2011-07-12, 09:25
Medlem
Sardinbruss avatar
Unnade mig Stephen Kings senaste "Full dark, no stars", eftersom jag gillar att läsa Stephen King.
Citera
2011-07-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Vet du vad det är för skillnad på ovanstående och "Ångest-hjulets svängningar" : en biografi om Eric Hermelin som också är av Lindahl?

Inte i detalj, men de skiljer sig åt. Lindahl skriver själv så här i den inledande volymens förord:

"Denna nya biografi om Eric Hermelin, planerad i två delar, har kommit till av en mycket enkel anledning: nya källor har kommit i dagen. Det innebär, att skildringen av hans liv kan göras fylligare, rikare och jag hoppas: sannare. Det betyder också, att jag kan retuschera den bild jag tecknade av honom i 'Ångest-hjulets svängningar - En biografi om Eric Hermelin', Lund 1976. Många hypoteser som jag då framkastade har visat sig hållbara. Andra teser, värderingar och formuleringar är tvivelaktiga eller helt felaktiga. Ett antal sakfel har rättats. Att verifiera, korrigera och komplettera boken från 1976 måste anses befogat. Jag kan inte undvika att i vissa partier upprepa mig. Men jag lägger huvudvikten vid det nya materialet - speciellt brev och andra dokument - som här och var kommer att återges in extenso."
Citera
2011-07-12, 09:53
Medlem
Gårdagens runda ut i boklådorna gav inte mycket. Blott en bok.

Persson, Malte - Dikter (Orsak: Saknade denna volym sedan tidigare.)
Citera
2011-07-12, 13:20
Medlem
Tolvans avatar
A dance with dragons inhandlades kl 10.03 i morse. Äntligen är 5 års väntan över.
Citera
2011-07-12, 13:50
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
A dance with dragons inhandlades kl 10.03 i morse. Äntligen är 5 års väntan över.

Hämtade ut min idag från DHL-ombudet efter att haft den förhandsbokad hos SFbok sedan maj 2008. Vet inte om jag väntat på den 5 år, men ska bli kul ändå. Massivt tjock bok.
Citera
2011-07-13, 09:47
Medlem
Anthony Kiedis - Scar Tissue, eftersom jag gillar RHCP.
Philip pullman - Guldkompassen eftersom jag hört mycket bra om den samt att jag för tillfället spelar the official videogame till 360.
Murray Engleheart och Arnaud Durieux - AC/DC Maximum Rock & ROll, eftersom jag fick lust att läsa en "rock-roman"...
Theodor Kalifatides - Vänner och älskare, eftersom han alltid är fantastisk!
Citera
2011-07-13, 13:18
Medlem
flutts avatar
Väntar väldigt otåligt på Glochovskijs Metro 2034. beställde den på CDON eftersom det påstods att den redan fanns i lager där, men det gjorde den visst inte ändå. Grmf.
Citera
2011-07-14, 15:21
Medlem
Knut Hamsun - Pan (För att den kostade tre kronor, och för att jag länge velat läsa Hamsun)

James Joyce - Ulysses (Hittade i storpocket för 50 spänn, och har sedan jag först fick höra om den alltid velat läsa den)

Boris Pasternak - Doktor Zjivago (Jag har faktiskt redan en utgåva, men den har var nyare och i bättre skick, och dessutom kostade även den bara tre kronor)

Boris Pasternak - Lejdebrev (Vet ingenting om den, men den gick precis som Zjivago för en väldigt billig peng så jag slog till)

Birgitta Trotzig - Bilder / Ordgränser (Blev nyfiken på henne i samband med hennes bortgång, och jag bläddrade igenom den här lilla bok, och tyckte den verkade intressant)

Peter Weiss - De besegrade (Som uppvärmning inför Motståndets estetik? )
Citera
2011-07-15, 20:32
Medlem
En tur ut på landet gav följande:

Lindahl, Per-Erik - Att samla böcker

Broman, Ivar - Biologiska kåserier (endast tre av häftena, men fick dem på köpet)

Dahlström, Magnus - Hem

d'Annunzio, Gabriele / J-K Huysmans - Elden / Mot strömmen

Lotass, Lotta - Arkipelag
Citera
2011-07-15, 21:00
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
d'Annunzio, Gabriele / J-K Huysmans - Elden / Mot strömmen
Jädrar, de titlar som finns på svenska av d'Annunzio tenderar att kosta en del, vad fick du ge för den?
Citera
2011-07-15, 21:05
Medlem
Rungande 50 kronor.

Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Jädrar, de titlar som finns på svenska av d'Annunzio tenderar att kosta en del, vad fick du ge för den?
Citera
2011-07-15, 21:14
Medlem
1: Spejarens lärling, sårad i ödemarken av John Flanagan.
2: Gardens of the moon del 1 och 2. Av Steven Eriksson.
3:The way of shadows del 1 till 3. Av Brent Weeks
4: de Utvalda, Tankeläsaren. Av Kristin Cashore.

Har läst ut spejarens lärling, och den är lika bra som dem andra åtta böckerna. Det roligaste i hela boken är hur dem går varandra på nerverna.

för några dagar sedan läste jag ut De utvalda, den var bra och jag väntar spänt på bok nummer 2 och 3. dock väldigt lång väntetid

ska snart börja läsa dem andra jag köpte

Varför jag köper fantasy, älskar alla olika karaktärer som kan finnas. Har försökt mig på att läsa andra böcker som inte är fantasy men jag blir lätt uttråkad..;( Så är det någon som har tips på andra böcker som inte är i fantasy genren, och som inte tråkar ut mig så är jag öppen för förslag..
Senast redigerad av nessaoronar 2011-07-15 kl. 21:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in