2011-03-03, 14:17
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Bunny Munros död av Nick Cave.

För att jag pratade om den med en kollega idag, så det blev ödet som spelade mig ett spratt helt enkelt.
Samt för att titeln, författaren och layouten är genialiska.

Mycket bra köp!

Själv har jag köpt om Bruno K Öijers senaste Svart som silver för tionde gången, tycker det är hans bästa.
Citera
2011-03-03, 16:28
Medlem
Hedeniuss avatar
Från Adlibris:

Ingen större koll på någon av böckerna eller författarna. Men verkar intressant, speciellt för 20:- styck.

DIXELIUS, KALLE:TOFFS BOK : MED KOMMENTA
GAUTIER, THÉOPHILEEN DÖDA ÄLSKARINNAN
MALMSTEN, BODIL:HÖR BARA HUR DITT HJÄRTA
WARNER, ALAN:MAN WHO WALKS
WELLS, H. G.:I AVGRUNDEN : OCH ANDRA NOV
WHILDE, STEFAN:EN SKANDALSKRIVARE I NATT

Sen har jag även köpt från bokrean:
Klas Östergren - Sista Cigaretten (Älskar Klas Östergren. Har nästan alla hans böcker)
Jonas Jonasson - Hundraåringen (ångrar redan köpet, impulsköp för att vännen som var med rekommenderade den. Men verkar i ärlighetens namn vara skit)
Artur Lundkvists - Livsälskare, svartmålare (Lät intressant, någon som läst?)
Citera
2011-03-05, 18:16
Medlem
Gick förbi Bokrea bordet på coop idag, såg John Ajvide Lindqvists - Människohamn för ~60 kr Slog till direkt.
Tyvärr inte läst något tidigare av John, men har Låt den rätte liggandes på "att läsa högen" hemma så lika bra att köpa den här också, tänkte jag.
Citera
2011-03-06, 07:33
Bannlyst
Beställt ett helt gäng med böcker på nätet i helgen. Längtar mest efter att få hem Llosa som jag "upptäckte" efter han fick Nobelpriset i höstat.
Citera
2011-03-06, 07:48
Medlem
Perry Masons avatar
Letters to his Mother av Marcel Proust samt Taras Bulba and Tales av Nikolai Gogol. Ett par födelsedagspresenter till mig själv. Har velat få tag på några av Prousts brev ett tag nu, och Taras Bulba är en av de få av Gogols berättelser jag ännu inte läst.
Citera
2011-03-06, 08:27
Medlem
L.A.M.Fs avatar
Gentlemen som en present till min flickvän, för att det är en av mina favoiter.
Citera
2011-03-06, 13:11
Medlem
edwardnr17s avatar
Var inne och kollade på bokrean men var ingenting på rea 'pallarna' som riktigt fångade mitt intresse, lusletade istället pocket hyllorna och gick hem med Haruki Murakamis 'After Dark', 'Sputnik, Älskling' (Som jag hört mycket gott om.) och George Orwells '1984'.
Änsålänge bara läst klart After Dark och hunnit börja på 1984, som är bra, hittils,

Väntar också på 'I have no mouth and I must scream' (av Harlan Ellison) från Bokus.
Citera
2011-03-06, 13:13
Medlem
zBr9s avatar
Jag köpte Jonas Jonassons "Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann", för att min syrra sa att den var bra. Så jävla bra har den dock inte varit än så länge, känns som en remake av den gamla klassikern "Pojken och tigern: Tidsmaskinen" som vi fick läsa i lågstadieklassen
Citera
2011-03-06, 15:30
Medlem
SilverTips avatar
Strindbergs brev i 22 massiva band - med mild panik som följd vid tanken på dom redan överfulla bokhyllorna.
Hade bara en urvalsvolym förut - men nu ska jag riktigt grotta ner mig i den stores oefterhärmliga ordkonst.
Han är aldrig vassare och roligare än i breven!
Citera
2011-03-06, 23:09
Bannlyst
Rapporter av Michael Herr. Otroligt bra bok om journalisten under Vietnamkriget. Den visar också att krigskorrespondens idag är rätt så mediokert jämfört med vad Herr följde och upplevde.
Citera
2011-03-07, 01:08
Medlem
En underjordisk dagbok av Fjodor Dostojevskij, som är en nyöversättning av Anteckningar från källarhålet. Kunde inte hålla fingrarna borta då jag gillade Anteckningar från källarhålet skarpt! Sprang även på Öster om Eden av John Steinbeck, Krig och fred av Leo Tolstoj och Röda rummet av August Strindberg för ett kusligt bra pris i en second hand-butik!
Citera
2011-03-10, 17:31
Medlem
saftad_burks avatar
Birgitta i Sverige & Birgitta i Rom - Sven Stolpe

30:-

Kunglig Sjökapten - Thorkild Hansen

5:-

Dikter - Verner von Heidenstam

15:-

Kunglig Sjökapten p.g.a Hansens geniala Hamsun-biografi. Ser mycket fram emot att läsa även denna.

Heidenstam för att han var genial. Birgitta för att jag är ganska dåligt insatt i henne och svensk medeltid överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in