2011-01-02, 22:58
Medlem
Ahruons avatar
Köpte Autisterna av Stig Larsson. En bok jag missat, som verkar originell och intressant.
Citera
2011-01-04, 21:54
Medlem
Shantaram av Gregory David Roberts

950 sidor lång, lite för mycket kan jag tycka. Den är helt okej faktiskt, inget speciellt egentligen. Den hade kunnat vara 400 sidor kortare också tror jag.
Citera
2011-01-05, 09:55
Medlem
K9Devils avatar
Köpte Julie Zehs Corpus Delicti igår. Ser fram emot lite dyster läsning.
Citera
2011-01-05, 14:53
Medlem
Rakiis avatar
The Gonzo Papers av Hunter S. Thompson.
Citera
2011-01-05, 16:06
Avslutad
Hollywood av Charles Bukowski
Rocky 3 av Martin Kellerman

håller på att läsa igenom bukowski-böckerna och rocky är en skön karaktär
Citera
2011-01-05, 18:25
Medlem
"Walden"... Lika trist som de säger.
Citera
2011-01-08, 01:24
Avslutad
POCKET:

Poker: On the Internet av Andrew Kinsman. Kostade 259kr, köpte den för 15kr.

Poker night: Dealers choice A to Z av Joel Krass. Kostade 169kr, köpte den för 10kr.

Hummerfesten av Vivecka Lärn. Kostade 69kr, köpte den för 10kr.

HARDCOVER:

Kicki och Lasse av Peter Kihlgård. Kostade 69kr, köpte den för 10kr.

Potemkin och Katarina den stora - en kejserlig förbindelse av Simon Sebag Montefiore. Kostade 79kr, köpte den för 25kr.

Svärdet och spiran av Ken Follet. Kostade 79kr, köpte den för 25kr.

Jag köpte alla dessa böcker hos Akademibokhandel, just för att det var rea på dem. Jag är intresserad av poker och psykologi överlag. Vivecka Lärn skall man väl ha läst? Potemkin gillar jag ju. Svärdet och spiran känner jag till iom filmatiseringen.

Eftersom att det var just rea på böcker som jag aldrig annars skulle ha läst så unnade jag mig Necronomicon av H.P. Lovecraft just för att jag aldrig läst ngt av honom (?) tidigare. Såg filmen Dagon dagen innan också. Boken kostade 229kr.

Lev väl!
Citera
2011-01-08, 02:07
Medlem
Senaste är Välkommen till paradiset av Jennie Dielemans. Ett bra reportage om turistindustrin och dess baksidor, köpt efter en Asienresa helt enkelt

Starkare än hatet av Tim Guenard. Läste första sidorna hos en kompis och nu har jag en egen
Citera
2011-01-08, 17:36
Medlem
Eagle And The Wolves - Simon Scarrow orkade helt enkelt inte vänta på att den svenska översättningen skulle komma. 84 kr
1984 - George Orwell efter rekommendationer från fb. 48 kr
Båda från Bokus.
Citera
2011-01-10, 16:37
Medlem
Rakiis avatar
Var på ett av kommunens bibliotek och köpte två böcker. Först ut var Barnens ö (tjugosex kronor) i en fin pocketutgåva, har boken hemma sedan tidigare i inbundet format, men skönheten med pocketen fick åka med. Den andra var Pubertet av Ivar-Lo Johansson, verkade intressant och kostade bara trettio kronor.

När jag ändå var på biblioteket lånade jag hem en blandning av Fogelström, Hamsun och Clavell.
Citera
2011-01-11, 22:07
Medlem
Två paket i posten denna vecka:

Paket 1.

Rabbe Enckell- Valvet
Rabbe Enckell- Lutar över brunnen
Werner Aspenström- Skriket och tystnaden
Werner Aspenström- Teater 1

Inköpta pga min stora beundran av de bådas litterära verk vilket har inneburit ett arbete med att komplettera samlingen.

Paket 2.

Philip Roth- The humbling
John Ash- The Partian Stations
A. Moody- Ezra Pound: Poet: Young Genius 1885.1920 Vol. 1

Philip Roth då jag uppskattade hans senaste verk Nemesis och arbetar mig bakåt i katalogen.
John Ash då han är en av de som för John Ashberys arv och tradition vidare. Även om Ashbery för den sakens skull inte är död ännu.
Ezra Pound-biografin pga att jag bläddrade som hastigast i den under min bokinköps-resa i London i somras men insåg att jag inte hade plats att ta den med mig hem pga alla andra böcker. Dessutom har den sjunkit en aning vad gäller priset sen i somras vilket gjorde den än mer intressant nu.
Citera
2011-01-13, 13:37
Medlem
Va för jävla pack e ni?

För att jag är Djurgårdare och intresserad av supporterkultur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in