Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Har inte riktigt kunnat sätta ord på vad det är jag gillar med författare som Thompson och Klosterman. Kanske är det kritiken eller bilden av att dom verkligen skriver vad dom tycker om och inget annat. Liknande stil är det jag är ute efter
Nu har jag inte läst Klosterman men var sugen på boken du skrev om tidigare för något år sedan. Av Thompson är det enda jag läst
Fear and loathing in Las Vegas och
Kingdom of fear. I synnerhet är ju gonzolitteraturen enbart Hunters eget påhitt så mitt tips är att försöka läsa så mycket som du kommer över honom, vet att Pocket Shop har en del utav honom. Om du vill ha liknande böcker med ärlighet och käftsmällar man får av prosan skulle jag tipsa om Chuck Palahniuk. Testa
Fight Club,
Choke och
Haunted som jag själv gillade starkt. Han är förövrigt på väg med en ny bok som heter
Snuff, om den handlar om vad jag tror kan den vara riktigt bra.
Sen skulle jag föreslå Charles Bukowski ifall du gillar Hunter och Keruac, lite i stil med dessa båda herrar. Mycket sex, tragedier, alkohol och ströjobb här och där, rekommenderas starkt.