2010-07-22, 19:24
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av näverläppen
Såg igår att de hade en "röda korset" i mitt närområde som jag inte visste om. Dessutom hade de bokrea där, alla inbundna för en femma styck. Så det fick bli Grishamn - Partners, Gardell - Om gud, Östergren - Den sista Cigaretten, Twain - Tom Sawyer och Stevenson - Skattkammarön.
Det var en bra räd.

Att fynda Östergrens senaste för en femma var då inte dåligt.
Citera
2010-07-22, 19:36
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Att fynda Östergrens senaste för en femma var då inte dåligt.

Nej det var ett riktigt kap.
Nu har jag redan två böcker utav herrn ifråga, som står olästa i hyllan.
Så det kommer dröja en stund innan jag läser den; men jag lägger den på lagring.
Citera
2010-07-25, 14:22
Medlem
ElakPistols avatar
Kamikaze: Japans självmordspiloter - Albert Axell, Hideaki Kase

29 kronor tänkte jag att jag kan undvara på lite allmänbildning.
Citera
2010-07-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av näverläppen
Såg igår att de hade en "röda korset" i mitt närområde som jag inte visste om. Dessutom hade de bokrea där, alla inbundna för en femma styck. Så det fick bli Grishamn - Partners, Gardell - Om gud, Östergren - Den sista Cigaretten, Twain - Tom Sawyer och Stevenson - Skattkammarön.
Det var en bra räd.

Själv gjorde jag en räd på Frälsis i förra veckan.
Steinbeck - Möss och människor 10kr
Coetzee - Ungdomsår 15 kr
Rand - Och världen självde 15kr
Kertész - Mannen utan öde 15kr

Tre nobelpristagare + Ayn Rand för 55 spänn gick inte att motstå.
Citera
2010-07-26, 21:32
Medlem
näverläppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Själv gjorde jag en räd på Frälsis i förra veckan.
Steinbeck - Möss och människor 10kr
Rand - Och världen självde 15kr
Kertész - Mannen utan öde 15kr

Tre nobelpristagare + Ayn Rand för 55 spänn gick inte att motstå.

Jag vill mena det.
Jag är faktiskt själv på jakt efter Rands lite mer obskyra texter. Urkällan och "Och världen..." har jag redan.
Den sistnämnda läste jag t.o.m för några månader sedan. Riktigt bra bok (böcker) i mitt tycke.
Citera
2010-07-26, 23:08
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Riktigt bra köp! Har du läst någonting annat av honom?
Citera
2010-07-26, 23:26
Medlem
Olympiuss avatar
Sist jag köpte en bok så var det Aldrig fucka upp av Jens Lapidus. Den köpte jag för att jag tyckte att Snabba cash var en bra bok. Även tvåan var riktigt bra, även om Johan var bortglömd. Kändes lite riktigt som en uppföljare, utan snarare som en historia som utspelar sig parallellt och strax efter Snabba Cash.
Citera
2010-07-26, 23:40
Medlem
loafmasters avatar
Har aldrig läst en enda Fantasybok men har nu blivit riktigt sugen på att testa det. Har sökt runt lite på forumet och fastnade för Nick Perumov. Beställde precis 4 av hans böcker..

Diamantsvärdet och träsvärdet Del 1
Diamantsvärdet och träsvärdet. Del 2
Nekromantikerns födelse
Nekromantikerns irrfärder
Citera
2010-07-26, 23:45
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Sist jag köpte en bok så var det Aldrig fucka upp av Jens Lapidus. Den köpte jag för att jag tyckte att Snabba cash var en bra bok. Även tvåan var riktigt bra, även om Johan var bortglömd. Kändes lite riktigt som en uppföljare, utan snarare som en historia som utspelar sig parallellt och strax efter Snabba Cash.

Själv tycker jag att Aldrig fucka upp var en klart bättre bok överlag än vad Snabba Cash var, mest för att Aldrig... kändes betydligt smutsigare, otäckare och mer mångbottnad. Gillade speciellt historien om Niklas och hans granntjej som han hjälper, plus hur hela boken får ett ganska oväntat slut.
Citera
2010-07-27, 11:21
Medlem
najass avatar
Fick just hem ett gammalt ex av tidskriften Nova som jag fick tag på på Tradera. Orsaken till inköpet var att de innehåller John W. Campbells kortroman/novell "Who goes there", som jag varit på jakt efter ett tag. Det är den som ligger till grund för John Carpenters Sci-Fi-film: The Thing. Ska bli kul att läsa för en Sci-Fi -nörd som jag
Citera
2010-07-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Riktigt bra köp! Har du läst någonting annat av honom?

Nix, detta blir min Coetzee-premiär. Det dröjer nog några veckor dock för nu ligger Ekman - Herrarna i skogen och Oz - En berättelse om kärlek och mörker båda två uppslagna på läsbordet.
Citera
2010-07-28, 11:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Nix, detta blir min Coetzee-premiär.

På så vis. Skulle då vilja föreslå att du läser Pojkår före du läser Ungdomsår som är föregångaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in