2008-11-27, 15:58
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avenger
Jag är inte rasist på nått vis.. men ge mig ett break för fan.. Är det så synd om dom s.k Romerna egentligen ? Rasism och förtryckta, är dom verkligen det i vårat öppna bidragsvänliga land ?

Vi pratar om Romer, ett folkslag som i generationer och flera århundranden skapat sin yrkesskicklighet genom snatterier, stölder, hyckleri. Vem minns inte vågen av inbrott mot pensionärer där dom två snälla Zigenartjejerna vill komma in och "låna" telefon ?

Varför ska vi dalta med dessa arbetsskygga hästskojare ? Här får dom tydligen göra precis som dom vill och om Fam Grönmongon inte gått för långt denna gång,... när fan går det för långt i så fall..? Alla Romer må ej vara likadana, men för att citera personen igår, Hyenor.... Klockrent.

För Grönfors innebär tillvaron enbart rättigheter inga skyldigheter...

Brukar inte brusa upp, men jag höll på att spy när kossan fällde dom "oskyldiga komentarerna" som hon gjorde...
Du får ha i åtanke att 90% (eller så) av familjen är utvecklingsstörda och/eller psykiskt störda. Inte ens "vanliga" ziggisar skulle hålla på så här. Det finns ingen ekonomisk vinning i att trakassera sina grannar.
Citera
2008-11-27, 15:59
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oscarabbe
Släpp Lasermannen fri, o låt honom hyra huset bredvid!
Välkommen till FB!

Och det var nog det sämsta premiärinlägget jag sett på ett halvår.
Citera
2008-11-27, 16:03
Medlem
Tack för domen! Ja jag säger då bara det, Zigenare... Man behöver inte vara skolad för att förstå att de inte har alla indianer i kanoten!
Citera
2008-11-27, 16:03
Medlem
Oculuss avatar
Lagen

Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Du får ha i åtanke att 90% (eller så) av familjen är utvecklingsstörda och/eller psykiskt störda. Inte ens "vanliga" ziggisar skulle hålla på så här. Det finns ingen ekonomisk vinning i att trakassera sina grannar.
Men får verkligen så "sjuka" individer vara lösa och på egen hand enligt socialskyddslagen?
Citera
2008-11-27, 16:05
Medlem
oscarabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Välkommen till FB!

Och det var nog det sämsta premiärinlägget jag sett på ett halvår.

Det bjuder jag på
Citera
2008-11-27, 16:05
Medlem
Flinta82s avatar
Tänk om man samlade ihop en rejäl summa, och sen anlitade någon ljusskygg motorcykelförening för att, så att säga, "ta hand" om problemet. Det vore inte fel i detta fall!
Citera
2008-11-27, 16:08
Medlem
Oculuss avatar
Förfarande

Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Tänk om man samlade ihop en rejäl summa, och sen anlitade någon ljusskygg motorcykelförening för att, så att säga, "ta hand" om problemet. Det vore inte fel i detta fall!

Tänk om man gjorde något åt det själv.
Citera
2008-11-27, 16:08
Bannlyst
Så här kan de gå när man låter en psyksjuk zigenarfamilj föröka sig inom det egna blodet i 30 år. Sen att staten bekostar kalaset med är ju helt fantastiskt
Citera
2008-11-27, 16:09
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
Men får verkligen så "sjuka" individer vara lösa och på egen hand enligt socialskyddslagen?
Du tänker på Socialtjänstlagen (SOL).

Däremot finns ju Lagen om psykiatrisk tvångsvård (LPT). Den skulle med fördel kunna ha använts när trakasserierna mot grannarna i det röda huset var som värst. Dock så anser ju rättspsyk att Allan Grönfors är frisk efter som man släppte ut honom från rättspsyk efter två år för misshandel. Så LPT är nog inte högt på agendan.

Alltså, om rättspsyk tycker han är frisk, så kan ju inte den vanliga psykvården ha någon anledning att gripa in och tvångsvårda honom.
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2008-11-27 kl. 16:12.
Citera
2008-11-27, 16:11
Medlem
Jag måste få ur mig lite av min aggression. Som denna familj har fått härja så länge som de gjort, kan bara hända i Sverige. Säg mig något annat land i världen som detta har kunnat fortlöpa som det gjort? Jag skäms över att vara svensk och att grannarna till dessa avskyvärda sjuka människorna har blivit behandlade på de sättet och inte fått den hjälp de skulle fått. Vad är det som har gått snett däruppe? De ansvariga politikerna måste ställas till svars och bli utredda, att det hela ska gå så långt att någon nästan blir yxmördad innan de blir åtalade, är för mig fullständigt obegripligt. Nu talar mina känslor och inte hjärnan men interner på det fängelse de kommer hamna på måste ta hand om dessa och då menar jag inte i form av att läsa gonattsagor. Nej, ett systematiskt påsättande i ändan på dem, med hjälp av något träliknande föremål vore på sin plats och dessutom regelrätta repressalier på dessa grisliknande varelser som tex slå dem så att de gråter sig till sömns är det enda rätta. Ja, jävlar vad jag är förbannad just nu, det är rent ut sagt frustrerande att inte kunna göra något åt saken
Citera
2008-11-27, 16:13
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Jag måste få ur mig lite av min aggression. Som denna familj har fått härja så länge som de gjort, kan bara hända i Sverige. Säg mig något annat land i världen som detta har kunnat fortlöpa som det gjort? Jag skäms över att vara svensk och att grannarna till dessa avskyvärda sjuka människorna har blivit behandlade på de sättet och inte fått den hjälp de skulle fått. Vad är det som har gått snett däruppe? De ansvariga politikerna måste ställas till svars och bli utredda, att det hela ska gå så långt att någon nästan blir yxmördad innan de blir åtalade, är för mig fullständigt obegripligt. Nu talar mina känslor och inte hjärnan men interner på det fängelse de kommer hamna på måste ta hand om dessa och då menar jag inte i form av att läsa gonattsagor. Nej, ett systematiskt påsättande i ändan på dem, med hjälp av något träliknande föremål vore på sin plats och dessutom regelrätta repressalier på dessa grisliknande varelser som tex slå dem så att de gråter sig till sömns är det enda rätta. Ja, jävlar vad jag är förbannad just nu, det är rent ut sagt frustrerande att inte kunna göra något åt saken självevilmad:
Maila Landstinget (för ev. LPT), polisen och Haparanda Kommun och tala om vad du tycker om deras effektivitet.
Citera
2008-11-27, 16:15
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oculus
F.ö. som jag skrivit tidigare i tråden har förmodligen två av bröderna stöd genom Lagen om stöd till vissa funktionshindrade (LSS). Jag skulle kunna tänka mig att de båda faller inom den s.k. personkrets 2 inom LSS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in