Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-26, 16:06
  #1
Medlem
mallorcamanges avatar
Någon som vet mer om grannfejden? Vilka familjer är inblandade? Vad beror bråket på? Kom igen nu norrbottningar som sitter på info. Har hittat en mängd artiklar och skottlossning har förekommit vid flera tillfällen....

http://www.kuriren.nu/GEN_Sok.asp?mo...AKKALA&PubDate =1900-01-01&BoolFlag=AND&Category=&CustomerID=35


__________________
Citera
2007-09-26, 16:13
  #2
Medlem
MackDaddy1s avatar
Var det inte det som var med på insider?
Citera
2007-09-26, 19:15
  #3
Medlem
Tror det finns en tråd om detta redan...hittade inte.
Det är ett zigenarpack som terroriserar hela byn.

Mycket märkligt att de får hållas.
Snuten är inget att räkna med, men vart tog raggarna och hojåkarna vägen?
Citera
2007-09-26, 21:48
  #4
Medlem
mallorcamanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Tror det finns en tråd om detta redan...hittade inte.
Det är ett zigenarpack som terroriserar hela byn.

Mycket märkligt att de får hållas.
Snuten är inget att räkna med, men vart tog raggarna och hojåkarna vägen?

jo det finns en tråd som jag startade för ett halvår sen men den låstes för jag råkade starta den i fel forum. Intresserade mig för detta och läste allt på nätet men jag skulle vilja höra ngt från ngn som bor däruppe....varför görs inget åt problemet???
Citera
2007-09-26, 22:04
  #5
Medlem
Celerons avatar
En uppfräschning av minnet kommer här.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article467247.ab
http://blogg.aftonbladet.se/1218/perma/302340/

Man börjar ju undra om det här inte är en familj som är utstött ur den romska gemenskapen eftersom de beter sig illa även enligt romernas egna regler och lagar.
Citera
2007-09-26, 22:43
  #6
Medlem
Problemet är att i just Vojakkala har det aldrig funnits några hårdingar bland byborna.
Hade ziggarna bosatt sig på andra sidan Haparanda, typ Nikkala, Västra Nikkala, Seskarö...Säivis...hade det sett annorlunda ut.

Snutarna i Haparanda är rena skämtet. Dom borde ta hjälp av finnarna i det här fallet, men det tillåter ju inte regering och riksdag...
Citera
2007-09-26, 22:57
  #7
Medlem
straycats avatar
Var det dom där jävlarna som var personliga assistenter till varandra i familjen?
Minns jag fel tro
Citera
2007-09-26, 22:59
  #8
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NosaCastro
Problemet är att i just Vojakkala har det aldrig funnits några hårdingar bland byborna.
Hade ziggarna bosatt sig på andra sidan Haparanda, typ Nikkala, Västra Nikkala, Seskarö...Säivis...hade det sett annorlunda ut.

Snutarna i Haparanda är rena skämtet. Dom borde ta hjälp av finnarna i det här fallet, men det tillåter ju inte regering och riksdag...

Finnarna ja, dom spöar zinkisar så fort de får en chans och det är mycket därför de kommer hit. Toleransnivån är alldeles för hög i sverige. Här kommer de undan med att de är "förfölja" romer. Har sett en av deras egna rättegångar och de är faktiskt hårdare än våra, ekonomiskt iallafall.

I min ungdom spöade vi dem ganska ofta så de lugnade ner sig för ett tag iallafall.
Citera
2007-09-26, 23:55
  #9
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khamenei
Vem fan bryr sig om ett jävla grannbråk i Vojakkala??

Jag bryr mig och flera andra därtill!

Jag kan rekomendera dokumenterären som visades på TV3 insider och som dessutom går att ladda ner. En helt otrolig historia. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Och visst. Man undrar varför det inte går att gör anågot åt eländet. Jag för min del trodda att norrlänningarna ute i byarna hade en lång tradition av att skipa egen och hård rättvisa.

Jag bodde i Kiruna ett tag och där hörde man många roliga historier om vad som händ med tjuvjägare,rentjuvar och ziggissar som inte tog den första hinten.

Vartenda jävel där ute ägde ju minst tre jaktvapen var.
Citera
2007-09-27, 01:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khamenei
Ok

Det blir nog bra ska du se...


OnT:

Var det inte nån finne som hade bott granne ett tag med detta packet - som flexade muscles och gjorde livet lite svettigare för de asen?
Citera
2007-09-27, 11:13
  #11
Medlem
Anledningen till att ingen bryr sig i samhället är att bråket är mellan en TATTARFAMILJ och en zigenarfamilj. Lika illa på bägge sidor alltså!
Citera
2007-09-27, 13:55
  #12
Medlem
Frank Shamrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Jag bryr mig och flera andra därtill!

Jag kan rekomendera dokumenterären som visades på TV3 insider och som dessutom går att ladda ner. En helt otrolig historia. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.

Och visst. Man undrar varför det inte går att gör anågot åt eländet. Jag för min del trodda att norrlänningarna ute i byarna hade en lång tradition av att skipa egen och hård rättvisa.

Jag bodde i Kiruna ett tag och där hörde man många roliga historier om vad som händ med tjuvjägare,rentjuvar och ziggissar som inte tog den första hinten.

Vartenda jävel där ute ägde ju minst tre jaktvapen var.

Var hittar man det avsnittet av insider?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback