2008-06-13, 02:02
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Det funkar inte riktigt så. Och dem bor i en by ytterst få vill bo i. därför tror jag inte dem kommer att bli flyttade nån annan stans, tyvärr då för byborna.

Men man kan ju alltid hoppas att dem åker hem till Finland igen. Eller att dem omkommer på grund av psykiska åkommor vilket jag är 100 på att alla dem lider av.
Tydligen så har kommunen inte gjort något förbannat försök att få denna familj till att skärpa sig. Är dom så friska att dom orkar slänga sten så kanske dom ska ha ett riktigt avlönat jobb i kirunagruvan.
Meriter och ork tycks ju finnas i att hantera sten.
Citera
2008-06-13, 02:10
Medlem
Var är nationalisterna ?

Nationalisterna lyser med sin frånvaro i Vojakkala. De borde agera där omgånde. Hade det varit i Ryssland hade ziggarnas hus varit jämnat med marken vid det här laget.

[SIZE=2][/SIZE]
Senast redigerad av jimmy901 2008-06-13 kl. 02:13. Anledning: stavfel.
Citera
2008-06-13, 02:35
Medlem
Gasps avatar
Hoppsan. Det finns ju en MC klubb typ ett stenkast ifrån familjen.
http://www.paalupaikka.com/reindeershit/

Synd bara att dom grabbarna inte kan jämföras med HA eller Bandidos m.m.
Läste på expressen att: "Bandidos söker sin nya klubblokal på Blocket".
-Det är ju för fasiken ypperligt tillfälle för MC grabbarna att få hyra villan bredvid familjen.
Citera
2008-06-13, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasp
Hoppsan. Det finns ju en MC klubb typ ett stenkast ifrån familjen.
http://www.paalupaikka.com/reindeershit/

Synd bara att dom grabbarna inte kan jämföras med HA eller Bandidos m.m.
Läste på expressen att: "Bandidos söker sin nya klubblokal på Blocket".
-Det är ju för fasiken ypperligt tillfälle för MC grabbarna att få hyra villan bredvid familjen.

Vilken grym idé du kommer med. Skall gå in på deras sida och tipsa dom
Citera
2008-06-13, 12:29
Bannlyst
Nej

Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Felet började när dom monterade ner psykvården, för 30 år sen hade såna här individer suttit inlåsta långt innan det blivit så här illa.
Pappan var skogstokig redan på 1950-talet.
Citera
2008-06-13, 12:30
Bannlyst
Citat:
Det låter inte som om det skulle vara allt för osannolikt med tanke på att dem alla bor hemma med pappa och det luktar inavel på flera mils håll.
I österrike hade familjen hetat fritzl...
Citera
2008-06-13, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
En snabbkoll på ratsit ger vid handen att farsan samt 8 hemmavarande barn är skrivna på adressen, dock inte den våldtäktsdömda syrran Lenita.

Om man går in på infotorg kan man konstatera att Lenita saknar fast adress, men är folkbokförd i Piteå kommun.
Citera
2008-06-13, 14:24
Medlem
Gasps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Om man går in på infotorg kan man konstatera att Lenita saknar fast adress, men är folkbokförd i Piteå kommun.

-Före Inavel familjen flyttade till HPDA, bodde dom i Piteå (Öjebyn).
Sen om jag uppfattat det hela rätt, så pröjsade Piteå kommun för att bli av med packet. Hittade även en blogg på internet, där en Piteåbo skrev en del om dessa individer, men numera verkar bloggen vara avstängd. Med rätt sökord, hittas bloggen och en del info, men ingen google cache finns.

Sedan lyckades jag spåra ett meddelande på passagen debatt (jehovas), där en av familjemedlemmarna skrev en del glåpord om den yxskadade mannen (Google cache borttaget, igen). Klockrent fall för förtal och brott mot PUL. Alltså, allt tyder på att minst en av familjemedlemmarna är Jehovas.

Vem vet, kanske dom hittar sig hit till FB också.
Citera
2008-06-13, 19:12
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Tydligen så har kommunen inte gjort något förbannat försök att få denna familj till att skärpa sig. Är dom så friska att dom orkar slänga sten så kanske dom ska ha ett riktigt avlönat jobb i kirunagruvan.
Meriter och ork tycks ju finnas i att hantera sten.

Dem har nog gjort vad dem kan, vad dem vågar. Vissa folk finns det ingen som helst hjälp för. Och jag denna familj lär vara en av alla dysfunktionella familjer som är utom alla hjälp.

Sen så tvivlar jag ju starkt på att nån skulle vilja anställa dem. Och då tror jag dem är för dumma för att kunna jobba helt enkelt.
Citera
2008-06-13, 20:14
Bannlyst
Zigenare är indoeuropeer likt svenskarna, samma gäller kurder och judar, Nå Stolta svenska män? När ska ni skippa rättvisa i Vojakkala? När?
Citera
2008-06-13, 20:30
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Dem har nog gjort vad dem kan, vad dem vågar. Vissa folk finns det ingen som helst hjälp för. Och jag denna familj lär vara en av alla dysfunktionella familjer som är utom alla hjälp.

Sen så tvivlar jag ju starkt på att nån skulle vilja anställa dem. Och då tror jag dem är för dumma för att kunna jobba helt enkelt.
Det går väl att splittra familjen då det ska jobbas.
Kvinnorna är rätt duktiga på att handsy paljetter så varför inte sitta hos Lars Wallin och sy festblåsor.
Bättre att ha ett jobb än bidrag.
Citera
2008-06-13, 20:44
Bannlyst
Såpopera...

Kan inte TV-3 fixa upp, säg 25 webkameror runt byhålan där den trevliga mångkulturella familjen bor o sen sända live på nätet dygnet runt.
Sen sänds en timmes "highlights" på TV varje Lördag , med diverse skottlossning, fylla ,stenkast genom rutor , o yxhugg genom pannben...
Kommer nog att bli populärare än "Baren" och "Robinson"...
Kan bli en långkörare,säg 20 år till verkar det om man ser tillbaka...
Om inte ett avsnitt abrubt slutar med pansarskott genom väggen med efterföljande granatkastande de sista 20 minuterna,för att sluta i ett gigantiskt svampmoln - likt Hiroshima 1945...

Det vore nog ett slut som tittarna skulle ge högsta betyg...
Samt byborna,Sveriges befolkning,resten av världen även Utomjordingarna.
Till och med Darth Vader skulle skicka lyckönskningar o en stor smörgåstårta...
(12 bitars) ,eller bor det fler in the village?
Senast redigerad av Wolfis 2008-06-13 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in