2008-11-27, 15:22
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluehill
Kan man göra det hur som helst? Vad säger moderatorn???
OT:

Givetvis, jag har nämligen själv scannat in en dom på 130 sidor från 1979 om seriemördaren på MÖS i Malmö och lagt upp på TPB:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=13081030&postcount=520

En dom är en offentlig handling och är sådeles public domain, det finns ingen copyright på den. Så domen mot Lenita Grönfors kan läggas på TPB och/eller Megaupload eller liknande.
Citera
2008-11-27, 15:25
Medlem
Nu har jag ägnat dagen åt att plöja den här tråden, och jag blir bara så matt och besviken på det svenska systemet som helt utan eftertanke sätter grova återfallsförbytare på fri fot pga s.k psykiska problem. De ansvariga myndigheterna borde väl ha utrett saken så pass grundligt så att de upptäckte att risken för återfall i kriminalitet varit näst intill 100% i Grönforsarnas fall. Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag kan tycka att det var lite lustigt (läs INTE) att Insider igår började med en snyfthistoria om Blanka och sin lilla dotter som blivit utkastade på gatan av de sociala myndigheterna..... för att 30 minuter senare visa Grönforsarna som lever rövare på skattebetalarnas bekostnad....

vem ska ha nånstans att bo tycker ni? Blanca med spädbarn eller The Gypsies formally known as YRJÖ och HILLKA?????

Nu sitter ju större delen av klanen Grönfors bakom galler, men det hade varit en syn för gudarna (och Vojakkalaborna) om man betalat Sthlms Piketen lite övertid och skickat dit dom för en husrannsakan mitt i natten.

Nej lås in packet och kasta bort nyckeln, i mina ögon så har de förverkat sin rätt att leva i det fria samhället..
Citera
2008-11-27, 15:25
Medlem
Cousin Cocaines avatar
En ev. fällande dom mot familjen Grönfors måste ju också upp för nedladdning, skulle vara oerhört interessant att läsa brödernas personutredningar.
Citera
2008-11-27, 15:28
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jocke småfisk
Nu har jag ägnat dagen åt att plöja den här tråden, och jag blir bara så matt och besviken på det svenska systemet som helt utan eftertanke sätter grova återfallsförbytare på fri fot pga s.k psykiska problem. De ansvariga myndigheterna borde väl ha utrett saken så pass grundligt så att de upptäckte att risken för återfall i kriminalitet varit näst intill 100% i Grönforsarnas fall. Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag kan tycka att det var lite lustigt (läs INTE) att Insider igår började med en snyfthistoria om Blanka och sin lilla dotter som blivit utkastade på gatan av de sociala myndigheterna..... för att 30 minuter senare visa Grönforsarna som lever rövare på skattebetalarnas bekostnad....

vem ska ha nånstans att bo tycker ni? Blanca med spädbarn eller The Gypsies formally known as YRJÖ och HILLKA?????
J
Nu sitter ju större delen av klanen Grönfors bakom galler, men det hade varit en syn för gudarna (och Vojakkalaborna) om man betalat Sthlms Piketen lite övertid och skickat dit dom för en husrannsakan mitt i natten.

Nej lås in packet och kasta bort nyckeln, i mina ögon så har de förverkat sin rätt att leva i det fria samhället..
Jaha? och vad ska Stockholmspiketen göra som inte vanliga poliser gör? Ge dem stryk? Det finns det ju ett antal tuffa 14-isar i tråden som erbjudit sig att "ta hand om dem"...
Citera
2008-11-27, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Jaha? och vad ska Stockholmspiketen göra som inte vanliga poliser gör? Ge dem stryk? Det finns det ju ett antal tuffa 14-isar i tråden som erbjudit sig att "ta hand om dem"...

Det var ju själva situationen jag var ute efter, vi kan ju ta ett par stenhårda 14-isar från Kalix om det vore så, jag kände bara spontant att jag ville jävlas lite tillbaka med supertomtarna Grönfors. Husrannsakan varje natt i ett par veckors tid skulle ju sitta som handen i handske.... och en bergsprängare som spelar tango på skithög volym under tiden.
Citera
2008-11-27, 15:37
Medlem
bluehills avatar
Såja mina kära FB:are, njut av lite haparanda-rajtantajtan...

Håll till godo: http://rapidshare.de/files/41008715/Lenita.pdf.html
Citera
2008-11-27, 15:39
Medlem
Oculuss avatar
Ansvar

Det vore väl på sin plats att sätta kommunen samt berörda myndigheter till svars för det inträffade/ickeagerandet. Trots allt bedöms väl några i familjen som sjuka/handikappade mentalt eller fysiskt och ingen har ju sett till att de fått någon form av vård/inlåsning. Dom är ju som synes på inslagen så pass illa däran att de ej kan ta vara på sig själva eller fungera i ett samhälle.
Senast redigerad av Oculus 2008-11-27 kl. 15:40. Anledning: Felstavning
Citera
2008-11-27, 15:40
Medlem
siwsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tessie23
Alla som är med i den här tråden borde ringa dom 24/7... hela tiden. Utan uppehåll.
bara för att.
Det är ingen som svarar... först går det fram tio signaler, sedan tutar det upptaget :-O
Citera
2008-11-27, 15:43
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:

OT:

Tackar, tackar! Ytterliggare ett skruvat kriminalfall att läsa om.

Här finns sexualbrottsdomar i mängder:

http://www.kriminellt.com/
Citera
2008-11-27, 15:49
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:

Tack för filen.

Det var verkligen skrämmande att se mannen som fick utstå slagen med yxan. Jag blir illamående när jag tänker på bilderna som Insider publicerade i programmet. Att sedan sitta och förneka att de utfört dessa vidriga handlingar bevisar att de här människorna inte borde få leva.

Det är oförlåtligt att de fått hålla i 30 år, utan några som helst stränga återgärder. Är detta verkligen något vi svenskar vill relateras med?
Tydligen så är det ok att härja som dessa grobianer har gjort. Fy fan säger jag bara.
Citera
2008-11-27, 15:54
Medlem
Jag blir så jävla less.

Jag är inte rasist på nått vis.. men ge mig ett break för fan.. Är det så synd om dom s.k Romerna egentligen ? Rasism och förtryckta, är dom verkligen det i vårat öppna bidragsvänliga land ?

Vi pratar om Romer, ett folkslag som i generationer och flera århundranden skapat sin yrkesskicklighet genom snatterier, stölder, hyckleri. Vem minns inte vågen av inbrott mot pensionärer där dom två snälla Zigenartjejerna vill komma in och "låna" telefon ?

Varför ska vi dalta med dessa arbetsskygga hästskojare ? Här får dom tydligen göra precis som dom vill och om Fam Grönmongon inte gått för långt denna gång,... när fan går det för långt i så fall..? Alla Romer må ej vara likadana, men för att citera personen igår, Hyenor.... Klockrent.

För Grönfors innebär tillvaron enbart rättigheter inga skyldigheter...

Brukar inte brusa upp, men jag höll på att spy när kossan fällde dom "oskyldiga komentarerna" som hon gjorde...
Citera
2008-11-27, 15:56
Medlem
oscarabbes avatar
Förbannad

Släpp Lasermannen fri, o låt honom hyra huset bredvid!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in