2012-02-03, 08:25
Medlem
Offsures avatar
PI -> I&I
/mod
Citera
2012-02-03, 09:47
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aprilhimlen1
Bott i Malmö ett tag. Bott i Stockholm innan. I höstas var det inga konstigheter, som vilken stad som helst. Men inte nu längre.. Man märker det. Man känner det i luften. Hotfullt. Man går inte ut på kvällarna när det är mörkt. Staden börjar tappa greppet. Brottslingarna tar över. Tar dom det ett steg längre så kommer svenskarna att flytta härifrån. Jag kommer ta mig en funderare om det fortsätter. Man skulle ljuga om man säger att folk i staden inte är rädda.

Har ser vi återigen hur verklighetsfrämmande människor är: "Tar det ett steg längre kommer svenskarna att flytta här ifrån".

Han har inte orkat läsa i tråden. Han har blundat för tidningar och medias rapportering. Han har inte lyssnat på en förtvivlad Ilmar.

Svenskarna flyr Malmö redan idag....judarna flyr Malmö...och nu även islänningar (jo alla 3)
Citera
2012-02-03, 12:03
Bannlyst
Scouterna flyr Malmö!
Citat:
Den senaste tidens dödsskjutningar i mångkulturella Malmö gör att KFUM-scouterna nu väljer att flytta helgens riksting från Malmö till Ystad.
Rikstinget var upplagt som en charterresa till ”soliga södern”, och fick namnet Solsting. Mötet skulle skett på en av Malmös invandrartäta skolor men flyttades ”i all hast” uppger skanskan.se.
– Beslutet togs för två veckor sedan, berättar Lucas Lennartsson på KFUM-scouterna.
– Det fanns en allmän oro, en känsla att vi inte skulle vara där. Det kändes olustigt att ungdomarna skulle röra sig i området. Vi fick också signaler från medlemmar att vi borde tänka på omgivningarna.

http://www.nationell.nu/2012/02/02/s...ka-till-malmo/
Citera
2012-02-03, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Scouterna flyr Malmö!

http://www.nationell.nu/2012/02/02/s...ka-till-malmo/

Jag misstänker att många oroade föräldrar har hört av sig till KFUM...
Citera
2012-02-03, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RexNemorensis
Jag misstänker att många oroade föräldrar har hört av sig till KFUM...
Så är det säkert. De flesta svenskar är ju konformistiska och vill väl i regel inte riktigt erkänna vilket blatteinferno Malmö har förvandlats till, men när det väl gäller deras egna barns säkerhet så passeras någon slags mental spärr.

Eller jag vet inte.
Citera
2012-02-03, 13:06
Medlem
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sak...akuten-i-malmo

Massa skattepengar läggs på säkerhetsåtgärder bara för att MENA-invandrare inte kan bete sig på ett civiliserat sätt. Det kommer såklart bli värre med tiden och det skulle inte förvåna mig om vakter med automatvapen befinner sig utanför akuten inom överskådlig framtid.
Senast redigerad av Pazzamo 2012-02-03 kl. 13:09.
Citera
2012-02-03, 13:34
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sak...akuten-i-malmo

Massa skattepengar läggs på säkerhetsåtgärder bara för att MENA-invandrare inte kan bete sig på ett civiliserat sätt. Det kommer såklart bli värre med tiden och det skulle inte förvåna mig om vakter med automatvapen befinner sig utanför akuten inom överskådlig framtid.
Citat:
Det var inga dunungar precis, säger Staffan Magnusson, sektionsledare på Skånes Universitetssjukhus i Malmö.

Härdade kriminella i hans bekantskapskrets?
Citera
2012-02-03, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Så är det säkert. De flesta svenskar är ju konformistiska och vill väl i regel inte riktigt erkänna vilket blatteinferno Malmö har förvandlats till, men när det väl gäller deras egna barns säkerhet så passeras någon slags mental spärr.

Eller jag vet inte.

KFUM är en kristen organisation även om alla medlemmar säkert inte är kristna. Det är nog en hel del ordentlig etniskt svensk medelklass från villaförorter och mindre orter som har sina barn och ungdomar som medlemmar i KFUM. När de läser om alla hemska mord och skottlossningar i Malmö så blir de rädda. Då ringer de och uttrycker sin oro för barnens säkerhet i den aktuella miljön. Det verkar ju otryggt och stökigt, liksom. Kanske ringer det någon eller några som donerar mycket pengar till organisationen.
Citera
2012-02-03, 17:00
Medlem
charkovs avatar
Akuten fick stänga dörrarna.

Citat:
Malmö. I tisdags tvingades personalen på akuten låsa dörrarna för att förhindra uppretade anhöriga och bekanta till en skottskadad att ta sig in. Åtgärden är ovanlig, och gjordes för att skydda de anställda.
Det är inte ofta som akutmottagningen i Malmö måste stänga om sig, men det har hänt förut när kriminella gäng har tagit med sig sina konflikter in på sjukhuset.

Sydsvenskan.
Citera
2012-02-03, 17:13
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkov
Akuten fick stänga dörrarna.

Sydsvenskan.

Samma problem fanns ju på den gamla akuten ing 36. Lustigt att man inte planerade bättre för sådana här massbesök när man hade tidigare dålig erfarenhet av det, nu när man byggde ett nytt akutcenter.
Citera
2012-02-03, 17:19
Medlem
Pauronfestiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Samma problem fanns ju på den gamla akuten ing 36. Lustigt att man inte planerade bättre för sådana här massbesök när man hade tidigare dålig erfarenhet av det, nu när man byggde ett nytt akutcenter.

Inte meningen att man ska ha massbesök direkt, de har ju regler av en anledning... Fast inte så värst ovanligt att polisen är på sjukhuset, de besöker sjukhuset varje dag. Ovanligt att de låser dörrarna kanske, men förståeligt!
Citera
2012-02-03, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre

Det rör sig om stora familjer antar jag, kusiner och bruchor med flera, härligt.

Som mest var det ett hundratal personer på platsen, och flera försökte ta sig in på akuten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in