2012-02-02, 16:03
Medlem
Bott i Malmö ett tag. Bott i Stockholm innan. I höstas var det inga konstigheter, som vilken stad som helst. Men inte nu längre.. Man märker det. Man känner det i luften. Hotfullt. Man går inte ut på kvällarna när det är mörkt. Staden börjar tappa greppet. Brottslingarna tar över. Tar dom det ett steg längre så kommer svenskarna att flytta härifrån. Jag kommer ta mig en funderare om det fortsätter. Man skulle ljuga om man säger att folk i staden inte är rädda.
Citera
2012-02-02, 16:48
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Ja. De flesta faktiskt (stödjer och försvarar mångkultur). Oavsett hur debatten går på I&I så är det så i verkligheten. Det är ingen slump att det ser ut som det gör.
Så är det kanske. Och tro fan att det inte är resultatet av någon "slump", utan av årtionden av hjärntvätt. När samhället går alltmer åt helvete kommer även den mest imbecille dumsvenne tvingas inse att "mångkulturen" (som i själva verket alls inte är någon jävla mångkultur, utan snarare smutskultur, dumkultur, nollkultur) är ett satans påfund som måste utrotas. Visst, somliga kanske inte omprövar sina groteska ståndpunkter ens om de blir sprättade levande på öppen gata, men än sen? De kommer ju att rensas ut naturligt.

"Mångkulturen" är i grunden moraliskt vedervärdig och naturvidrig. Malmö, tillsammans med politikernas ömkliga, hopplöst reaktionära och fega reaktioner på detta, kommer allt tydligare att bevisa detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Orzion
Alla lyckade samhällen i världen har vad jag vet varit mångkulturella samhällen. Problemen i Malmö har med brottslighet att göra inte mångkultur, eller invandring eller något liknande. Lösningen är att minska brottsligheten hur detta ska ske har jag gett förslag på tidigare i tråden, anledningen till att det känns tryggt att inte bo i Malmö är brottsligheten som sker i staden inget annat.
Detta har alltså inte det minsta att göra med "mångkultur" att skaffa, utan med smutskultur som massinvandringssvineriet är upphovsgivare till. Mångkultur skulle kunna vara något i grunden positivt som kan eftersträvas och uppnås även utan rasblandning och invällning.

inte bara kriminella äckel utan även babbar och negrer som beter sig anständigt är ickevälkomna att etablera sig i nordgermanernas land, som inte tillhör svartingarna, utan de vita.
Senast redigerad av Condottieri 2012-02-02 kl. 16:55.
Citera
2012-02-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ilmar Reepalu förklarar för oss vad utbredd mångkultur innebär:

Dvs: utbredd mångkultur = nästan krig

Finns det någon som fortfarande försvarar mångkultur och vill att hela Sverige ska bli som i Malmö? Om det fortfarande finns sådana personer kvar - är det krig ni är ute efter? Ett inbördeskrig?
Enligt SD så är det inte mångkulturen eller massinvandringen som är problemet utan splittringspolitiken. Om vi bara hade satsat på SD:s assimilationspolitik så hade det inte sett ut som det gör. Om du menar att mångkulturen är huvudproblemet i Malmö är du alltså inte sverigedemokrat, vilket jag tidigare har fått intrycket av att du är:
Citat:
Åkesson säger att det är ”årtionden av splittringspolitik” som skapat problemen. I själva verket är det årtionden av en extrem massinvandringspolitik som skapat problemen i Malmö där SD själva har varit ganska passiva. SD har aldrig vågat ta tag i frågor som rör den galopperande kriminaliteten och de aldrig kommit med några vettiga förslag för att lösa dessa problem. Istället pratar SD om ”splittringspolitik, utanförskap eller segregation”. SD tycks vara förlamade av politisk korrekthet och vågar inte förklara vad som ligger bakom olika samhällsproblem. Inte heller vågar SD komma med några sansade förslag om hur vi ska återta kontrollen över vårt land.
http://sverigeidag.wordpress.com/2012/02/01/vad-menar-jimmie-akesson/
Citera
2012-02-02, 17:08
Medlem
Öppet brev till Malmös politiker, polis och myndigheter

mycket bra

http://avpixlat.info/2012/02/01/oppet-brev-till-malmos-politiker-polis-och-myndigheter/
Citera
2012-02-02, 20:34
Medlem
AllaOlikaAllaLikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Öppet brev till Malmös politiker, polis och myndigheter

mycket bra

http://avpixlat.info/2012/02/01/oppet-brev-till-malmos-politiker-polis-och-myndigheter/
Öppet brev? Tråkigt att avsändaren inte vågar stå för sina åsikter utan använder sig av signaturen "Förbannad Malmöbo".
Citera
2012-02-02, 21:28
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Öppet brev? Tråkigt att avsändaren inte vågar stå för sina åsikter utan använder sig av signaturen "Förbannad Malmöbo".
Är det allt du finner värt att kommentera i denna artikel, författad av en förtvivlad invånare i en stad i brant utförslöpa? Du som är så jävla MÅNGKULTURELL, duktig och fiiiiiiiiin?!? Varför i helvete sätter du inte själv ut namn, adress och telefonnummer istället för ett jävla nick här på Flashback?

Hycklande fä!
Citera
2012-02-02, 21:34
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika

Det är ju även det en konsekvens av er politik, alla som uttrycker någon som helst negativ tanke om ert kriminella mångkulturprojekt är ju som en konsekvens av detta rasist. Någon borde ge dig en lektion i kulturberikning.
Citera
2012-02-02, 21:38
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det är ju även det en konsekvens av er politik, alla som uttrycker någon som helst negativ tanke om ert kriminella mångkulturprojekt är ju som en konsekvens av detta rasist. Någon borde ge dig en lektion i kulturberikning.
Helt rätt! Utan glidslem och bedövning skall det vara! Kulturberikad så skinkorna följer med in!!!
Citera
2012-02-02, 22:22
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonzo666
Ja. De flesta faktiskt (stödjer och försvarar mångkultur). Oavsett hur debatten går på I&I så är det så i verkligheten. Det är ingen slump att det ser ut som det gör.

En tanke här är att man i debatten inte kopplar problemen till tex mångkultur, invandring, invandarre, kulturella skillnader, ras, etc etc. Den debatten som förs på väldigt många olika sidospår på tex FB saknas i den offentliga debatten.

Imorse så hörde jag ett uttalande kring huruvida det finns någon som helst gemensam nämnare i de ormåden som är mest utsatta och de kriminella. Svaret blev nej. Nu är jag ju själv inte inne på spår om ras etc etc.

Men jag har rätt svårt att se varför det sitter så djupt inne att folk inte ens själva kopplar ihop det tämligen uppenbara i att de kriminella är invandrare eller har invandrarbakgrund, och det tämligen uppenbara i att de utsatta områdena har samma prägel. Den slutsatsen kan man förstås dra även som batikhäxa och anse vara till grund för att man måste bygga en fritidsgård var 5:e meter likaväl som man kan dra den utifrån tex en nynazists pespektiv. Det är bara en gemensam nämnare. Men icke.

Kaiser Chiefs tråd om Malmö, och vilka dess fördelar det är som är så fantastiska att Malmö bör ses som ett exempel, leder ju inte till en rimlig reaktion bland speciellt många. Dvs en normal tankegång där man tittar på positivt, negativt, trender, problem, möjliga fördelar och en utveckling över tid.

Pizza, Zlatan och Peter Mangs. Sedan blir det jobbigt.

Jag tror att många på I&I har alldeles för höga förhoppningar på att medelsvensson drar de slutsatser man utgår ifrån.

Det är svårt att bedöma vad medelsvensson tänker. Jag har IRL haft ett par upplevelser av att tala med en obekant super-PK person (kvinnor), som plötsligt i samtalet vänder på en fem-öring från att släta äver och försvara-försvara-försvara alla staaackars invandrare till att visa sig vara en gnistrande urförbannad mamma pga en otrygg miljö för de egna barnen genom den importerade antisociala demografin. Jag vet inte riktigt vad som hände... jag kanske framstod som en ofarlig person att vara helt uppriktig inför?

Så.. frågan är hur många medelsvensson som dragit de självklara slutsatserna - men inte vågar tillstå detta öppet? Jag tror, att det kan vara fler, än det verkar vara.

Den svenska journaliskårens charad: Vaaaad kan Malmös förfall bero på... obegripligt ...grubbel... är väl magstark. Riktigt såå korkad är inte medelsvensson.
Citera
2012-02-02, 23:15
Medlem
Condottieris avatar
Hur "illa" det än är så är det ännu inte tillräckligt "illa". Inte än på länge. Men glädjande och hoppingivande nog verkar "Malmö" nu äntligen vara på väg in i en ocamouflerbar, irreversibel malström av undergång, smutskulturellt kaos och socioekonomiskt sönderfall. Det är verkligen underbart att kunna iaktta allt töntigare, blekfegare och svamligare polismuppar, journalistfladderfittor och politikerslödder sitta i dummedia och kallsvettas och krumbukta sig som metmaskar på en fiskekrok när de ställs inför närmast imbecillt triviala och självklara frågor som garanterat borde ha ställts redan under tidigt sextiotal, om inte tidigare ändå. Alla PK-fronter kommer att belastas allt hårdare, de kommer att framstå som allt mer groteska och patetiska i sin sinnessjukt självgoda och erbarmligt verklighetsfrånvända i sin tramstotalitära politiska lägesbeskrivning. Hela deras värld kommer att spricka och ut kommer en veritabel ocean av träck att välla fram och ner i deras äckliga, genomfalska och ruttna käftar.
Citera
2012-02-03, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Hur "illa" det än är så är det ännu inte tillräckligt "illa". Inte än på länge. Men glädjande och hoppingivande nog verkar "Malmö" nu äntligen vara på väg in i en ocamouflerbar, irreversibel malström av undergång, smutskulturellt kaos och socioekonomiskt sönderfall. Det är verkligen underbart att kunna iaktta allt töntigare, blekfegare och svamligare polismuppar, journalistfladderfittor och politikerslödder sitta i dummedia och kallsvettas och krumbukta sig som metmaskar på en fiskekrok när de ställs inför närmast imbecillt triviala och självklara frågor som garanterat borde ha ställts redan under tidigt sextiotal, om inte tidigare ändå. Alla PK-fronter kommer att belastas allt hårdare, de kommer att framstå som allt mer groteska och patetiska i sin sinnessjukt självgoda och erbarmligt verklighetsfrånvända i sin tramstotalitära politiska lägesbeskrivning. Hela deras värld kommer att spricka och ut kommer en veritabel ocean av träck att välla fram och ner i deras äckliga, genomfalska och ruttna käftar.

Helt klart bästa inlägget jag läst under 2012!
Citera
2012-02-03, 02:53
Medlem
Amanites avatar
Nu tycker jag att ni är lite negativa. Illmar har faktiskt sagt att Malmö är en mycket vacker stad och att han inte förstår vår nattsvarta bild av Malmö (skrev han i ett mail till en vän 2004) Man kanske skulle ta och skicka iväg samma mail och se om han förstår den nattsvarta bilden nu..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in