2011-10-06, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Alltså, fascinerande artikel:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/arti...n-mardrom.html

Kan man ha en svag förhoppning om att mediacensuren kommer att börja lossa?
Här ser vi resutatet av ett gränslöst kravlöst samhälle.Dalt har lett oss hit.
Senast redigerad av ascheberg 2011-10-06 kl. 16:45.
Citera
2011-10-06, 16:44
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1556112/Drommen-har-forvandlats-till-en-mardrom.html

Citat:
Vi flyttade hit för att vi tyckte att det var kosmopolitiskt och trevligt att bo nära Möllan. Men drömmen har förvandlats till en mardröm. Hur kunde det bli så här?

Välkommen till din mångkultur som du älskar så mycket, när den praktiseras i verkligheten!

Citat:
– Politikernas plikt är att se till att de här killarna får ett bra liv. Att följa upp dem. Det måste vara så att de mött mycket motstånd, annars förstår jag inte varför de gör så här.

Åter igen, välkommen till mångkulturen. Tycker du inte det är härligt att bo i både Sverige och MENA samtidigt?
Jag blir varm i själen av att höra batikfolkens desperata skrik, samtidigt som jag gråter för detta är ett öde som kommer drabba oss alla.
Citera
2011-10-06, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Utsatta ? Snyft då.Boende på Herrgården skulle kunna ta ett jobb eller utbildning som leder till ett jobb, visa framfötterna ha lite ambitioner här i livet, eller är det för mycket begärt? Då kan man välja att bo på ett bättre ställe om det inte passar.Ingen tvingar folk att bo på Herrgården.

Herrgården och Örtagården är en skam att dessa överhuvudtaget byggdes. Husen där har varit en skräck sen minst 70-talet. Som liten vågade jag aldrig cykla förbi Örtagården pga alla zigenare som rånade en. Det var på 80-talet. Gick man in i dessa trappuppgångar då som nu, så var det ett rent helevete det man såg. Skulle kunnat vara en film om Harlem på 70-talet. Missbrukare, zigenare, våldsverkare, psykfall etc. Allt samlat i Rosengårds slumområden. Så ser det ut idag än fast värre.
Citera
2011-10-06, 16:52
Bannlyst
Det man skall komma ihåg, att det är inte blattarnas eller den vita underklassens fel det som sker i Malmö. De som bär ansvaret är väljarna och sådana människor som OrZION och AllaOlikaAllaLika som röstat fram sådan vidirg politik under alla år. Moderaterna var inte bättre med Joakim Ollén på 90-talet, ännu värre faktiskt.

Om blattarna och restena av de utsatta i Malmö hade velat. så hade de kunnat ta över Malmö lätt redan idag. Inte en snut hade kunnat stoppa dem. Så illa är det. För de har vapen och de är många idag. Till viss del kan jag förstå dem. För Malmö är så jävla misskött av utomstående, de som styr Malmö och bor i kommuner som Vellinge.
Citera
2011-10-06, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokoJambo
Herrgården och Örtagården är en skam att dessa överhuvudtaget byggdes. Husen där har varit en skräck sen minst 70-talet. Som liten vågade jag aldrig cykla förbi Örtagården pga alla zigenare som rånade en. Det var på 80-talet. Gick man in i dessa trappuppgångar då som nu, så var det ett rent helevete det man såg. Skulle kunnat vara en film om Harlem på 70-talet. Missbrukare, zigenare, våldsverkare, psykfall etc. Allt samlat i Rosengårds slumområden. Så ser det ut idag än fast värre.
Skitsnack det var inga problem där när husen byggdes 60 -talet.Men det var innan vi fick social turism i området.
Citera
2011-10-06, 17:25
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
Har du varit i rosengård någon gång? Har du varit i lindängen nån gång? Har du varit i holma någon gång?

Ja jag har varit i alla dessa områden, uppväxt där och känner folk som ff bor där, områdena är förlorade.

Citat:
Ursprungligen postat av AllaOlikaAllaLika
jag är rädd för att du sitter i stockholms innerstad eller på annan homogen ort vid en dator och läser på flashback om malmö och utgår från att staden är ett inferno.

Utan att veta så generaliserar du rakt av. Jag bor i en av Malmös kranskommuner, men är ofta i Malmö - motvilligt. Sedan att du tar upp staden som ett inferno är ganska dumt, så är det naturligtvis inte, men illa är det.
Citera
2011-10-07, 02:49
Medlem
Nämen! Har lilla Illmar gått och blivit nazistrasistfascist?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1556773/Ilmar-Reepalu-kraver-aktivare-polisarbete.html

Citat:
Enligt Reepalu måste polisen se till att killarna som skapar oro ständigt känner sig jagade.

– Det är också viktigt att människor som inte har svenskt medborgarskap och i högre grad begår brott blir utvisade.

I vanligt objektivt manér ställer givetvis den otroligt kunnige journalisten en högintellektuell motfråga som får Illmar att tänka till:

Citat:
Är det viktigt i detta sammanhang tycker du?

– Ja, jag tycker det bör tillämpas oftare, att fler som är aktivt kriminella och inte har svenskt medborgarskap utvisas och inte får komma tillbaka till landet under en längre tid.

Men sakta i backarna! Den expolärda och otroligt kritiska journalisten sätter dit Illmar för han kan ju inte veta om dessa stackars små barn har medborgarskap eller icke. Rasistfascisten Illmar får en knäpp på fingrarna. Aja baja!

Citat:
Hur vet du att killarna i gänget inte har svenskt medborgarskap?

– Jag gissar att de här killarna har svenskt medborgarskap men det finns en hel del gängkriminalitet som drabbar både Seved och resten av Malmö där gängmedlemmarna skulle avskräckas av hot om utvisning. Idag åker de in på korta straff och är snart ute igen och begår grova brott, det är inte rimligt.

Dessa ord kommer alltså från Illmar! Och i samma veva så skulle han konsultera Katrin Stjernfeldt Jammeh (hon som är ihop med en neger). Hoppas att Katrin kan läxa upp Illmar om lite gammal hederlig solidaritet och tycka-synd-om jargong. Illmar har blivit lite väl nazistrasistisk på senare år och dar, han vill ju till och med utvisa de stackars små flyktingbarnen.

Vem ska nu se till att de har det bra?
Citera
2011-10-07, 07:16
Medlem
Staniolrustnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Nämen! Har lilla Illmar gått och blivit nazistrasistfascist?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1556773/Ilmar-Reepalu-kraver-aktivare-polisarbete.html

Illmar får väll ringa upp folket i SD och fråga om ett samarbete. Han högläser ju i princip deras program.

Citat:
När polisen hårdbevakade Seved förra hösten minskade brottsligheten med en fjärdedel.

– Det var ett polisexperiment som blev väldigt lyckat på Seved, säger polisintendent Henrik Stiernblad, operativt ansvarig för den brottsförebyggande verksamheten i Malmö.

Om satsningen var framgångsrik, varför fortsätter ni inte jobba på samma sätt i området?

– Allt handlar om resurser. Även om vi alltid skulle vilja jobba på det sättet blir resten av verksamheten lidande. Patrullerna är belastade, minst sagt.

Näähh! Kostar det pengar? Jag trodde att vi tjäna pengar på massinvandringen!
Citera
2011-10-07, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Staniolrustning
Illmar får väll ringa upp folket i SD och fråga om ett samarbete. Han högläser ju i princip deras program.

Näähh! Kostar det pengar? Jag trodde att vi tjäna pengar på massinvandringen!

Illmar blev ännu mer nazistrasistisk senare. Han vill införa temporär merborgarstatus, herregud, och sedan så frågar reportern om det inte gör dem till andra klassens medborgare. Stackars små flyktingbarn som blir trakasserade av Illmar Nazi Reepalu.

Förresten, haha, det här är intressant:

Citat:
anders: I vilka områden håller gängen till?
Joakim Palmkvist: Över hela stan. Det går hand i hand med att Malmö är en kompakt och rätt liten storstad. Vi har tittat närmare på några hundra personers folkbokföringsadresser. De är spridda över hela stan. Men tätast är det i ytterområdena Seved, Holma, Lindängen, Kroksbäck, Rosengård.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/article1556512/Chatta-om-Malmos-kriminella-gang.html

I'll be damned! Det kunde man inte räkna ut med röven och en penna. Vilka nazistrasister som skriver det rakt ut. Nu väntar det mer trakasserier från dessa nazistsvenskar.

Och jävlar var slätstrukna PK-reportrarna var vid utfrågningen:
Citat:
robert: kan man inte se ett samband mellan den ökade gängkriminaliteten och denna massinvandringen som sverige har haft?
Tobias Barkman: Kausalsambandet är inte bevisat, såvitt jag vet.

Bra Tobias Barkman! Vi måste bekämpa rasismnazismfascismen! Dessa elaka svennar som springer runt och rånar små flyktingbarn. Rena barbariet är det, Reinfeldt får snart skicka insatsstyrkan och militären för att ta itu med alla dessa svennar som rånar!

Stackars små unibrowbeprydda småbarn... vi måste skydda dem mot allt hemskt!
Senast redigerad av Urgrund 2011-10-07 kl. 13:52.
Citera
2011-10-07, 14:51
Medlem
Blev först förvånad över att inte Ilmars uttalande fått en egen tråd, men såg sen att den tyvärr blev stängd. Så jag undrar här, kommer fler malmöbor stödja (S) nu, efter detta något vågade utspel?
Citera
2011-10-07, 15:14
Medlem
Ilmar talar om temporära medborgarskap det har jag förespråkat länge.Dra in alla bidragen vid grova brott.
Senast redigerad av ascheberg 2011-10-07 kl. 15:19.
Citera
2011-10-07, 15:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Bra Tobias Barkman! Vi måste bekämpa rasismnazismfascismen! Dessa elaka svennar som springer runt och rånar små flyktingbarn. Rena barbariet är det, Reinfeldt får snart skicka insatsstyrkan och militären för att ta itu med alla dessa svennar som rånar!

Stackars små unibrowbeprydda småbarn... vi måste skydda dem mot allt hemskt!

Det kan mycket väl bli verklighet, sjuklövern röstade ju igenom en grundlagsändring (före och efter valet) som tillåter just att man sätter in militären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in