Citat:

Ursprungligen postat av 
Borgarbohemen

"I Malmö uppger 60 procent av invånarna att de är "mycket nöjda" med sin livskvalitet medan 36 procent är "nöjda", skriver Business Insider och illustrerar med en bild på när MFF vann över Salzburg i Champions League-playoff 2014."
http://www.sydsvenskan.se/malmo/malm...bast-i-europa/
Återigen visar det sig att bilden flashback försöker måla upp av Malmö är fullständigt missvisande.

Nja... Även jag hade nog svarat att jag var nöjd med min livskvalitet i en sådan undersökning, men är jag nöjd med min STAD!? Nej, verkligen inte...
Känner jag mig trygg på gatorna? Nej...
Har det sprängts flertalet handgranater inom hör-avstånd från mitt hem det senaste året? Ja...
Skjuts det ständigt människor på öppen gata, mitt på dagtid intill skolor/köpcentrum och andra offentliga platser? Ja...
Skulle jag någonsin gå in i ett bibliotek (utöver stadsbiblioteket), besöka offentliga badhus eller fritidsgårdar? Aldrig. Inte för att jag idag skulle gå till fritidsgårdar ändå, men ni förstår.
Svenskarna är ett väldigt medgörligt och lättföränderligt folk som kan acceptera det mesta, vilket förmodligen är anledningen till att svenskar som flyttade till USA under utvandringen, eller för den delen många av dem som utvandrar idag tenderar att klarar sig väldigt väl i deras nya samhälle. Det innebär emellertid också att vi enkelt godtar försämringar av trygghet och dylikt, och helt enkelt anpassar oss till den nya otrygga verkligheten med samma leende på läpparna. 
Malmö har sina fina sidor, men jag skulle inte låta framtida barn växa upp här... Den kommunala budgeten är dödsdömd sedan länge, flera skolor är i misär, yttrandefrihet existerar inte här (se den judiska demonstrationen för fred i Israel/Palestina...) och jag vet inte om jag ens känner någon som ej blivit oprovocerat rånad/misshandlad såväl som flera våldtäkter.
Själv har jag blivit utsatt för i varje fall 3, relativt milda, rasistiskt motiverade överfall, samt ett par rånförsök. Men det var faktiskt flera år sedan jag själv blev utsatt för något, vilket förmodligen beror på alla anpassningar man får göra i sin vardag för att reducera risken att bli offer.
Testa att gå runt Malmö ensam med kippa på huvudet så får du se hur stark religionsfriheten är här också!