Flashback bygger pepparkakshus!
2013-04-18, 16:42
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nkvd2
jag har gjort en tråd hur jag gjorde/gör
opiatfri i 4 veckor idag främst från heroin, subutex och oxy

Länka gärna till den tråden.
Citera
2013-04-18, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Länka gärna till den tråden.

Titeln kan med fördel omformuleras kanske?
eftersom tråden mer har handlat om den totala processen, från att vara påtänd opiatist till opiatfri,

https://www.flashback.org/t2084583
Citera
2013-05-01, 12:07
Medlem
Audacias avatar
En kort fråga angående Loperamid och dess utomordentliga egenskaper vid opiat-at.

Får man bättre lindring om man krossar Loperamiden och sväljer pulvret till ett glas vatten? Tänker snabbare effekt alltså!
Citera
2013-05-02, 18:36
Medlem
Koggamojjens avatar
Och nu frågan alla väntat på. Går det att skjuta? ;P
Citera
2013-05-03, 12:26
Medlem
SwirlyShirleys avatar
Tippar på placebo!
Citera
2013-05-03, 15:07
Medlem
Jag vill inte leka morapolis på något sätt men känner att det kan vara bra och informera dig om vissa risker med att bruka/missbruka Loperamid. Jag har nyligen tagit mig ur ett över 15 månaders missbruk med detta råttgift och det var ingen lätt resa kan jag lova. Jag har sedan tidigare använt Oxy, Sub, kodein, cocaliana ethylmorfin etc och avtändningen på Loperamid var nog den längsta och värsta av dem alla. Den var inte lika intensiv som oxycontinen men den varade väldigt länge och myrkrypningarna, kroppstemperaturen varm/kall, svettningarna och rastlösheten har nyligen släppt(är 4 veckor sedan jag nollade). Jag trappade ned till microdoser och hade en väldigt lång nedtrappning(va nere på 0.25mg Loperamid 1/8 dels tablett och därefter slutade jag).

Jag försökte sluta cold turkey några gånger(var uppe som mest i 120 tabletter/dag) och det gick inte för mig då abstinensen var sjukt intensiv även efter 1-2 veckor. När jag trappade ned till microdoser så gick det betydligt bättre men abstinensen blev även fast jag hoppade från 0.25mg/dag ganska intensiv och pågick i cirka 1 månad.

Känslan man får på Loperamid(JA man får starkt opiatrus på högre doser) är precis som vilka andra opiater som helst. Den underbara varma känslan i kroppen, blir mer social, det mesta blir roligt och göra, tar bort ångest och man får mer energi. Dock var den euforiska effekten inte lika stark som på oxycontin men man känner helt klart glädje under rusets påverkan. Ruset sträcker sig ända fram till dagen efter och jag kände mig påverkad i över 15 timmar i början av mitt missbruk. Efter cirka 8 månader började jag dock bli abstinent betydligt tidigare. Om jag tog en dos 18.00 på kvällen så var det ett helvete fråna att jag vaknade(08.00) tills jag tog nästa dos.

Ett märkligt men intressant rus man får på Loperamid. Man har den varma goda opiatkänslan i kroppen men euforiska känslan är svag. Man är klar i skallen och kan uträtta detta mesta och ingen i ens omgivning märker av det. Mina pupiller ändrades inte något speciellt och jag var hyfsad klar i skallen under ruset.
Citera
2013-05-04, 08:58
Medlem
auriels avatar
Sanslöst dumt inser jag, men vad skönt att bli av med min abstinens. Har akut brist på opioider då mina kranar är " out of order" en på behandling och en har gått under jorden
så då testade jag för första ggn en större dos av loperamid. I går tog jag ca 35 st och i dag har jag tagit 25 törs inte tänka på konsekvenserna det kan bli med tarmvred, fekalom, ( föda bajsbebisar via anus ) har tagit tre påsar forlax och käkar en massa sockerfria halstabletter, borde nog gå ner till apoteket och köpa lite laxoberaldroppar oxå.
Nu till saken jag känner faktiskt mig riktigt avslappnad, men är sugen på meeeeeeer. När den här sköna känslan börjar visa sig vill man bara,ha mer och mer. Vågar man ta typ 30 till om man kör lite laxering samtidigt. Vill inte skita meloner om några dagar eller in på sjukan med ileus. Vore jobbigt att förklara vaför man intagit mer än 100 kapslar på ett dygn
Hur har ni andra gjort?
Citera
2013-05-04, 10:42
Medlem
Auriel, jag tog Loperamid i över 15 månader i väldigt höga doser( låg på 100-120 tabletter/dos) och jag fick inga allvarliga bieffekter som tarmvred etc. Det enda jag kände när toleransen var riktigt hög var förstoppning. Det kunde ta cirka 4-5 dagar innan man kunde gå på toa. Har läst en del på amerikanska forum om folks erfarenheter och det verkar förekomma främst vid högre doser.

Jag höjde mina doser succesivt från 48 tabletter-120 tabletter som max. Vet inte hur jag skulle reagera om jag började på megadoser på en gång. Jag minns första månaden jag gick på loperamid och då kräktes jag väldigt mycket under första veckan(tog varje dag i 7 dagar, antar att levern inte gillade det särskilt mycket). Men då var toleransen låg och jag på cirka 48 tabletter. Under senare tid lärde jag mig och ta det varannan dag och tvingade mig själv att vara abstinens under dag 3 tills jag fick ta min dos igen(brukade ta samma tidpunkt varje dag, tex måndag 18.00 då blev nästa dos onsdag 18.00 etc.) Loperamid har en lång halveringstid och till en början märkte jag av ruset under hela dag 1 och 2, det var inte förrens dag 3 som jag fick abstinens.

Jag tog alltid 5 dl grapefruitjuice cirka 30-40 minuter innan jag intog Lope, det boostade ruset rätt bra. Det funkade även väldigt bra under nedtrappningen(jag trappade ned från 240 mg till 0.25mg och därefter hoppade jag av helt). Min nedtrappning tog cirka 3 månader och jag tog aldrig varje dag, utan hade alltid en vilodag mellan doserna. Från början när jag låg på 120 tabletter(240 mg) så sänkte jag med 4-6 tabletter i veckan tills jag kom ned på 48 tabletter. Därefter sänkte jag med 2 tabletter varannan dag tills jag kom ned på 16 tabletter. När jag skulle skära ned från 16 tabletter så tog jag bort en tablett varannan dag tills jag kom ned på 8 tabletter. Från 8 tabletter neråt fortsatte jag ta bort 1 tablett åt gången men jag körde 2 gånger på samma dos och därefter sänkte jag. Det såg ut såhär,

Mån: 8 tabletter

Ons: 8 tabletter

Fre: 7 tabletter

Lör: 7 tabletter

Sön: 6 tabletter

Såhär fortsatte jag tills jag kom ned på 1 tablett. Därefter kunde jag ha slutat men jag ville verkligen sänka så långt det går. Så jag började dela på tabletten(2 mg tablett) i två, sen i fyra och till slut i 8 bitar. Därefter när jag var nere på så lågt som 0.25 mg så hoppade jag av helt.

En sak som lindrade avtändningen var Beepollen. Det går att få tag på via olika hälsokostkedjor och jag tog 1 matsked till frukost och 1 matsked till middagen. Det höjde min energi under hela dagen och gjorde så jag orkade stå ut med vardagliga aktiviteter. Jag körde även en hel del intensiv konditionsträning speciellt under dem dagarna jag inte intog Lope, det hjälpte en hel del.
Citera
2013-05-05, 10:25
Medlem
MorfinJockes avatar
Alltså det här är ju sjukt jag har tagit detta för att sluta med morfin men nu har jag gått på 4-6 paket om dagen i flera månader.. Och fan va sjuk jag blir om jag itne tar det. Vansinne, nu tar jag oxy och ketogan för att sluta med det här. Liten ond cirkel haha. Jag har varit rätt så rädd hela tiden jag tagit detta också att tarmsystemet ska lägga av och jag får en stomipåse. Det hade ju varit förjävligt alltså
Senast redigerad av MorfinJocke 2013-05-05 kl. 10:32.
Citera
2013-05-05, 10:29
Medlem
MorfinJockes avatar
Tog förresten suboxone samma dag som jag tagit loperamid och jag blev sjuk som satan efter intag. Har för mig att jag tagit subutex och loperamid samtidigt när jag tände av för ungeför 2år sedan men då gick det bra. Ja, ta inte sub för snabbt efter detta trodde inte det var möjligt att sub kunde slå ut loperamid men så är visst fallet
Citera
2013-05-05, 10:38
Medlem
Man får ett rent helvete om man hoppar av en större dos loperamid utan nedtrappning, jag försökte det flera gånger men den långa halveringstiden gör att At:n blir lång och väldigt plågsam. Jag kan lova dig att det inte blir i närheten av lika jobbigt om du trappar ner doserna succesivt. Men då gäller det och ha disciplinen och hålla sig till ett schema och aldrig ta mer än sista dosen.
Citera
2013-05-05, 14:06
Medlem
auriels avatar
Ja jag kan bara rapportera att fy faan va bra loperamid är mot opi abstinens. Hade inte klarat mig igår utan. Problemet var nog att jag ville ha mer och mer . Har nu under två dygn käkat mellan 70 och 90 tabletter ock kapslar, ska dock inte göra om det i samma utsträckning. Ville nog mest se vad det kunde ge för rus. Nu ska jag försöka lugna ner mig. Måste lära mig leva utan rus. Måttlighet får vara mitt ledord resten av månaden, veckan, dagen nöjer mig kanske med 10 kapslar idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in