Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
Tycker att det r lite konstigt att jmfra Imodium som r en Opiat och stimulerar opioidreceptorerna med Ipren och alvedon. Lter det inte logiskt att en stimulerad opiod receptor r en glad receptor? Jag kompinerar oftast Imodium med ipren eller naproxen nr jag har avtndning och det r den absolut effektivaste kombinationen som du kan f tag p p apoteket, enligt mig.
Ser ingen anledning till att inte infrskaffa Loperamid om man planerar att tnda av. Varfr lida i ondan?
Imodium har pretty much revolutionerat mitt och mina vnners drogbruk eftersom vi inte lngre behver vara livrdda fr att kranen ska ha en dlig vecka vilket innebr 7 dagar av helvetes plgor. Jag frstr liksom inte varfr du r s skeptisk, jag ser inte vad som talar fr att det INTE skulle funka och jag har aldrig hrt talats om ngon som har provat det och sger att det inte funkar.
r det inte soft med ett receptfritt, billigt preparat som tar bort dom vrsta plgorna under en avtndning? Prova det sjlv!
Var inte s jag menade, och menade det inte p ett negativt vis... typ som "nu ska jag tracka snder Dipos skit-Imodium"
Att jag r skeptisk beror mer p tidigare erfarenheter av ckliga abstinenser (som inte verkar g att bota med ngot) n att Imodium r receptfritt... Mina receptorer r s jkla gnlliga och krvande att jag helt enkelt har svrt att vara positiv. Se fr vrigt mina citat i signaturen... s kanske du frstr varfr jag r skeptisk
Men ett exempel p varfr jag r skeptisk d... Normalt (nr jag har opioider i mig) s dckar jag av en stes-femma (benso brukar ju rekommenderas av mnga nr man absar) eller somna sknt p en Remeron eller en Imovane. Jag r allts vldigt knslig nr det gller allt utom opioider. Men i en abstinens kan jag knla i mig Xanor, Iktorivil, Imovane, Remeron, Kodein, Tramadol, Dexofen, Sub och en 3-meterspump theralendroppar, allt samtidigt, utan att m ett uns bttre och utan att f sova p typ 3 dygn.
Nr jag har abstinens s gr kroppen in i ngot konstigt tillstnd dr inget verkar bita p mig, utom opioider d, de starkare. Innan den fysiska vrken slr p s r jag uppskruvad som om jag gick p tjack, och nr vrken vl kommer s verkar inget kunna lindra den.
Frr kunde jag lindra med t. ex. Tram, Dexo eller Kodein men nu verkar kroppen inte nja sig med det lngre. Klart jag kan ta nnu mer d... men d finns risk fr verdos istllet, vilket har hnt. Svrt att reglera rtt nr man inte funkar normalt.
Nu r det ju svrt att verdosera Imodium s visst kan jag prova det. Men jag r skeptisk iaf

Nn gng nr jag r rik ska jag kpa hem ett gng och testa men... jag har inga strre frhoppningar =)