2011-07-27, 18:36
Medlem
DenStoreBlondinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Rus har jag allt fast det knns vldigt annorlunda mot t ex oxy eller kodein.

Lite som att vara halvvgs in i en overklig drmvrld samtidigt som man har lite klda och vrme i kroppen.

Hur gick det efter detta inlgg Steeeff? Blev ruset starkare? Ngra bieffekter? Hur fungerar magen?
Citera
2011-07-27, 19:41
Medlem
Visst blir man pverkad av stora doser men det r fan inte vrt pengarna eller bieffekterna. Vem som helst kan fixa tramadol istllet, ven om det r sjukt verpris s r det mer vrt n loperamid, i russyfte d, fr att lindra at r nog loperamid ett utmrkt lagligt substitut.
Citera
2011-07-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoreBlondino
Hur gick det efter detta inlgg Steeeff? Blev ruset starkare? Ngra bieffekter? Hur fungerar magen?

Nej, ruset hll sig p en jmn niv nda tills frmiddagen efterfljande dag.
Jag hade en riktigt jobbig huvudvrk och lite illamende sedan efter middagen, men det hade jag rknat med.
Det jobbigaste var dock frvirringen under ruset, jag tyckte mig se saker i gonvrn hela tiden och jag inbillade mig att ngon tittade p mig nr jag var ute och rkte, inte nice.

Magen funkar prima men det beror nog p att jag avhjlpte min sjlvfrvllade frstoppning med ett stort glas grddmjlk (som sagt, laktosintolerant).

Min slutsats: Loperamid funkar i russyfte men om man inte sitter med en jkla opioid-at s br man nog vlja ngot annat, s fantastiskt var inte ruset faktiskt..
Citera
2011-08-02, 17:37
Medlem
IceC00ls avatar
Mjaha d har man svalt ett paket med dimor.
Sitter och har en tradig Tramadolabstinens och hoppas p en liten "rast" frn skiten
Citera
2011-08-05, 22:07
Medlem
Sjoestedts avatar
Vad ni n gr s blanda inte loperamid med benzodiazepiner. Om ni inte vill vakna upp med skit ver hela er och bekanta som srjer.

En polare gick bort idag pga verdos, andningsdepression. Oklart i vilka mngder n. Var frsiktiga bara. Skulle inte frvna mig om det blir receptbelagt nr som helst.
Citera
2011-08-06, 02:29
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Vad ni n gr s blanda inte loperamid med benzodiazepiner. Om ni inte vill vakna upp med skit ver hela er och bekanta som srjer.

En polare gick bort idag pga verdos, andningsdepression. Oklart i vilka mngder n. Var frsiktiga bara. Skulle inte frvna mig om det blir receptbelagt nr som helst.

Jag beklagar. S trkigt att en ung (antar jag?) ska g bort s hr, helt i ondan...

Du har skert rtt, detta medel lr receptbelggas det snaraste. Kanske bst s. Det verkar som att vissa inte r njda frrn precis allt r receptbelagt. Klaga inte s mycket p att allt r s restriktivt nr det gller lkemedel, det r ju tydligt att det inte gr att ha saker receptfria!
Citera
2011-08-06, 06:15
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jag beklagar. S trkigt att en ung (antar jag?) ska g bort s hr, helt i ondan...

Du har skert rtt, detta medel lr receptbelggas det snaraste. Kanske bst s. Det verkar som att vissa inte r njda frrn precis allt r receptbelagt. Klaga inte s mycket p att allt r s restriktivt nr det gller lkemedel, det r ju tydligt att det inte gr att ha saker receptfria!

Jo, han blev bara 21 r.

Han anvnde frmodligen en blodhjrns barrir-frtunnare ocks. Troligtvis Kinin.
Citera
2011-08-13, 18:31
Medlem
Loperamid - informationstrd (FAQ)

Hall kra fbare. Jag tnkte ta initiativet att starta en informationstrd fr opioiden Loperamid, en substans som dyker upp i mnga diskussioner och samma frgor ofta stlls gng p gng.

Vad r Loperamid?
Loperamid (2,2-Difenyl-4-[4-hydroxi-4-(p-klorofenyl)piperidino]-N,N-dimetylbutanamid) r en Opioid som sljs receptfritt under namn som Imodium, Loperamid och Dimor. Loperamid anvnds idag frmst som bot mot Diarr p grund av att den, likt andra opiater, stimulerar opioid-receptorerna i tarmarna vilket orsakar frstoppning.

Kan jag flumma p Loperamid?
Nej. Loperamid passerar inte blod barriren i hjrnan och stimulerar drfr inte det centrala nervsystemet. Vilket r oerhrt synd, d Loperamid sgs vara en av de mest potenta opiaterna som existerar.

Det spelar ingen roll hur mycket du proppar i dig, du kommer aldrig kunna f ens en gnutta loperamid att passera hjrn-blod barriren!
Det finns folk som har rapporterat att de har upplevt yrsel, vrme i kroppens lgre regioner samt syn och perceptions-frndringar liknande en mycket svag LSD tripp, vid extrema verdoser av Loperamid (vi snackar 600mg+ vilket motsvarar 300 kapslar) men huruvida detta r ngonting som drabbar alla eller enbart vissa individer r svrt att faststlla d vldigt anser det vara vrt att proppa i sig 20 askar loperamid fr att kunna knna sig lite skev och bli rejlt frstoppad p kuppen.

Men r det sant att vissa mnen kan hjlpa loperamid att passera blod-hjrnbarriren?
"Concurrent administration of P-glycoprotein inhibitors such as quinidine and its other isomer quinine (although much higher doses must be used), PPIs like omeprazole (Prilosec OTC) and even black pepper (piperine as the active ingredient) could potentially allow loperamide to cross the blood-brain barrier. It should however be noted that only quinidine with loperamide was found to produce respiratory depression, indicative of central opioid action."
-Wikipedia.

Jag har sjlv experimenterat med omeprazol utan att uppn ngot mrkbart resultat, och jag har jagat runt p internet i timmar i jakt p ett svar p denna frga. Det verkar inte som att ngon hittills har upptckt en fungerande metod fr att "smuggla" in loperamid i hjrnan, men fr den som vill Experimentera s anvnds quinidine bland annat i kolsyrade drycker som Schweppes och Tonic water. Det r nmligen mnet som ger dryckerna dess "sjlvlysande" frg. Observera att dessa drycker idag innehller minimala doser quinidine.

r det sant att Loperamid kan hjlpa mot opiatavtndningar?
Hr kommer vi fram till huvudanledningen till att jag valde att skapa en informationstrd. Vldigt mnga mnniskor (trdskaparen inkluderad) har rapporterat att en verdos av loperamid har effektivt lindrat de fysiska symptomen under en opiatavtndning. P 60 talet anvndes loperamid fr att behandla heroin-avtndningar p Amerikanska beroendekliniker.
Anledningen till att Loperamid har denna effekt r med strsta sannolikhet att den fysiska smrtan, kldan och myrkrypningarna som ofta upplevs under en opiatavtndning orsakas av att opioid-receptorerna i kroppen r abstinenta, och eftersom Loperamid faktiskt stimulerar alla opioid-receptorer frutom de som sitter i hjrnan s frefaller sig hela processen som tmligen logisk!

Ett starkt argument fr att Loperamid MSTE ha en lindrande effekt mot fysisk AT r att om loperamid inte skulle stimulera opioid-receptorerna i kroppen s skulle det inte heller har ngon frstoppande effekt, och drmed vara vrdelst som diarr-medicin.

Hur mr man efter en rejl dos Loperamid under en avtndning d? Sjlv upplevde jag efter ungefr en timme att myrkrypningarna sakta gav vika, kldan och smrtan i ben och leder frsvann och mitt huvud slutade dunka. Jag upplevde fortfarande stunder av frossa och temperaturvxlingar, men i vrigt kndes det mest som att lida av svag feber och trtthet. Jag mste sga att knslan av att g frn "att tuggas av djvulens kftar i helvetets innersta krets" som arkomann hade uttryckt sig till att ligga p sngen helt avslappnad, varm i kroppen och frmgen att kunna somna, gr att jmfra med ett fantastiskt rus i sig.

Efter att sjlv ha upptckt loperamids effekter p en avtndning s knde jag mig tvungen att upplysa s mnga andra som mjligt om det hr. s mnga lider i ondan nr det finns ett botemedel!

Hur mycket ska jag ta om jag vill lindra min AT?
Brja med en karta, dvs 8x2mg. Vnta 40-60 minuter och om du fortfarande knner av kraftiga symptom av smrta, klda och myrkrypningar s kan du ta en halv eller en karta till, beroende p hur illa du tycker att det r. Skulle du vara ett extremfall med otroligt hg beroendeniv s kan du naturligtvis ta mer, det ska inte vara farligt. (inte farligare n att bruka ngon annan opiat!)

Vad hnder om jag tar mnga, kan det vara farligt fr magen och tarmarna?
Risken fr tarmskador vid verdos av imodium borde vara ungefr lika lg som vid vilket annat opiatmissbruk som helst. Det finns mnniskor som har tagit upp till 600mg utan ngra rapporterade mag eller tarm-smrtor eller problem, men det finns samtidigt ngra f mnniskor som hvdar att de upplevt kramper i magen efter betydligt lgre doser. Det kan vara individuellt, och jag rekommenderar alla att vara frsiktiga till en brjan nr de experimenterar med hga doser av loperamid.

Notera att du precis som vid vilket annat opiatbruk som helst blir frstoppad tills loperamiden frsvinner ur kroppen, men de flesta har rapporterat att de kunnat g p toaletten igen redan dagen efter.

Vad kostar Loperamid och vart kan jag f tag p det?
Loperamid sljs i Sverige under varumrkesnamnen Loperamid, Imodium och Dimor. Alla receptfria frpackningar innehller 32mg (16x2mg) men priserna kan variera. Loperamid mylan och Imodium kostar runt 60kronor och bestr av grna plastkapslar, Dimor r filmdragerade tabletter och kostar runt 35kr.
De tv frstnmnda sljs oftast enbart p Apotek medans Dimor ofta gr att kpa p diverse bensinmackar, snabbkp och pressbyro-butiker.

r Loperamid beroendeframkallande?
Ja. Tro det eller ej, men det har gjorts studier p mss och apor (!!) som visat att frsksdjuren utvecklat ett fysiskt opioidberoende efter att regelbundet intagit hga doser av Loperamid. Det har ven rapporterats enstaka fall av mnniskor som blivit beroende. De svenska lkemedelsbolagen dljer detta skickligt genom en relativt lg daglig maxdos (8mg) och enligt bipacksedeln br man avbryta behandlingen efter hgst tre dagar av daglig maxdos.
Detta r frmodligen "lgt rknat" och jag har sjlv tagit betydligt mer n s i fler dagar utan att uppleva ngon abstinens.
Senast redigerad av Dipo 2011-08-13 kl. 19:06.
Citera
2011-08-13, 18:46
Medlem
reserverad fr ndring.
Citera
2011-08-13, 20:25
Medlem
Dolcontinas avatar
Klda Fr du klda i en abstinens? Myrkrypningar fr jag aldrig heller men jag fr den jvulska vrken (molandet) och resten av helvetesbesvren.

Annars r jag skeptisk nr det gller iaf mina abstinenser, men visst... har man det hemma s kan man ju testa. Finns ju dom som tycker att Alvedon, Ipren eller t.o.m. promenader kan lindra vrken frn en opioidabs, s vem vet.
Citera
2011-08-13, 20:58
Medlem
Tycker att det r lite konstigt att jmfra Imodium som r en Opiat och stimulerar opioidreceptorerna med Ipren och alvedon. Lter det inte logiskt att en stimulerad opiod receptor r en glad receptor? Jag kompinerar oftast Imodium med ipren eller naproxen nr jag har avtndning och det r den absolut effektivaste kombinationen som du kan f tag p p apoteket, enligt mig.

Ser ingen anledning till att inte infrskaffa Loperamid om man planerar att tnda av. Varfr lida i ondan?

Imodium har pretty much revolutionerat mitt och mina vnners drogbruk eftersom vi inte lngre behver vara livrdda fr att kranen ska ha en dlig vecka vilket innebr 7 dagar av helvetes plgor. Jag frstr liksom inte varfr du r s skeptisk, jag ser inte vad som talar fr att det INTE skulle funka och jag har aldrig hrt talats om ngon som har provat det och sger att det inte funkar.
r det inte soft med ett receptfritt, billigt preparat som tar bort dom vrsta plgorna under en avtndning? Prova det sjlv!
Senast redigerad av Dipo 2011-08-13 kl. 21:02.
Citera
2011-08-13, 22:44
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
Tycker att det r lite konstigt att jmfra Imodium som r en Opiat och stimulerar opioidreceptorerna med Ipren och alvedon. Lter det inte logiskt att en stimulerad opiod receptor r en glad receptor? Jag kompinerar oftast Imodium med ipren eller naproxen nr jag har avtndning och det r den absolut effektivaste kombinationen som du kan f tag p p apoteket, enligt mig.

Ser ingen anledning till att inte infrskaffa Loperamid om man planerar att tnda av. Varfr lida i ondan?

Imodium har pretty much revolutionerat mitt och mina vnners drogbruk eftersom vi inte lngre behver vara livrdda fr att kranen ska ha en dlig vecka vilket innebr 7 dagar av helvetes plgor. Jag frstr liksom inte varfr du r s skeptisk, jag ser inte vad som talar fr att det INTE skulle funka och jag har aldrig hrt talats om ngon som har provat det och sger att det inte funkar.
r det inte soft med ett receptfritt, billigt preparat som tar bort dom vrsta plgorna under en avtndning? Prova det sjlv!

Var inte s jag menade, och menade det inte p ett negativt vis... typ som "nu ska jag tracka snder Dipos skit-Imodium"

Att jag r skeptisk beror mer p tidigare erfarenheter av ckliga abstinenser (som inte verkar g att bota med ngot) n att Imodium r receptfritt... Mina receptorer r s jkla gnlliga och krvande att jag helt enkelt har svrt att vara positiv. Se fr vrigt mina citat i signaturen... s kanske du frstr varfr jag r skeptisk

Men ett exempel p varfr jag r skeptisk d... Normalt (nr jag har opioider i mig) s dckar jag av en stes-femma (benso brukar ju rekommenderas av mnga nr man absar) eller somna sknt p en Remeron eller en Imovane. Jag r allts vldigt knslig nr det gller allt utom opioider. Men i en abstinens kan jag knla i mig Xanor, Iktorivil, Imovane, Remeron, Kodein, Tramadol, Dexofen, Sub och en 3-meterspump theralendroppar, allt samtidigt, utan att m ett uns bttre och utan att f sova p typ 3 dygn.

Nr jag har abstinens s gr kroppen in i ngot konstigt tillstnd dr inget verkar bita p mig, utom opioider d, de starkare. Innan den fysiska vrken slr p s r jag uppskruvad som om jag gick p tjack, och nr vrken vl kommer s verkar inget kunna lindra den.

Frr kunde jag lindra med t. ex. Tram, Dexo eller Kodein men nu verkar kroppen inte nja sig med det lngre. Klart jag kan ta nnu mer d... men d finns risk fr verdos istllet, vilket har hnt. Svrt att reglera rtt nr man inte funkar normalt.

Nu r det ju svrt att verdosera Imodium s visst kan jag prova det. Men jag r skeptisk iaf Nn gng nr jag r rik ska jag kpa hem ett gng och testa men... jag har inga strre frhoppningar =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in