Flashback bygger pepparkakshus!
2011-07-27, 18:36
Medlem
DenStoreBlondinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Rus har jag allt fast det känns väldigt annorlunda mot t ex oxy eller kodein.

Lite som att vara halvvägs in i en overklig drömvärld samtidigt som man har lite klåda och värme i kroppen.

Hur gick det efter detta inlägg Steeeff? Blev ruset starkare? Några bieffekter? Hur fungerar magen?
Citera
2011-07-27, 19:41
Medlem
Visst blir man påverkad av stora doser men det är fan inte värt pengarna eller bieffekterna. Vem som helst kan fixa tramadol istället, även om det är sjukt överpris så är det mer värt än loperamid, i russyfte då, för att lindra at är nog loperamid ett utmärkt lagligt substitut.
Citera
2011-07-27, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoreBlondino
Hur gick det efter detta inlägg Steeeff? Blev ruset starkare? Några bieffekter? Hur fungerar magen?

Nej, ruset höll sig på en jämn nivå ända tills förmiddagen efterföljande dag.
Jag hade en riktigt jobbig huvudvärk och lite illamående sedan efter middagen, men det hade jag räknat med.
Det jobbigaste var dock förvirringen under ruset, jag tyckte mig se saker i ögonvrån hela tiden och jag inbillade mig att någon tittade på mig när jag var ute och rökte, inte nice.

Magen funkar prima men det beror nog på att jag avhjälpte min självförvållade förstoppning med ett stort glas gräddmjölk (som sagt, laktosintolerant).

Min slutsats: Loperamid funkar i russyfte men om man inte sitter med en jäkla opioid-at så bör man nog välja något annat, så fantastiskt var inte ruset faktiskt..
Citera
2011-08-02, 17:37
Medlem
IceC00ls avatar
Mjaha då har man svalt ett paket med dimor.
Sitter och har en tradig Tramadolabstinens och hoppas på en liten "rast" från skiten
Citera
2011-08-05, 22:07
Medlem
Sjoestedts avatar
Vad ni än gör så blanda inte loperamid med benzodiazepiner. Om ni inte vill vakna upp med skit över hela er och bekanta som sörjer.

En polare gick bort idag pga överdos, andningsdepression. Oklart i vilka mängder än. Var försiktiga bara. Skulle inte förvåna mig om det blir receptbelagt när som helst.
Citera
2011-08-06, 02:29
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Vad ni än gör så blanda inte loperamid med benzodiazepiner. Om ni inte vill vakna upp med skit över hela er och bekanta som sörjer.

En polare gick bort idag pga överdos, andningsdepression. Oklart i vilka mängder än. Var försiktiga bara. Skulle inte förvåna mig om det blir receptbelagt när som helst.

Jag beklagar. Så tråkigt att en ung (antar jag?) ska gå bort så här, helt i onödan...

Du har säkert rätt, detta medel lär receptbeläggas å det snaraste. Kanske bäst så. Det verkar som att vissa inte är nöjda förrän precis allt är receptbelagt. Klaga inte så mycket på att allt är så restriktivt när det gäller läkemedel, det är ju tydligt att det inte går att ha saker receptfria!
Citera
2011-08-06, 06:15
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Jag beklagar. Så tråkigt att en ung (antar jag?) ska gå bort så här, helt i onödan...

Du har säkert rätt, detta medel lär receptbeläggas å det snaraste. Kanske bäst så. Det verkar som att vissa inte är nöjda förrän precis allt är receptbelagt. Klaga inte så mycket på att allt är så restriktivt när det gäller läkemedel, det är ju tydligt att det inte går att ha saker receptfria!

Jo, han blev bara 21 år.

Han använde förmodligen en blodhjärns barriär-förtunnare också. Troligtvis Kinin.
Citera
2011-08-13, 18:31
Medlem
Loperamid - informationstråd (FAQ)

Hallå kära fbare. Jag tänkte ta initiativet att starta en informationstråd för opioiden Loperamid, en substans som dyker upp i många diskussioner och samma frågor ofta ställs gång på gång.

Vad är Loperamid?
Loperamid (2,2-Difenyl-4-[4-hydroxi-4-(p-klorofenyl)piperidino]-N,N-dimetylbutanamid) är en Opioid som säljs receptfritt under namn som Imodium, Loperamid och Dimor. Loperamid används idag främst som bot mot Diarré på grund av att den, likt andra opiater, stimulerar opioid-receptorerna i tarmarna vilket orsakar förstoppning.

Kan jag flumma på Loperamid?
Nej. Loperamid passerar inte blod barriären i hjärnan och stimulerar därför inte det centrala nervsystemet. Vilket är oerhört synd, då Loperamid sägs vara en av de mest potenta opiaterna som existerar.

Det spelar ingen roll hur mycket du proppar i dig, du kommer aldrig kunna få ens en gnutta loperamid att passera hjärn-blod barriären!
Det finns folk som har rapporterat att de har upplevt yrsel, värme i kroppens lägre regioner samt syn och perceptions-förändringar liknande en mycket svag LSD tripp, vid extrema överdoser av Loperamid (vi snackar 600mg+ vilket motsvarar 300 kapslar) men huruvida detta är någonting som drabbar alla eller enbart vissa individer är svårt att fastställa då väldigt anser det vara värt att proppa i sig 20 askar loperamid för att kunna känna sig lite skev och bli rejält förstoppad på kuppen.

Men är det sant att vissa ämnen kan hjälpa loperamid att passera blod-hjärnbarriären?
"Concurrent administration of P-glycoprotein inhibitors such as quinidine and its other isomer quinine (although much higher doses must be used), PPIs like omeprazole (Prilosec OTC) and even black pepper (piperine as the active ingredient) could potentially allow loperamide to cross the blood-brain barrier. It should however be noted that only quinidine with loperamide was found to produce respiratory depression, indicative of central opioid action."
-Wikipedia.

Jag har själv experimenterat med omeprazol utan att uppnå något märkbart resultat, och jag har jagat runt på internet i timmar i jakt på ett svar på denna fråga. Det verkar inte som att någon hittills har upptäckt en fungerande metod för att "smuggla" in loperamid i hjärnan, men för den som vill Experimentera så används quinidine bland annat i kolsyrade drycker som Schweppes och Tonic water. Det är nämligen ämnet som ger dryckerna dess "självlysande" färg. Observera att dessa drycker idag innehåller minimala doser quinidine.

Är det sant att Loperamid kan hjälpa mot opiatavtändningar?
Här kommer vi fram till huvudanledningen till att jag valde att skapa en informationstråd. Väldigt många människor (trådskaparen inkluderad) har rapporterat att en överdos av loperamid har effektivt lindrat de fysiska symptomen under en opiatavtändning. På 60 talet användes loperamid för att behandla heroin-avtändningar på Amerikanska beroendekliniker.
Anledningen till att Loperamid har denna effekt är med största sannolikhet att den fysiska smärtan, klådan och myrkrypningarna som ofta upplevs under en opiatavtändning orsakas av att opioid-receptorerna i kroppen är abstinenta, och eftersom Loperamid faktiskt stimulerar alla opioid-receptorer förutom de som sitter i hjärnan så förefaller sig hela processen som tämligen logisk!

Ett starkt argument för att Loperamid MÅSTE ha en lindrande effekt mot fysisk AT är att om loperamid inte skulle stimulera opioid-receptorerna i kroppen så skulle det inte heller har någon förstoppande effekt, och därmed vara värdelöst som diarré-medicin.

Hur mår man efter en rejäl dos Loperamid under en avtändning då? Själv upplevde jag efter ungefär en timme att myrkrypningarna sakta gav vika, klådan och smärtan i ben och leder försvann och mitt huvud slutade dunka. Jag upplevde fortfarande stunder av frossa och temperaturväxlingar, men i övrigt kändes det mest som att lida av svag feber och trötthet. Jag måste säga att känslan av att gå från "att tuggas av djävulens käftar i helvetets innersta krets" som arkomann hade uttryckt sig till att ligga på sängen helt avslappnad, varm i kroppen och förmögen att kunna somna, går att jämföra med ett fantastiskt rus i sig.

Efter att själv ha upptäckt loperamids effekter på en avtändning så kände jag mig tvungen att upplysa så många andra som möjligt om det här. så många lider i onödan när det finns ett botemedel!

Hur mycket ska jag ta om jag vill lindra min AT?
Börja med en karta, dvs 8x2mg. Vänta 40-60 minuter och om du fortfarande känner av kraftiga symptom av smärta, klåda och myrkrypningar så kan du ta en halv eller en karta till, beroende på hur illa du tycker att det är. Skulle du vara ett extremfall med otroligt hög beroendenivå så kan du naturligtvis ta mer, det ska inte vara farligt. (inte farligare än att bruka någon annan opiat!)

Vad händer om jag tar många, kan det vara farligt för magen och tarmarna?
Risken för tarmskador vid överdos av imodium borde vara ungefär lika låg som vid vilket annat opiatmissbruk som helst. Det finns människor som har tagit upp till 600mg utan några rapporterade mag eller tarm-smärtor eller problem, men det finns samtidigt några få människor som hävdar att de upplevt kramper i magen efter betydligt lägre doser. Det kan vara individuellt, och jag rekommenderar alla att vara försiktiga till en början när de experimenterar med höga doser av loperamid.

Notera att du precis som vid vilket annat opiatbruk som helst blir förstoppad tills loperamiden försvinner ur kroppen, men de flesta har rapporterat att de kunnat gå på toaletten igen redan dagen efter.

Vad kostar Loperamid och vart kan jag få tag på det?
Loperamid säljs i Sverige under varumärkesnamnen Loperamid, Imodium och Dimor. Alla receptfria förpackningar innehåller 32mg (16x2mg) men priserna kan variera. Loperamid mylan och Imodium kostar runt 60kronor och består av gröna plastkapslar, Dimor är filmdragerade tabletter och kostar runt 35kr.
De två förstnämnda säljs oftast enbart på Apotek medans Dimor ofta går att köpa på diverse bensinmackar, snabbköp och pressbyro-butiker.

Är Loperamid beroendeframkallande?
Ja. Tro det eller ej, men det har gjorts studier på möss och apor (!!) som visat att försöksdjuren utvecklat ett fysiskt opioidberoende efter att regelbundet intagit höga doser av Loperamid. Det har även rapporterats enstaka fall av människor som blivit beroende. De svenska läkemedelsbolagen döljer detta skickligt genom en relativt låg daglig maxdos (8mg) och enligt bipacksedeln bör man avbryta behandlingen efter högst tre dagar av daglig maxdos.
Detta är förmodligen "lågt räknat" och jag har själv tagit betydligt mer än så i fler dagar utan att uppleva någon abstinens.
Senast redigerad av Dipo 2011-08-13 kl. 19:06.
Citera
2011-08-13, 18:46
Medlem
reserverad för ändring.
Citera
2011-08-13, 20:25
Medlem
Dolcontinas avatar
Klåda Får du klåda i en abstinens? Myrkrypningar får jag aldrig heller men jag får den jävulska värken (molandet) och resten av helvetesbesvären.

Annars är jag skeptisk när det gäller iaf mina abstinenser, men visst... har man det hemma så kan man ju testa. Finns ju dom som tycker att Alvedon, Ipren eller t.o.m. promenader kan lindra värken från en opioidabs, så vem vet.
Citera
2011-08-13, 20:58
Medlem
Tycker att det är lite konstigt att jämföra Imodium som är en Opiat och stimulerar opioidreceptorerna med Ipren och alvedon. Låter det inte logiskt att en stimulerad opiod receptor är en glad receptor? Jag kompinerar oftast Imodium med ipren eller naproxen när jag har avtändning och det är den absolut effektivaste kombinationen som du kan få tag på på apoteket, enligt mig.

Ser ingen anledning till att inte införskaffa Loperamid om man planerar att tända av. Varför lida i onödan?

Imodium har pretty much revolutionerat mitt och mina vänners drogbruk eftersom vi inte längre behöver vara livrädda för att kranen ska ha en dålig vecka vilket innebär 7 dagar av helvetes plågor. Jag förstår liksom inte varför du är så skeptisk, jag ser inte vad som talar för att det INTE skulle funka och jag har aldrig hört talats om någon som har provat det och säger att det inte funkar.
Är det inte soft med ett receptfritt, billigt preparat som tar bort dom värsta plågorna under en avtändning? Prova det själv!
Senast redigerad av Dipo 2011-08-13 kl. 21:02.
Citera
2011-08-13, 22:44
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
Tycker att det är lite konstigt att jämföra Imodium som är en Opiat och stimulerar opioidreceptorerna med Ipren och alvedon. Låter det inte logiskt att en stimulerad opiod receptor är en glad receptor? Jag kompinerar oftast Imodium med ipren eller naproxen när jag har avtändning och det är den absolut effektivaste kombinationen som du kan få tag på på apoteket, enligt mig.

Ser ingen anledning till att inte införskaffa Loperamid om man planerar att tända av. Varför lida i onödan?

Imodium har pretty much revolutionerat mitt och mina vänners drogbruk eftersom vi inte längre behöver vara livrädda för att kranen ska ha en dålig vecka vilket innebär 7 dagar av helvetes plågor. Jag förstår liksom inte varför du är så skeptisk, jag ser inte vad som talar för att det INTE skulle funka och jag har aldrig hört talats om någon som har provat det och säger att det inte funkar.
Är det inte soft med ett receptfritt, billigt preparat som tar bort dom värsta plågorna under en avtändning? Prova det själv!

Var inte så jag menade, och menade det inte på ett negativt vis... typ som "nu ska jag tracka sönder Dipo´s skit-Imodium"

Att jag är skeptisk beror mer på tidigare erfarenheter av äckliga abstinenser (som inte verkar gå att bota med något) än att Imodium är receptfritt... Mina receptorer är så jäkla gnälliga och krävande att jag helt enkelt har svårt att vara positiv. Se för övrigt mina citat i signaturen... så kanske du förstår varför jag är skeptisk

Men ett exempel på varför jag är skeptisk då... Normalt (när jag har opioider i mig) så däckar jag av en stes-femma (benso brukar ju rekommenderas av många när man absar) eller somna skönt på en Remeron eller en Imovane. Jag är alltså väldigt känslig när det gäller allt utom opioider. Men i en abstinens kan jag knöla i mig Xanor, Iktorivil, Imovane, Remeron, Kodein, Tramadol, Dexofen, Sub och en 3-meterspump theralendroppar, allt samtidigt, utan att må ett uns bättre och utan att få sova på typ 3 dygn.

När jag har abstinens så går kroppen in i något konstigt tillstånd där inget verkar bita på mig, utom opioider då, de starkare. Innan den fysiska värken slår på så är jag uppskruvad som om jag gick på tjack, och när värken väl kommer så verkar inget kunna lindra den.

Förr kunde jag lindra med t. ex. Tram, Dexo eller Kodein men nu verkar kroppen inte nöja sig med det längre. Klart jag kan ta ännu mer då... men då finns risk för överdos istället, vilket har hänt. Svårt att reglera rätt när man inte funkar normalt.

Nu är det ju svårt att överdosera Imodium så visst kan jag prova det. Men jag är skeptisk iaf Nån gång när jag är rik ska jag köpa hem ett gäng och testa men... jag har inga större förhoppningar =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in