Citat:
Ursprungligen postat av Dipo
Tycker att det är lite konstigt att jämföra Imodium som är en Opiat och stimulerar opioidreceptorerna med Ipren och alvedon. Låter det inte logiskt att en stimulerad opiod receptor är en glad receptor? Jag kompinerar oftast Imodium med ipren eller naproxen när jag har avtändning och det är den absolut effektivaste kombinationen som du kan få tag på på apoteket, enligt mig.
Ser ingen anledning till att inte införskaffa Loperamid om man planerar att tända av. Varför lida i onödan?
Imodium har pretty much revolutionerat mitt och mina vänners drogbruk eftersom vi inte längre behöver vara livrädda för att kranen ska ha en dålig vecka vilket innebär 7 dagar av helvetes plågor. Jag förstår liksom inte varför du är så skeptisk, jag ser inte vad som talar för att det INTE skulle funka och jag har aldrig hört talats om någon som har provat det och säger att det inte funkar.
Är det inte soft med ett receptfritt, billigt preparat som tar bort dom värsta plågorna under en avtändning? Prova det själv!
Var inte så jag menade, och menade det inte på ett negativt vis... typ som "nu ska jag tracka sönder Dipo´s skit-Imodium"
Att jag är skeptisk beror mer på tidigare erfarenheter av äckliga abstinenser (som inte verkar gå att bota med något) än att Imodium är receptfritt... Mina receptorer är så jäkla gnälliga och krävande att jag helt enkelt har svårt att vara positiv. Se för övrigt mina citat i signaturen... så kanske du förstår varför jag är skeptisk
Men ett exempel på varför jag är skeptisk då... Normalt (när jag har opioider i mig) så däckar jag av en stes-femma (benso brukar ju rekommenderas av många när man absar) eller somna skönt på en Remeron eller en Imovane. Jag är alltså väldigt känslig när det gäller allt utom opioider. Men i en abstinens kan jag knöla i mig Xanor, Iktorivil, Imovane, Remeron, Kodein, Tramadol, Dexofen, Sub och en 3-meterspump theralendroppar, allt samtidigt, utan att må ett uns bättre och utan att få sova på typ 3 dygn.
När jag har abstinens så går kroppen in i något konstigt tillstånd där inget verkar bita på mig, utom opioider då, de starkare. Innan den fysiska värken slår på så är jag uppskruvad som om jag gick på tjack, och när värken väl kommer så verkar inget kunna lindra den.
Förr kunde jag lindra med t. ex. Tram, Dexo eller Kodein men nu verkar kroppen inte nöja sig med det längre. Klart jag kan ta ännu mer då... men då finns risk för överdos istället, vilket har hänt. Svårt att reglera rätt när man inte funkar normalt.
Nu är det ju svårt att överdosera Imodium så visst kan jag prova det. Men jag är skeptisk iaf

Nån gång när jag är rik ska jag köpa hem ett gäng och testa men... jag har inga större förhoppningar =)