2025-05-20, 16:18
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
(FB) Loperamid = Metadon
Strsta skitsnacket ngonsin. Dom har ingen strukturel likhet WHATSOEVER
Citera
2025-05-20, 16:29
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Strsta skitsnacket ngonsin. Dom har ingen strukturel likhet WHATSOEVER
Hahah du kan ju ingenting, kollar du till hger p bilden av haloperidols (ja, loper p bda) struktur och jmfr med loperamids hgra atomer s r dom nrmast identiska. Missat kemin?
Citera
2025-05-20, 23:00
Medlem
ruttenfimps avatar
I en vldigt dlig period i mitt liv provade jag detta.

Lste upp 20mg och slog i mig. Lser sig ganska fint nd. 0 effekt.

ven petat i mig flera 100mg utan ens ett pirr, vart dlig i andra opiater d och de hjlpte inget. (i samband med svartpeppar, omeprazol och grape. NADA inte ens halvfrisk.
Citera
Igår, 14:38
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Hahah du kan ju ingenting, kollar du till hger p bilden av haloperidols (ja, loper p bda) struktur och jmfr med loperamids hgra atomer s r dom nrmast identiska. Missat kemin?
Jag har betyg i Kemi 1 och Kemi 2, samt studerar kemi p hgskola.

Bara fr att en struktur har likheter med en annan substans, s betyder det inte ett jack shit. Allts ALLLS.

Kolla p Alpha-D2PV (En Dopamine-Reuptake Inhibitor ((DRI)) samt kolla p Diphenidine.
Diphenidine r en dissociativ anestehtic medans Alpha-D2PV r en stimulant. Det finns EN ENDA skillnad p strukturen, och det r ett dubbelbundet syre p beta-positionen.

S det spelar absolut ingen roll HT om 2 substanser r lika strukturellt. S innan anklagar en utbildad Laboratorietekniker som om ett par r r utbildad kemist (Organisk kemi), s kanske kolla upp saker innan du lgger fram det som fakta tillsammans med en frolmpning som endast studsade tilbaka till dig Snarare du som missat kemi som inte vet att det inte har ngot korrelation ht :lol
Citera
Igår, 14:52
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Jag har betyg i Kemi 1 och Kemi 2, samt studerar kemi p hgskola.

Bara fr att en struktur har likheter med en annan substans, s betyder det inte ett jack shit. Allts ALLLS.

Kolla p Alpha-D2PV (En Dopamine-Reuptake Inhibitor ((DRI)) samt kolla p Diphenidine.
Diphenidine r en dissociativ anestehtic medans Alpha-D2PV r en stimulant. Det finns EN ENDA skillnad p strukturen, och det r ett dubbelbundet syre p beta-positionen.

S det spelar absolut ingen roll HT om 2 substanser r lika strukturellt. S innan anklagar en utbildad Laboratorietekniker som om ett par r r utbildad kemist (Organisk kemi), s kanske kolla upp saker innan du lgger fram det som fakta tillsammans med en frolmpning som endast studsade tilbaka till dig Snarare du som missat kemi som inte vet att det inte har ngot korrelation ht :lol
Hahah jaja, jag kan ju vlja att tro p en random flskbakare eller en podcaster som har kunskap om mnet. Valet r ganska enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in