2006-09-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Oh I'm so clever
But cleverly wise

Fuck forever
If you don't mind
Oh can we fuck forever?

håll dig borta från babyshambles, du lyssnar ju annars bara på hammerfall
Citera
2006-09-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Tråden blir bara roligare och roligare.

Verkar dock som många huliganforum-läsare helt gått på myten om stil&klass. Faktumet är ju att flertalet av fotbollsgrabbarna verkligen har noll koll på det här med just stil&klass. Att köra på Jack&Jones-jeans tillsammans med stonie och en Burberry-hatt är inte alltid det stilrenaste. Oftast handlar det om folk som tidigare aldrig haft ett intresse för kläder.
Ja alltså, modefascism kan man ju dra precis hur långt man vill. Nu vet jag inte hur medveten du är, men utifrån ditt söta lilla besserwisser-inlägg tar jag för givet att du enligt dig själv är tokmedveten och klär dig som en guru. Ändå är jag rätt så säker på att modefascister ännu högre upp i hierarkin hånler åt dig när du går förbi på gatan. Så som sagt, det kan dras hur långt som helst och man är inte häftig bara för att man kommit på att jack&jones-jeans och SI-tröja inte går ihop.

Men hursomhelst. Det ser bättre ut när jag ser en kille på stan som dressar i stiliga märken än när jag möter samme kille iklädd tvärrandig H&M-ziphood och taffliga crocker-jeans. Sen kräver jag inte att han har värsta kollen på sitt casualmode.

Förresten kan jag knappt föreställa mig hur kul alla ni häftiga nobodies har när ni sitter hemma på ert pojkrum och hånskrattar åt oss patetiska "våldsrunkare". Skulle jag träffa några av er skulle jag förmodligen tycka att ni var värsta missanpassade pubertetsoffren som alltid blev valda sist på idrotten i skolan men det spelar liksom ingen roll, vi kommer knappast längre än så i diskussionen om vem som är bäst. Alla brinner för olika saker här i livet, vänj er vid tanken. Sen om kärleken till sitt lag ibland via flera steg léder till att man får ta till nävarna och tycker det är kul, då är det väl så?
Citera
2006-09-30, 02:13
Medlem
Jävla whine. Får man stryk så får man... Ta bort märket annars eller undvik att köpa SI helt...

BTW, tänkte köpa en tröja... Mer att ha och softa i, inte springa runt och leta bråk i.... hur är SI's storlekar? Känt på dem i köpenhamn för läängesen och de verkade ha fin kvalle. Men storlekarna la jag ej märke till. Info tack!
Citera
2006-09-30, 14:12
Medlem
Ofrisks avatar
Söta en del är. Frågar om man får stryk för tröjan, frågan är väl mer om man tar stryk för tröjan. Får väl stå upp stenhårt mot dom som konfronterar er så ska det nog gå bra

Använder en del av dessa märken varje dag, har gjort det länge och kommer fortsätta med det.
Citera
2006-09-30, 14:24
Medlem
Goblins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofrisk
Söta en del är. Frågar om man får stryk för tröjan, frågan är väl mer om man tar stryk för tröjan. Får väl stå upp stenhårt mot dom som konfronterar er så ska det nog gå bra

Använder en del av dessa märken varje dag, har gjort det länge och kommer fortsätta med det.

Fan va hård du är!

Själv har jag faktiskt aldrig hört om att någon "vanlig" människa skulle åkt på däng pga en SI-jacka tex. Däremot tror jag att man lär ju få en del blickar från snuten och gulvästar vilket kan vara minst lika illa.
Citera
2006-09-30, 19:46
Medlem
Rocky69s avatar
Nu måste jag bara får säga att här i Göteborg så springer det runt skitmånga valpar -som har ett genomsnittligt BMI på 7- med Burberrykepa SI-jacka vita Adidas eller Lacostedojjer mm. Är dessa sparrisar verkligen medlemmar i någon firma lr är dem bara wannabes?
Under dagens match mellan HeIF och IFK så tror jag att en av dem faktiskt stod och stökade efter 3-0-målet. Det var den där killen med Burberryn bakofram.
Vad fan, kan de verkligen tillföra mkt i ett box när de väger typ 25 kg?
Jag tycker att det där med casualkulturen har gått över styr för längesedan.
Personligen har jag inte använt mina SI-kläder på länge och jag funderar på att gå ner till Ragtime och sälja av dem då jag absolut inte vill förknippas med dessa slagskämpar. Synd att firman, KGB, Wm mm skulle "kidnappa" märket.
Det verkar som om jag skall få ha mitt nya favoritmärke 6876 ifred i alla fall.
Citera
2006-10-01, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Nu måste jag bara får säga att här i Göteborg så springer det runt skitmånga valpar -som har ett genomsnittligt BMI på 7- med Burberrykepa SI-jacka vita Adidas eller Lacostedojjer mm. Är dessa sparrisar verkligen medlemmar i någon firma lr är dem bara wannabes?
Under dagens match mellan HeIF och IFK så tror jag att en av dem faktiskt stod och stökade efter 3-0-målet. Det var den där killen med Burberryn bakofram.
Vad fan, kan de verkligen tillföra mkt i ett box när de väger typ 25 kg?
Jag tycker att det där med casualkulturen har gått över styr för längesedan.
Personligen har jag inte använt mina SI-kläder på länge och jag funderar på att gå ner till Ragtime och sälja av dem då jag absolut inte vill förknippas med dessa slagskämpar. Synd att firman, KGB, Wm mm skulle "kidnappa" märket.
Det verkar som om jag skall få ha mitt nya favoritmärke 6876 ifred i alla fall.
Wannabes. Visst finns det sparrisar som är med och kör både med äldre och yngre firmor men de är definitivt snarare undantagen som bekräftar regeln än något annat.

Grejen med dessa yngre (15-16-17 år?) sparrisdressers är ju såklart att de försöker ge intryck av att vara något de inte är. Att stå och hetsa mot vakter och motståndarsupportrar när man har en hel klack samt grindar på "rätt sida" är ju ett rätt så naturligt sätt att späda på detta.
Citera
2006-10-01, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snoopie
Wannabes. Visst finns det sparrisar som är med och kör både med äldre och yngre firmor men de är definitivt snarare undantagen som bekräftar regeln än något annat.

Grejen med dessa yngre (15-16-17 år?) sparrisdressers är ju såklart att de försöker ge intryck av att vara något de inte är. Att stå och hetsa mot vakter och motståndarsupportrar när man har en hel klack samt grindar på "rätt sida" är ju ett rätt så naturligt sätt att späda på detta.

Nja just det sistnämnda vet jag inte om jag kan hålla med om både vid FB " stornmning " och KGB.s så var det knappas några 15åringar in the front row
Citera
2006-10-01, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHF_Miran
Nja just det sistnämnda vet jag inte om jag kan hålla med om både vid FB " stornmning " och KGB.s så var det knappas några 15åringar in the front row
Vad jag syftade på var det Rocky69 skrev ("så tror jag att en av dem faktiskt stod och stökade efter 3-0-målet. Det var den där killen med Burberryn bakofram."). Visst är det massvis med dresserkids som hetsar på matcherna utan att egentligen kunna backa upp det om det skulle hända något. Därmed inte sagt att de "riktiga" grabbarna inte hetsar de också men det känns inte lika löjligt när det är killar som man vet menar det de säger.

FBs stormning (mot bajen 2004?) kan jag inte uttala mig. Däremot var jag mitt i händelsernas centrum när derbyt mot Djurgården för nån månad sen (nåt sånt) avbröts och det var en rätt blandad kompott som var inblandade då. Visst skedde allt där KGB i normala fall håller till och visst hade majoriteten KGB-anknytningar men det kryllade av julgranar som var lika uppretade de också. Minst två julgranar hoppade ju dessutom in på plan och blev bortförda av polis. En av dem 15 bast.
Citera
2006-10-02, 03:57
Medlem
Ofrisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goblin
Fan va hård du är!

Själv har jag faktiskt aldrig hört om att någon "vanlig" människa skulle åkt på däng pga en SI-jacka tex. Däremot tror jag att man lär ju få en del blickar från snuten och gulvästar vilket kan vara minst lika illa.

Jag är.

Citera
2006-10-02, 22:45
Medlem
Molkos avatar
Märken som har anknytning till Mods kan dem kallas Huligan?
Modsen i sig var ju mindre röjj på än punkarna, men Stone Island, Sherman mm finner ju mkt inspiration i modsens modé samt army inspirerat?
Citera
2006-10-09, 17:44
Medlem
Pradas avatar
Precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in