Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Tråden blir bara roligare och roligare.
Verkar dock som många huliganforum-läsare helt gått på myten om stil&klass. Faktumet är ju att flertalet av fotbollsgrabbarna verkligen har noll koll på det här med just stil&klass. Att köra på Jack&Jones-jeans tillsammans med stonie och en Burberry-hatt är inte alltid det stilrenaste. Oftast handlar det om folk som tidigare aldrig haft ett intresse för kläder.
Ja alltså, modefascism kan man ju dra precis hur långt man vill. Nu vet jag inte hur medveten du är, men utifrån ditt söta lilla besserwisser-inlägg tar jag för givet att du enligt dig själv är tokmedveten och klär dig som en guru. Ändå är jag rätt så säker på att modefascister ännu högre upp i hierarkin hånler åt dig när du går förbi på gatan. Så som sagt, det kan dras hur långt som helst och man är inte häftig bara för att man kommit på att jack&jones-jeans och SI-tröja inte går ihop.
Men hursomhelst. Det ser bättre ut när jag ser en kille på stan som dressar i stiliga märken än när jag möter samme kille iklädd tvärrandig H&M-ziphood och taffliga crocker-jeans. Sen kräver jag inte att han har värsta kollen på sitt casualmode.
Förresten kan jag knappt föreställa mig hur kul alla ni häftiga nobodies har när ni sitter hemma på ert pojkrum och hånskrattar åt oss patetiska "våldsrunkare". Skulle jag träffa några av er skulle jag förmodligen tycka att ni var värsta missanpassade pubertetsoffren som alltid blev valda sist på idrotten i skolan men det spelar liksom ingen roll, vi kommer knappast längre än så i diskussionen om vem som är bäst. Alla brinner för olika saker här i livet, vänj er vid tanken. Sen om kärleken till sitt lag ibland via flera steg léder till att man får ta till nävarna och tycker det är kul, då är det väl så?