2007-03-02, 14:43
Medlem
gorgons avatar
Undrar endast vilken skjorta som passar bäst till min Boneville-navy artic, alltid svårt att matcha då även dess goggles måste kunna matcha skjortan. Hjälp!
Citera
2007-03-06, 15:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Vad i mitt "beteende" har fått dig att uppfatta mig som ett miffo?

<--att du är så huligankåt att du håller på att dräggla ner dig så fort du hör något som ens är grabbrelaterat?
att du skickar smöriga pm på sdu-forumet till folk bara för att de har en si-logga som avatar?
att du ber om råd om en keps som ska passa till en jacka som du inte ens äger - ja, som du inte ens vet vilken modell det är?
att du skriver i huligantråden om hur du hittade en bengal som du tände under en match?
att du startade nämnda huligantråd trots att du med dina inlägg visar dig ha sämre insyn än de flesta andra på sportforumet?
att alla andra med koll i de här frågorna tycker att du är ett miffo? (liksom, ingen rök utan eld)

ja, jag skulle kunna fortsätta ett bra tag till. men jag tror du börjar haja nu (eller rättare sagt, det tror jag inte alls)
Citera
2007-03-07, 00:09
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivmannen
<--att du är så huligankåt att du håller på att dräggla ner dig så fort du hör något som ens är grabbrelaterat?
Så gulligt. Jag ber om ursäkt om jag har uppfattats så. Jag tycker bara fenomenet är intressant. Gör det mig till en drägglare? Nej, knappast.
Snarare tror jag att du stött på en del sådana och automatiskt klassificerar alla intresserade icke-ITK som just drägglande wannabees.

Citat:
att du skickar smöriga pm på sdu-forumet till folk bara för att de har en si-logga som avatar?

Roligt värre. Smörigt vet jag dock inte, försökte vara trevlig mot någon jag tyckte framstod som sympatisk och gav lite tips. Men att sådant uppfattas som smörigt.
Tjaa, samhällets förfall...

Citat:
att du ber om råd om en keps som ska passa till en jacka som du inte ens äger - ja, som du inte ens vet vilken modell det är?
Jag bad om tips om en keps som passar en SI-jacka. Dessa är ju ganska lika varandra och jag skrev inlägget lite hastat. Men jag borde kanske ha postat en bild på just modellen jag var intresserad av? Visste inte att det skulle tas så allvarligt av vissa...

Citat:
att du skriver i huligantråden om hur du hittade en bengal som du tände under en match?
När gjorde jag det?

Citat:
att du startade nämnda huligantråd trots att du med dina inlägg visar dig ha sämre insyn än de flesta andra på sportforumet?
Som sagt, jag är intresserad av fenomenet.

Citat:
att alla andra med koll i de här frågorna tycker att du är ett miffo? (liksom, ingen rök utan eld)
Du får ta och definiera ett miffo. Jag har bara hört blaj än så länge.

Citat:
ja, jag skulle kunna fortsätta ett bra tag till. men jag tror du börjar haja nu (eller rättare sagt, det tror jag inte alls)
Så gulligt att du har lagt ner tid på att försöka sammanställa en bild av mig. Anar åt var du försöker hamna, men kan säga att du har fel. Jag är ingen finnig 18-åring som vill ut och slåss. Utan en intresserad observatör som gärna vill lära mig mer.

Hur klarar du i vardagliga livet om du beter dig sådär?
Citera
2007-03-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det har väl varit rätt vanligt sedan början av 1900-talet. Har inget problem med folk som använder trenchcoats utan att vara i en skyttegrav heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Men det beror på att de plaggen är snygga och funktionella även utanför sitt element. Det finns ingen som helst anledning att ha en seglarjacka i centrala stan. Lika lite som det finns en anledning att ha en skidjacka.
Sett till funktionalitet/egenskaper (även utanför segelbåten eller tenniscourten) lär ju inte pikétröjan pissa speciellt mycket på en seglarjacka. OCh smaken, den är ju som baken.

Vad jag vill komma fram till är att "seglarjackan är till för segling" inte är ett hållbart argument för att man ska hålla sig borta från jackorna, sen om det ser bra eller illa ut är en annan femma.
Citera
2007-03-07, 20:15
Medlem
Perkis avatar
Gant är det något att satsa på?
Citera
2007-03-07, 20:44
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perki
Gant är det något att satsa på?
NEJ!
Citera
2007-03-07, 22:33
Medlem
Perkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
NEJ!

Okej, vad har vi för något som gäller för 2007 års mode?
Citera
2007-03-08, 13:11
Medlem
Made of stones avatar
I år är det inne med loafers, för korta jeans, vita tubsocker, urtvättad jeansskorta, läderväst samt med hockeyfrilla eller hur Vagabonden..?
Citera
2007-03-08, 13:36
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perki
Okej, vad har vi för något som gäller för 2007 års mode?
Om det är för fotbollsläktaren du undrar, så kommer brittiska märken sakta men säkert.
Citera
2007-03-08, 19:35
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Om det är för fotbollsläktaren du undrar, så kommer brittiska märken sakta men säkert.

Haha vad snackar du om? Jag är inget stort fan av fotboll och dess läktarkultur men har inte dessa wannabehoolies alltid kört brittiska plagiat?
Citera
2007-03-09, 10:11
Bannlyst
haha huliganmärken...

Ben sherman fanns långt innan småkillar med keps började immitera Engelska huliganer.

Hört talas om Soulboys, mods, skinheads?
Citera
2007-03-09, 13:19
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frosse
Haha vad snackar du om? Jag är inget stort fan av fotboll och dess läktarkultur men har inte dessa wannabehoolies alltid kört brittiska plagiat?
Vad jag snackar om?
Du ställer en fråga i ett forum där det dyftas om "huliganmärken". Jag svarade med att brittiska märken kommer sakta men säkert.

Sen vet jag inte vad du menar med brittiska plagiat.
Är det fake Burberrykepsar du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in