2006-09-28, 23:41
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Är det verkligen så konstigt? SI är inte så utbrett som i t.ex England utan är väldigt förknippat med fotbollsgrabbar i Sverige. Om du nu måste så är det väl bara att köpa en men var beredd på konsekvenserna.

Uhm... jaha så en huligan kan alltså få för sig att helt plötsligt hoppa på nån han möter på stan med SI-kläder eller?
stil och klass!
Citera
2006-09-29, 01:55
  #74
Medlem
Köper man en SI-tröja som svensk har man i 19 fall av 20 halvkoll på sin ligistkultur. Antingen är man en firmagrabb, en wannabe (med fotbollsintresse) eller i nån gråzon mittemellan. Jag själv befinner mig antagligen nånstans i gråzonen men drar mig ändå för att köpa SI-tröjor (TROTS att jag tycker några av deras tröjor är läskigt snygga.. letar med pannlampa över hela sverige efter liknande modeller av några) då jag tycker det känns lite halvwannabe.

Hursomhelst behöver man knappst räkna med att åka på stryk mitt på stan om man inte stöter på någon rejält stukad grabb alternativt nån som bara är dum i huvudet och tror han är något han inte är. Däremot hamnar du förmodligen i riskzonen om du är ute på krogen en natt alternativt nära någon fotbollsarena en matchdag. Och, du kan nog lika gärna åka på jidder av "ditt" lags grabbar om någon grabb är rejält avtrubbad efter diverse substanser och stör sig det minsta.

Detta gäller enbart SI, knappast märken som burberry, aquascutum och liknande. Åtminstone i den utsträckningen.

Så, nu fick ni reda på hur det ligger till också. Snällt va?
Citera
2006-09-29, 02:00
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
haha va? är det verkligen så att man riskerar att åka på stryk om man har en SI-jacka? varför isåfall?
För att 95% av alla med SI-jackor antingen är grabbar eller töntar som försöker vara något de inte är, eller inte ens det utan bara ge intryck av att man är något man inte är. "Huliganer" har inte direkt långt till att ta till nävarna och stör de sig så stör det sig (ofta med all rätt).

Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Hoppa på vem som helst för en sån sak är inte den bilden jag har av fotbollshuliganer iaf, men vad vet jag.
Om det känns så otänkbart som du ger intryck av är det alltså dags att revidera den där bilden du har.
Citera
2006-09-29, 02:25
  #76
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snoopie
Köper man en SI-tröja som svensk har man i 19 fall av 20 halvkoll på sin ligistkultur. Antingen är man en firmagrabb, en wannabe (med fotbollsintresse) eller i nån gråzon mittemellan. Jag själv befinner mig antagligen nånstans i gråzonen men drar mig ändå för att köpa SI-tröjor (TROTS att jag tycker några av deras tröjor är läskigt snygga.. letar med pannlampa över hela sverige efter liknande modeller av några) då jag tycker det känns lite halvwannabe.

Hursomhelst behöver man knappst räkna med att åka på stryk mitt på stan om man inte stöter på någon rejält stukad grabb alternativt nån som bara är dum i huvudet och tror han är något han inte är. Däremot hamnar du förmodligen i riskzonen om du är ute på krogen en natt alternativt nära någon fotbollsarena en matchdag. Och, du kan nog lika gärna åka på jidder av "ditt" lags grabbar om någon grabb är rejält avtrubbad efter diverse substanser och stör sig det minsta.

Detta gäller enbart SI, knappast märken som burberry, aquascutum och liknande. Åtminstone i den utsträckningen.

Så, nu fick ni reda på hur det ligger till också. Snällt va?

Brilliant, not to say excellent, da vet vi, stort tack...

Du har koll pa det mesta va...?!
Citera
2006-09-29, 02:26
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoopie
För att 95% av alla med SI-jackor antingen är grabbar eller töntar som försöker vara något de inte är, eller inte ens det utan bara ge intryck av att man är något man inte är. "Huliganer" har inte direkt långt till att ta till nävarna och stör de sig så stör det sig (ofta med all rätt).


Om det känns så otänkbart som du ger intryck av är det alltså dags att revidera den där bilden du har.


går man runt i sånna kläder och leker huligan så är det väl en sak, men det känns som det borde vara många som köper sånna som inte har nån aning om den stämpeln... fast det kanske det inte är, jag vet inte riktigt hur vanligt det märket är heller.
Hela min världsbild är raserad nu, trodde det var vänliga och fridfulla människor som bara bråkade lite med polisen och med varandra
Citera
2006-09-29, 11:19
  #78
Medlem
Mr Babus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimo
Gråt inte och skrik på mamma när det väl smäller då, j dressare!!
Flytta till Nordkorea om du ska hålla på med kommunistfasoner!

Jag har inget emot att män träffas i grupper och slåss med andra grupper som är där för samma sak, jag skiter i om de vill knarka och slåss.
Vad jag stör mig på är alla jävla Svenska modebögar som kallar sig huliganer och tror att de är förmer folk, som enligt uppgift från insatta missar väldigt mycket box och som håller sig i bakgrunden när de väl dyker upp för en gångs skull. Sådana personer som aldrig skulle kunna vara grabb i ett annat land där det går lite hårdare till än Sverige.
Men som gärna passar på att ge sig på ensamma Svenssons för att de råkar ha på sig en jacka med fel märke.

En sådan som du Rimo, en nolla!
Citera
2006-09-29, 12:50
  #79
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Brilliant, not to say excellent, da vet vi, stort tack...

Du har koll pa det mesta va...?!
Nä, men jag gillar att tro att jag har det. När det gäller svensk fotbollskultur däremot, då måste jag nog krypa till korset och erkänna att jag fakiskt har koll på det mesta.
Citera
2006-09-29, 12:54
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernst-hugo
Hela min världsbild är raserad nu, trodde det var vänliga och fridfulla människor som bara bråkade lite med polisen och med varandra
Så är det väl också för det allra mesta och för de allra flesta, så du behöver inte oroa dig om du nu gjorde det. Däremot finns det alltid rötägg och enstaka situationer där många samlade faktorer leder till något annat. Men det gäller ju för i stort sett varenda kille här i landet som går ut och krökar så fotbollsgrabbar bör ju inte vara något undantag bara för att de gillar att slåss även i vanliga fall.
Citera
2006-09-29, 15:58
  #81
Medlem
Molkos avatar
Sen gäller väl att i överhuvudtaget så blir medelsvensson bråkig efter ett par bärsjävlar.

Vad tycker ni andra om Hackett(för att åter glida in på ämnet)..
Dem gör snygga plagg, men är dem kanske lite för "preppy"(med tanke på att Hackett nämns även i Preppy-tråden).
Hackett levererar för Brittiska Kungahuset och är väldigt seglar/polo inspirerat, enligt mig är det nog endast deras "enklare" plagg som kan kvalificeras som "Huligan". Dvs, deras Hackett rugby-pikéer.
Citera
2006-09-29, 22:25
  #82
Medlem
Nina Hartleys avatar
Tråden blir bara roligare och roligare.

Verkar dock som många huliganforum-läsare helt gått på myten om stil&klass. Faktumet är ju att flertalet av fotbollsgrabbarna verkligen har noll koll på det här med just stil&klass. Att köra på Jack&Jones-jeans tillsammans med stonie och en Burberry-hatt är inte alltid det stilrenaste. Oftast handlar det om folk som tidigare aldrig haft ett intresse för kläder.
Citera
2006-09-29, 22:32
  #83
Medlem
Notts Countys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Tråden blir bara roligare och roligare.

Verkar dock som många huliganforum-läsare helt gått på myten om stil&klass. Faktumet är ju att flertalet av fotbollsgrabbarna verkligen har noll koll på det här med just stil&klass. Att köra på Jack&Jones-jeans tillsammans med stonie och en Burberry-hatt är inte alltid det stilrenaste. Oftast handlar det om folk som tidigare aldrig haft ett intresse för kläder.

Jag har beskådat båda "huligantråden 2006" & denna tråden, tack alla ni våldsrunkare för att ni givit mig ett gott skratt. Det kunde inte bli roligare.

Snälla fortsätt!
Citera
2006-09-29, 22:43
  #84
Medlem
Nina Hartleys avatar
Oh I'm so clever
But cleverly wise

Fuck forever
If you don't mind
Oh can we fuck forever?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in