2013-02-24, 22:28
  #5593
Medlem
Hummlers avatar
Kollar runt lite efter skjortor och tröjor att ha över skjortor. Jag har en vit Burberry skjorta till fina tillsällningar och sen har jag en Aquascutum skjorta hemma just nu bara men vill ha några fler att ha på mig vardagligt samt en tröja man kan dra över.

Jag hitta denna Hacket tröjan och tycker att den är rätt snygg med sin diskreta look men den finns tyvärr inte i min storlek. Någon som har tips på liknande tröjor och snygga skjortor man han ha under?
Citera
2013-02-24, 22:55
  #5594
Medlem
Denna sidan streetwize har man ju hamnat på några gånger. Men jag sticker lika fort jag kom. Bara pga deras modeller. Ena snubben spelar galen, medan resten ser ut som mongon i stortsätt. Ska jag handla från en sida, så vill jag få en bra känsla. Det får jag tyvärr inte av streetwize.

Kanske bara är jag men sånt e livet.
Citera
2013-02-25, 11:17
  #5595
Medlem
Ingen som vet vart man kan få tag i ett par adidas forest hills gold white? har letat överallt men hittar aldrig några i min storlek (43)
Citera
2013-02-25, 11:32
  #5596
Medlem
KeithLemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siwbert
Ingen som vet vart man kan få tag i ett par adidas forest hills gold white? har letat överallt men hittar aldrig några i min storlek (43)

Ta en titt på http://www.jdsports.co.uk/men/mens-footwear/trainers/

Sökfunktionen är inte den bästa, men jdsports brukar ha det mesta med adidas.
Citera
2013-02-25, 12:39
  #5597
Medlem
.........
__________________
Senast redigerad av KattC 2013-02-25 kl. 12:46.
Citera
2013-02-25, 13:49
  #5598
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hummler
Kollar runt lite efter skjortor och tröjor att ha över skjortor. Jag har en vit Burberry skjorta till fina tillsällningar och sen har jag en Aquascutum skjorta hemma just nu bara men vill ha några fler att ha på mig vardagligt samt en tröja man kan dra över.

Jag hitta denna Hacket tröjan och tycker att den är rätt snygg med sin diskreta look men den finns tyvärr inte i min storlek. Någon som har tips på liknande tröjor och snygga skjortor man han ha under?

Ett tips är att kolla efter engelska märken i engelska butiker. Köpte själv samma tröja fast i marinblå (http://www.masdings.com/product-media/T3K/1500/1500/IMG0199.jpg) för 100 £ i fullpris. REA på det så får du en rätt bra deal.

Kolla in: http://www.woodhouseclothing.com/
http://www.aphrodite1994.com/
http://www.mainlinemenswear.co.uk/
http://www.bbclothing.co.uk/


Är själv ute efter en jacka till våren men vad tror ni om att sprätta bort ett Barbour international märke?
http://www.woodhouseclothing.com/acatalog/Barbour_Jackets_br7mca0156st51stn.html
Gillar att vara lite diskret men jackan var ju skitsnygg annars.
Citera
2013-02-25, 14:49
  #5599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Är själv ute efter en jacka till våren men vad tror ni om att sprätta bort ett Barbour international märke?
http://www.woodhouseclothing.com/acatalog/Barbour_Jackets_br7mca0156st51stn.html
Gillar att vara lite diskret men jackan var ju skitsnygg annars.
Sjukt ful färg, annars är det en grym jacka. Skulle nog undvika att sprätta bort logotyper på dyra plagg, är ungefär 50/50 om det blir kvar märken eller inte.

Finns international jackor med logon ton i ton på bröstet eller armen. Har för mig att det tom. finns utan större logo också så jag skulle nog satsa på något liknande istället. Annars finns ju Belstaff roadmaster som har en diskretare logo.
Citera
2013-02-25, 14:59
  #5600
Medlem
Beerzuuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ssl
Denna sidan streetwize har man ju hamnat på några gånger. Men jag sticker lika fort jag kom. Bara pga deras modeller. Ena snubben spelar galen, medan resten ser ut som mongon i stortsätt. Ska jag handla från en sida, så vill jag få en bra känsla. Det får jag tyvärr inte av streetwize.

Kanske bara är jag men sånt e livet.
Modellerna är kompisar till ägarna eller "idrottsprofiler" från Tidaholm så man ska kanske inte ha för höga krav även om sådant givetvis kan påverka eventuella kunder (vilket det gjort i ditt fall).
Citera
2013-02-25, 16:26
  #5601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Är själv ute efter en jacka till våren men vad tror ni om att sprätta bort ett Barbour international märke?
http://www.woodhouseclothing.com/acatalog/Barbour_Jackets_br7mca0156st51stn.html
Gillar att vara lite diskret men jackan var ju skitsnygg annars.

Jag äger själv två Barbour en International den tunnare varianten och en Surtess jacket i svart i vaxad material. Lite mindre diskret International logga, äger själv denna jacka http://www.thehighlandsstore.com/men-barbour-surtees-jacket.html. Riktig skön jacka med bra kvalité.
Citera
2013-02-25, 16:54
  #5602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Sjukt ful färg, annars är det en grym jacka. Skulle nog undvika att sprätta bort logotyper på dyra plagg, är ungefär 50/50 om det blir kvar märken eller inte.

Finns international jackor med logon ton i ton på bröstet eller armen. Har för mig att det tom. finns utan större logo också så jag skulle nog satsa på något liknande istället. Annars finns ju Belstaff roadmaster som har en diskretare logo.

Var just färgen jag gillade. Är ute efter någon lite gladare och vårig färg, typ röd eller khaki, gärna liknande modell.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9imu4YeeO1r7h8nmo1_500.jpg är ett bra exempel på vad jag är ute efter.

Hittade liknande barbourjacka nu: http://www.thehighlandsstore.com/mann-mac-jacket-7308.html
Tror ni märket gömmer sig under den uppvikta fickan?
__________________
Senast redigerad av chillamore 2013-02-25 kl. 16:59.
Citera
2013-02-25, 17:12
  #5603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chillamore
Var just färgen jag gillade. Är ute efter någon lite gladare och vårig färg, typ röd eller khaki, gärna liknande modell.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9imu4YeeO1r7h8nmo1_500.jpg är ett bra exempel på vad jag är ute efter.

Hittade liknande barbourjacka nu: http://www.thehighlandsstore.com/mann-mac-jacket-7308.html
Tror ni märket gömmer sig under den uppvikta fickan?

Nej märket gör inte det, om man ser till bilderna från en annan hemsida som säljer jackan http://www.aspecto.co.uk/barbour-barbour-mann-mac-jacket-p-g%2Fmann-mac-%28stone%29-c-stone.html. Annars kanske Hackett som bilden du postade i inlägget är ifrån.
Citera
2013-02-25, 17:32
  #5604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beerzuul
Modellerna är kompisar till ägarna eller "idrottsprofiler" från Tidaholm så man ska kanske inte ha för höga krav även om sådant givetvis kan påverka eventuella kunder (vilket det gjort i ditt fall).

Ok, kanske inte bara är modellerna jag stör mig på vad gäller denna sida iofs. Även namnet. Förknippar namnet, av nån konstig anledning, med Speedway som fanns i Stockholm förut. Aja skit samma, det verkar ju gå bra för dom även om jag inte är kund hos dom så det är ju skit samma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in