2008-05-01, 03:53
Medlem
50 Cents avatar
...

hihglights.nu har en grymgoogle jacka snyggare än cpoch mycket billigare
Citera
2008-05-06, 18:43
Medlem
Galet att ni bryr er så pass mycket om "huliganmärkena", för de som är insatta så borde ni veta att de tyngsta hittar sina kläder och delger sällan information om vad det är för märke. en parallell går att dra till de nya Stone Islands (med patch) då ägarna tar av patchen för att vara diskreta med deras val av kläder.

Finns många som gör så med andra kläder. Hittar man ett nytt snyggt märke vill man inte att folk som NI ska ha på sig dom, speciellt inte folk ur andra firmor eller klackar. Så skärp till er för helvete, att ens spekulera kring det är för mycket.

En annan sak hade varit om vi diskuterat casual-grejen, då hade folk kunnat säga hit och dit, men just nu har det blivit ett stort snack och en kukmätartävling om vilka som e bäst (FL/HBGY/HP knullar er alla).
Citera
2008-05-06, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VanGohran
en parallell går att dra till de nya Stone Islands (med patch) då ägarna tar av patchen för att vara diskreta med deras val av kläder.

Finns många som gör så med andra kläder. Hittar man ett nytt snyggt märke vill man inte att folk som NI ska ha på sig dom, speciellt inte folk ur andra firmor eller klackar. Så skärp till er för helvete, att ens spekulera kring det är för mycket.

Det är j-igt ovanligt att folk tar bort patchen när de lagt 3k för en tröja vars enda syfte är att flasha för grabbarna.
Har varit på de flesta matcher de senaste 10 åren utan att stöta på dylika fenomen så detta kan vi avfärda som en myt, skröna, vandringssägen, klintbergare....you name it!
Citera
2008-05-07, 17:31
Medlem
Burberry casual? Är min mormor/mamma huligan för att hon bär kappor från Burberry? Vad jag vet är själva märket Burberry nästan lika gammalt som fotbollen...

Ska man inte kunna få bära Burberry-trenchcoats utan risk att bli nerslagen?
Citera
2008-05-07, 17:59
Medlem
Frank Abagnales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxS
Burberry casual? Är min mormor/mamma huligan för att hon bär kappor från Burberry? Vad jag vet är själva märket Burberry nästan lika gammalt som fotbollen...

Nä precis. Så fort du använder något rutit förknippas du som huligan och skall därmed bli behandlad därefter

Skämt åsido, finns några med för mycket fritid som tar tillfälligt i akt när de ser någon som går i Stone Island och frågar ifall denne kör. Det tragiska är dock att detta oftast utförs av personer som inte har ett piss med scenkulturen att göra, och ofta frågar de personer som är mindre än de själva - Ännu mer tragiskt.

De äldre, mer tunga typerna skrattar åt grejen att folk vill spela casuals.
Citera
2008-05-07, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxS

Det enda från Burberry som numera skulle kunna förknippas med "huliganism" är väl isf den berömda rutiga kepsen.
Pikeérna från Burberry bärs tom av min lagerchef på 52år och min son på 2,5år.
Citera
2008-05-07, 23:02
Medlem
prettygirls avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2008-05-08, 06:08
Bannlyst
Idag finns det väl inget märke som bara används av huliganer? Skulle väl isåfall vara SI, men knappt det längre.
Citera
2008-05-08, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Idag finns det väl inget märke som bara används av huliganer? Skulle väl isåfall vara SI, men knappt det längre.

Vore väl ganska konstigt om det vore så också?
Citera
2008-05-08, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 11422

SI är fortfarande det märke som folk anser vara mest hardcore.
Har man det på sig så räknar alla med att man är på tå när det brakar loss.
Drar man inte sitt strå till stacken ska man heller inte flasha runt och spela highroller.
En okulärbesiktning av norra stå de senaste matcherna ger dock på handen att både Burberry & SI verkar vara på tillbakagång.
Citera
2008-05-10, 05:33
Medlem
Undercasts avatar
I Sverige har SIkläder aldrig gällt någonsin.

Frågor som gälller med Stone-Island hör inte hemma här. Inte frågor om varför hör inte hemma här.

Finns sökmotor tilll det.

Själv gillar jag SI för jag tycker om stilen av kläder. Använde SI innna det blev huliganmärke, kanske för jag umgåtts mycket med folk från England?
Citera
2008-05-13, 11:23
Medlem
Efter att ha skummat igenom den här tråden surfandes efter kläder så har jag en fråga.
Är det ok att ha på sig vita Reebok Classics (världens skönaste sko), blå jeans (modell dyrare) och lyle&scott piké? Känns som om det är väldigt mainstreem men vissa modeller verkar ju "paxade".
Är man "safe" på en söderkrog med 5-10 bärs innanför västen i denna utstyrsel?

Med musik (stil: oasis, charlatans, kaiser chiefs, the music, the who...osv) och fotboll som största intressen (absolut ej kombinerat med våld!) sen högstadietiden för ca 17 år sen så är ju klädstilen därefter.

Det jag inte vill är att yngre "casual" (yngre mer våldsbenägna utan anledning som jag uppfattar det) ska hoppa på en på krogen för att man har "fel" kläder. Stone Island, visst, det har jag veta sen länge. Det skulle jag aldrig sätta på mig. Däremot fred perry, ben sherman, adidas, lyle & scott, dvs, mainstreem märken åt det brittiska hållet är vad min garderob i princip uteslutande innehåller.
Senast redigerad av Nortap 2008-05-13 kl. 11:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in