2008-05-13, 20:18
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nortap
Efter att ha skummat igenom den här tråden surfandes efter kläder så har jag en fråga.
Är det ok att ha på sig vita Reebok Classics (världens skönaste sko), blå jeans (modell dyrare) och lyle&scott piké? Känns som om det är väldigt mainstreem men vissa modeller verkar ju "paxade".
Är man "safe" på en söderkrog med 5-10 bärs innanför västen i denna utstyrsel?

Med musik (stil: oasis, charlatans, kaiser chiefs, the music, the who...osv) och fotboll som största intressen (absolut ej kombinerat med våld!) sen högstadietiden för ca 17 år sen så är ju klädstilen därefter.

Det jag inte vill är att yngre "casual" (yngre mer våldsbenägna utan anledning som jag uppfattar det) ska hoppa på en på krogen för att man har "fel" kläder. Stone Island, visst, det har jag veta sen länge. Det skulle jag aldrig sätta på mig. Däremot fred perry, ben sherman, adidas, lyle & scott, dvs, mainstreem märken åt det brittiska hållet är vad min garderob i princip uteslutande innehåller.

Det ska vara lugnt för så ser ju gemene man ut nuförtiden. Dessutom hoppar de förvirrade små liven inte på dig direkt. De frågar först vilka du dressar för och kräver sedan att du ska "stå upp" för dina kläder. Det är då du förväntas ursäkta dig till ditt sällskap, följa med ut på gatan och "köra" i 30 sekunder innan du kan gå in och fortsätta där du var innan.
Citera
2008-05-13, 22:49
Medlem
lockbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nortap
Efter att ha skummat igenom den här tråden surfandes efter kläder så har jag en fråga.
Är det ok att ha på sig vita Reebok Classics (världens skönaste sko), blå jeans (modell dyrare) och lyle&scott piké? Känns som om det är väldigt mainstreem men vissa modeller verkar ju "paxade".
Är man "safe" på en söderkrog med 5-10 bärs innanför västen i denna utstyrsel?

Med musik (stil: oasis, charlatans, kaiser chiefs, the music, the who...osv) och fotboll som största intressen (absolut ej kombinerat med våld!) sen högstadietiden för ca 17 år sen så är ju klädstilen därefter.

Det jag inte vill är att yngre "casual" (yngre mer våldsbenägna utan anledning som jag uppfattar det) ska hoppa på en på krogen för att man har "fel" kläder. Stone Island, visst, det har jag veta sen länge. Det skulle jag aldrig sätta på mig. Däremot fred perry, ben sherman, adidas, lyle & scott, dvs, mainstreem märken åt det brittiska hållet är vad min garderob i princip uteslutande innehåller.
Klart folk ska få ha på sig vad dem vill.Så länge man inte är huligan wannabes, i klädd burberry keps, SI pullover o.s.v.Så borde det vara lungt
Citera
2008-05-14, 04:31
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chekius
Däremot om du sportar vita sneakers, keps och försöker gå som Pete i greenstreet hooligans kan jag tänka mig att du får blickarna på dig.

Ha ha ha! precis så är det.
Jag har skrivit förut om "grabbarnas" sätt att gå på. Jag kan ju knappast tänka mig att alla dessa förvirrade sökare har fått sin gångstil via DNA-lotteriet.
Det kanske sitter i märkena.
Citera
2008-05-14, 06:02
Bannlyst
jo, men å andra sidan så får säkert de grabbarna ha hand om sin egen ekonomi och slipper få veckopeng av sina flickvän. där snackar vi genetisk skada.
Citera
2008-05-14, 12:34
Bannlyst
Hur började keps hysterin inom huliganismen? Var det för dom vill dölja sina ansikten för kameror? Hur ska dom då skalla folk, då måste dom ta av sig sin keps. "Hörru kan du vänta i 5 sek, jag ska ta av mig min keps, sen kommer jag tillbaka och skallar dig, är det ok eller?"
Citera
2008-05-14, 13:05
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
jo, men å andra sidan så får säkert de grabbarna ha hand om sin egen ekonomi och slipper få veckopeng av sina flickvän. där snackar vi genetisk skada.

Det stämmer till viss del ja. Visst har man lite fel på huvudet när man låter spelet styra ens liv under så många år, men det är även andra faktorer som spelar in (miljö, arv, olyckliga omständigheter mm). Klart är att vi spelmissbrukare lider av ett underskott på enzymet MAO, liksom andra kicktorskar gör. Antar att du -som även Aristoteles gjorde i en annan tråd- försökte göra dig lustig över min sjukdom.
Jag inga somhelst problem med att låta min fru ha hand om kassan då det känns tryggt. Försökte du sätta in en stöt där också?

Gångstilen hos "grabbarna" har väl inte så mycket med den genetiska uppbyggnaden att göra va? De lägger sig till med en gångstil som antagligen skall inge respekt (tihi), ungefär som förortskidsen när de skaffar kamphund.

Ska vi säga så valpen?
Citera
2008-05-14, 17:15
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbohn
Hur började keps hysterin inom huliganismen? Var det för dom vill dölja sina ansikten för kameror?

Tror det delvis var så ursprungligen, även om olika huvudbonader varit på modet genom åren. Värt att notera är för övrigt att andelen kepsar i England är betydligt lägre än i Sverige. Jag har fått intrycket av att i England gäller "ska det vara huvudbonad så ska det vara keps" medan i Sverige gäller "det ska vara huvudbonad och det ska vara keps".
Citera
2008-05-15, 16:14
Medlem
Likwits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Tror det delvis var så ursprungligen, även om olika huvudbonader varit på modet genom åren. Värt att notera är för övrigt att andelen kepsar i England är betydligt lägre än i Sverige. Jag har fått intrycket av att i England gäller "ska det vara huvudbonad så ska det vara keps" medan i Sverige gäller "det ska vara huvudbonad och det ska vara keps".

Fel och fel, anledningen till att folk började använda kepsar är givetvis att dom tappade håret. Kollar man på 80-talet när dem var unga så ser man inte en keps utan enbart schyssta frisyer.

Så svaret är; Dom blev gammla och flintskalliga

Men en fin dresstalker det går inte av för hackor!
Citera
2008-05-15, 17:35
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Fel och fel, anledningen till att folk började använda kepsar är givetvis att dom tappade håret. Kollar man på 80-talet när dem var unga så ser man inte en keps utan enbart schyssta frisyer.

Så svaret är; Dom blev gammla och flintskalliga

Det påstår Phil Thornton lite skämtsamt och så kan det ju naturligtvis också vara. Förklarar dock inte varför just keps och ingen annan huvudbonad.

Citat:
Ursprungligen postat av Likwit
Men en fin dresstalker det går inte av för hackor!

Deerstalker, inte "dresstalker".
Citera
2008-05-15, 18:17
Medlem
Likwits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slumlord
Det påstår Phil Thornton lite skämtsamt och så kan det ju naturligtvis också vara. Förklarar dock inte varför just keps och ingen annan huvudbonad.

Deerstalker, inte "dresstalker".

mitt inlägg var lite ironiskt, men det kanske inte framgick. Men det är faktiskt rätt intressant varför just kepsar har blivit så förknippade med casualkulturen speciellt här i Sverige och danmark. Här springer varenda jävel runt med den extremt fula stone island kepsen. Dock verkar det som den helrutiga burrberrykepsen är försvunnen för alltid. Klassiskt plagg men herre gud...

I only wear caps when it´s a high-risk game never on a regular day at the pub

Ungefär så har jag för mig att någon fet britt sa till mig för ett par år sedan. vilket säkert kan förklara en del men kepsar har tyvärr inte räddat dom från sinnesjuka fängelsestraff.

Givetvis har du rätt med stavnigen jag är lite för sliten idag för att orka tänka klart.
Citera
2008-07-01, 06:14
Medlem
Pais avatar
mycket hård övervakning i england, mycket kameror osv. kanske därför dem börja med kepsen?
Citera
2008-07-27, 16:32
Medlem
Någon som nämnt gants kepsar än?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här