2007-03-19, 23:45
Medlem
Dr Gonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr. Puma
1. Har man på sej en SI jacka kan man räkna med att man för stå upp för den. Man ska heller inte ha överseende med att det finns folk som har SI som inte är huliganer...
2. En gång hoppade jag och nåra kompisar på en kille som var 30-40 bast och han skrek jag är inte huligan bla bla.... så vi slutade tvärt och sprang med benen på ryggen.

1. Jag har en S.I jacka och har aldrig behövt "stå upp" för den. Ser inte heller någon anledning till varför jag skulle behöva göra det.
2. Har jag förstått saken rätt? Ni hoppar på en man, mannen hävdar att han inte är huligan, ni lägger benen på ryggen.
Snyggt. Allt du skrivit cementerar min tes om att det bara är skitungar som bryr sig om vilka som bär vad och att ni bara är en ny generation kickers. Kamma till dig för fan.
Citera
2007-03-20, 00:16
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
...En gång hoppade jag och nåra kompisar på en kille som var 30-40 bast och han skrek jag är inte huligan bla bla.... så vi slutade tvärt och sprang med benen på ryggen. Det visade sej sen att han tillhörde den inre kärnan av KGB

Nu var ju den situationen hedesvärd, men annars kan det ju te sig lite märkligt att spontanspöa nån i SI-jacka. Chansen finns ju att vederbörande håller på samma lag?
Citera
2007-03-20, 00:40
Medlem
Dr Gonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Nu var ju den situationen hedesvärd, men annars kan det ju te sig lite märkligt att spontanspöa nån i SI-jacka. Chansen finns ju att vederbörande håller på samma lag?

Jag tycker du ska kolla upp ordet hedersvärd och applicera det på pumas inlägg. Hittar du något som överensstämmer får du göra om och göra rätt.
Så du tycker att det är "lite märkligt" att oprovocerat attackera någon på grund av hans jacka? Ja jävlar.
Citera
2007-03-20, 02:55
Medlem
Mr Babus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Inte fan rakar man huvudet, drar på sig kängor samt bomarjacka och knallar in i Rinkeby och slentrianheilar på torget utan att förvänta sig att åka på rejält med däng?

Det var val anda ett valdigt daligt exempel, det ar ju inte som att man koper en jacka dar det star "Utrota alla huliganer" direkt.

Poangen ar man ska kunna kla sig hur man vill utan att riskera att bli attackerad.
Det ar AFA-fasoner att spoa nagon p.g.a hur han KLAR sig.

GILLAR NI I DEN HAR TRADEN AFA?

EDIT: Jag trodde att casualkulturen kom fran nar Liverpool och Everton spelade i Europa, sakerheten pa varuhusen var inget jamfort mot Pool sa de kunde plocka grejer enkelt.
Dessutom ar alla Scousers fodda kleptomaner sa de har svart att halla fingrarna i styr
Citera
2007-03-20, 07:32
Medlem
Fittsparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Babu

EDIT: Jag trodde att casualkulturen kom fran nar Liverpool och Everton spelade i Europa, sakerheten pa varuhusen var inget jamfort mot Pool sa de kunde plocka grejer enkelt.
Dessutom ar alla Scousers fodda kleptomaner sa de har svart att halla fingrarna i styr
Låter helt korrekt!
Citera
2007-03-20, 12:46
Medlem
ppimpen:Nej det är sant Prada, Fred Perry och Burberry kan man ha på sej utan problem, Burberry börjar ju bli så vanligt nu att dom flesta grabbarna har gått vidare till andra märken.

Mr Babu:Visst ska det vara så att man ska kunna ha på sej vad som helst utan att förknippas nåt, men nu är det tyvär inte så. T.ex. En tjej med slöja ser man ju direkt att hon är muslim, SI och diverse andra märke har blivit så inhetsade in i C-kulturen och det kommer förmodligen alltid vara

Vagabonden: Jo det är sant att han tillhöra samma lag, men dom äldre grabbarna frågar aldrig för dom har stenkoll vilka som är deras och inte. Men jag tror att vi frågade vilket firma han tillhörde
Citera
2007-03-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Babu
Det var val anda ett valdigt daligt exempel, det ar ju inte som att man koper en jacka dar det star "Utrota alla huliganer" direkt.

Poangen ar man ska kunna kla sig hur man vill utan att riskera att bli attackerad.
Det ar AFA-fasoner att spoa nagon p.g.a hur han KLAR sig.

GILLAR NI I DEN HAR TRADEN AFA?

Jag har varken tagit ställning för eller emot. Endast bekräftat att det förekommer. Må så vara att man inte ska få stryk för hur man klär sig. Men nu är fallet att man faktiskt kan bli det vare sig du vill eller inte. Då får var och en själv ta ställning om man vill köpa sig en SI. Gör man det och får stryk av en grabb på grund av den ser jag ingen anledning till att gnälla.
Citera
2007-03-20, 18:27
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Gonzo
Jag tycker du ska kolla upp ordet hedersvärd och applicera det på pumas inlägg. Hittar du något som överensstämmer får du göra om och göra rätt.
Så du tycker att det är "lite märkligt" att oprovocerat attackera någon på grund av hans jacka? Ja jävlar.
Diplomati kallas det.

Citat:
...Vagabonden: Jo det är sant att han tillhöra samma lag, men dom äldre grabbarna frågar aldrig för dom har stenkoll vilka som är deras och inte. Men jag tror att vi frågade vilket firma han tillhörde
Fast säg att jag traskar omkring i en nyinköpt SI-jacka. Det vore ju högst beklagligt om jag skulle hamna i bråk med firman, enbart för att jag har en SI-jacka, när vi hejar på samma lag?
Citera
2007-03-20, 18:28
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppimpen
Jag har varken tagit ställning för eller emot. Endast bekräftat att det förekommer. Må så vara att man inte ska få stryk för hur man klär sig. Men nu är fallet att man faktiskt kan bli det vare sig du vill eller inte. Då får var och en själv ta ställning om man vill köpa sig en SI. Gör man det och får stryk av en grabb på grund av den ser jag ingen anledning till att gnälla.

Jag håller med dig till 100%

SI är fortfarande ett huliganmärke, därför bär inte jag det som julgran. På samma sätt som jag inte skulle skaffa dreads och Che Guevara tröja, eller dra på mig kängor, raka huvudet och bomberjacka.

Men klär man sig i SI får man fan ta konsekvenserna också..

Nej Vagabonden det är väl klart att du inte får stryk av Firman om du bär SI, men däremot av andra supportrar..
Citera
2007-03-20, 19:19
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Made of stone
...Nej Vagabonden det är väl klart att du inte får stryk av Firman om du bär SI, men däremot av andra supportrar..

Fast om de inte frågar innan? Hur vet de då att jag är AIK:are?

P:S Märk väl att jag inte är orolig över något, jag bara för ett resonemang. D:S
Citera
2007-03-20, 19:30
Medlem
Drevets avatar
Undra om man inte har koll på huliganer och deras kläd kodex men bär en S.I
Jacka eller tröja och säg är på krogen blir man på hoppad då??

Är inte det lite konstigt att dom försöker att få ensam rätten på ett klädmärke.
Citera
2007-03-21, 12:48
Medlem
Made of stones avatar
Citat:
Pratar vi om firmor eller firman boys? Det enda Firman Boys har/hade ensamrätt på är svarta Reebok skor Alltså nu reder vi ut det här. Ser man en kille på stan med SI och känner sej sugen på att bråka går man fram till honom och frågar vilken gruppering han tillhör eller så får han stryk direkt, anledning att han får stryk direkt är: För att "anfallaren" inte känner igen honom från sin egen firma, eller att han känner igen honom från en annan firma. Alla antar att dom som har SI är bråkstakar. "Slå först, ställ frågor sen." Nåra mer frågor?

Och man får inte glömma den oranga färgen på klädesplagg. Jag har flera gånger under årens lopp sett firmakillar gå fram till killar med t ex oranga skjortor på Norra. Och klargjort för dessa killar (ej med i Firman) att dom har "ensamrätten" på den färgen på Råsunda. Det har väl aldrig gått så långt som till våld, men hetska diskussioner.

Fast nu har ju AIK börjat med oranga bortaställ, så dom borde man ju kunna bära utan problem

OBS! Kom nu inte med kommentarer till mig som typ "vafan vad löjligt, man borde väl få ha på sig vad man vill "osv. Jag berättar bara om vad jag har upplevt, inte vad jag tycker om det hela..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in