2008-02-01, 22:26
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prada
Stone island har riktigt fina jackor, trenchcoat etc
Gör SI trenchcoats? Om jag hade köpt en ny trenchcoathade jag definitivt satsat på Aquascutum. Eller burberry.
Citera
2008-02-02, 10:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Gör SI trenchcoats? Om jag hade köpt en ny trenchcoathade jag definitivt satsat på Aquascutum. Eller burberry.

nittygritty har fått in en nu, ser skrämmande lik ut den som i greenstreethooligans. kanske tillfällighet med liknelsen eller så är det bara jag.
Citera
2008-02-16, 13:05
Medlem
ViceSquads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F5MMAN
Funderar på att skaffa en Stone Island tröja med sån "lapp" på ärmen. Nu undrar jag, finner huliganidioter detta stötande? Att man använder plagg från deras märke?
Har läst att någon här i tråden snacka om att någon blev nerslagen etc.
Det är ju trots allt bara ett märke!

Shit, ha på dig vad du vill.

Dessa märken har blivit burna av diverse ungdomskulturer långt innan casuals.
Citera
2008-02-20, 18:27
Medlem
CarrotMashs avatar
Finns för mycket skitsmå ungar som klär sig i sånt och försöker vara fotbolls huliganer.
Citera
2008-02-21, 10:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ViceSquad
Shit, ha på dig vad du vill.

Dessa märken har blivit burna av diverse ungdomskulturer långt innan casuals.

Mycket bra skrivet.
Vaddå deras märke
Citera
2008-02-23, 15:06
Medlem
0U812s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indecline
Du kommer per automatik bli påhoppad i samma sekund du bär dessa plagg utanför hemmets trygga vrå. Ta detta som fakta och försök istället anamma hela kulturen som denna stil är bygg runt.

t.ex. kan du, för att underlätta, kalla alla som ens tittar på dig för "fucking mug" och "wanker". Detta för att visa att du inte är rädd. "huliganidioter" luktar sig nämligen till rädsla likt en fragmatuggande kamphund.

Sen kan du i direkt presumtivt syfte skrika "I see u cunt -cut u first".(Dessutom bör du vifta och gestikulera hejvilt för att verkligen understryka att du menar allvar.) Detta fungerar även för att visa att du är uppdaterad med den "senaste" mediala kulturen kring fenomenet casuals.

Lycka till!
http://www.dfgsthlm.com/blog/index.php?entry=entry080220-231439
Citera
2008-02-23, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0U812
http://www.dfgsthlm.com/blog/index.php?entry=entry080220-231439

skrattretande, vad lever dem för? Så meningslöst liv.
Citera
2008-03-12, 23:31
Medlem
Borde inte huliganmärken vara kläder som man hittar på ica maxi eller erikshjälpen då ni (som jag förstått det) slåss rätt mycket och detta borde resultera i trasiga kläder.
Känns väll rätt dumt att knega ihop 6-7 tusen och sen lägga det på en SI jacka som ni ändå trashar i ett bråk ?
Citera
2008-03-12, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeMyselfandI86
Borde inte huliganmärken vara kläder som man hittar på ica maxi eller erikshjälpen då ni (som jag förstått det) slåss rätt mycket och detta borde resultera i trasiga kläder.
Känns väll rätt dumt att knega ihop 6-7 tusen och sen lägga det på en SI jacka som ni ändå trashar i ett bråk ?

'Knega ihop' 6,000-7,000, fan, det är ju ca. 4-5 dagar, igen fara, själv kör jag med H&M's pike tröjor, ruskigt schysst passform på min kropp, inget märke, snygg, pris (?), SEK 99...
Citera
2008-03-13, 09:28
Medlem
locmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskis
skrattretande, vad lever dem för? Så meningslöst liv.

och hur utser du att dom har meningslösa liv? en meningslös "hobby" kanske men liv? vem är du att tala om ifall någon annans liv är meningslöst? snälla hjälp mig bli en bättre människokännare, du verkar bra på sånt
Citera
2008-03-13, 14:27
Medlem
blejsers avatar
Jag har huliganpolare och har hört historier där dem har roat sig med att bråka med folk bara för att de bär "fel" kläder.
Själv tycker jag att det är ganska idiotiskt, men så är det.
Citera
2008-04-10, 22:54
Medlem
SSBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molko
Jag såg en riktigt fin Cp Company jacka på en grabb från KGB(Kamrat gänget bajen).
Den gick väll för en 6-7lax. Men riktigt snygg var den.

Förövrigt bör väll Lonsdale kunna nämnas, i varjefall deras väskor, annars är Lonsdale ganska nazi-kopplat.

Roppa(rn):

Det finns ju alltid en "message" funktion

K.G.B=Kompis gänget bajen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in