2009-05-10, 13:07
Medlem
Kalletraebens avatar
Jag håller med dig Baste om att SI är snyggare, C.P var lite för anonym för min smak, men, fortfarande en snygg jacka.
Citera
2009-05-10, 14:31
Bannlyst
Det här är nog ett bättre exempel på huliganmusik: http://www.youtube.com/watch?v=l2nPHbogLE0
Citera
2009-05-10, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Personligen tycker jag SI-trencharna är snyggare, den där var lite väl stilren, inga fickor eller knappar alls, ser lite ut som en mantel dessutom tror jag stone island ligger lite lägre i pris, på casualclothing kostar de kring 4k.

jag har en svart sån jacka/rock, och den är just det, inte så jävla utstickande. erkänn nu att du vill ha den satans patchen på armen så att alla ska kunna associera dig med firma eller se att du har råd, för annars hade du likförbannat kunnat köpa dig en jävla cpcompanyjacka
Citera
2009-05-10, 17:08
Medlem
Kalletraebens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
jag har en svart sån jacka/rock, och den är just det, inte så jävla utstickande. erkänn nu att du vill ha den satans patchen på armen så att alla ska kunna associera dig med firma eller se att du har råd, för annars hade du likförbannat kunnat köpa dig en jävla cpcompanyjacka

Tror inte gemene svensk associerar SI märket med firma och huliganism. Han tycker att jackan är snyggare, och så gör jag.
Ta det lugnt.
Citera
2009-05-10, 17:09
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalletraeben
Tror inte gemene svensk associerar SI märket med firma och huliganism. Han tycker att jackan är snyggare, och så gör jag.
Ta det lugnt.

Tror nästan alla iaf. de yngre generationerna associerar SI med huliganism, tyvärr.
Citera
2009-05-10, 17:16
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashuaMoment
Tror nästan alla iaf. de yngre generationerna associerar SI med huliganism, tyvärr.

Fast för folk som inte sett filmer som handlar om fotbollshuliganer så är nog inte stone island något dom lägger extra märke till. "Ingen" över 25 kollar extra på min jacka
Citera
2009-05-10, 17:17
Medlem
Kalletraebens avatar
Citat:

Allright, men vill man inte bli förknippad med märket gör man väl bäst i att inte använda det? Jag har i stort sett alltid gett fan i vad andra tycker och i den här frågan är jag mer fast än någonsin. Ni som inte vill det kan väl helt enkelt skita i det och sluta kasta skit på folk som faktiskt tycker klädesplaggen är snygga och har 'mod' nog att använda dom?
Citera
2009-05-10, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ta det lugnt.

nej, gemene svensk associerar nog inte märket till något överhuvudtaget, eftersom de antagligen inte känner till det. de flesta som känner till det förknippar det, med alla största säkerhet, till fotbollsligism.
Citera
2009-05-10, 17:33
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:
Allright, men vill man inte bli förknippad med märket gör man väl bäst i att inte använda det? Jag har i stort sett alltid gett fan i vad andra tycker och i den här frågan är jag mer fast än någonsin. Ni som inte vill det kan väl helt enkelt skita i det och sluta kasta skit på folk som faktiskt tycker klädesplaggen är snygga och har 'mod' nog att använda dom?

Jag tycker inte jag har kastat skit på någon, konstaterade bara att de flesta i ''yngre'' vet att SI och huliganism ''går hand i hand''. Därmed inte sagt att alla som bär SI är huliganer, långt ifrån.
Citera
Medlem
Kalletraebens avatar
Citat:
Jag tycker inte jag har kastat skit på någon, konstaterade bara att de flesta i ''yngre'' vet att SI och huliganism ''går hand i hand''. Därmed inte sagt att alla som bär SI är huliganer, långt ifrån.
Det var inte dig jag syftade på heller.
Citera
Medlem
NashuaMoments avatar
Citat:
nej, gemene svensk associerar nog inte märket till något överhuvudtaget, eftersom de antagligen inte känner till det. de flesta som känner till det förknippar det, med alla största säkerhet, till fotbollsligism.

Jag tror att de flesta ''ungdomar'' har koll på SI.

Självklart har inte Sten, 75 år, koll på SI, men det är inte han du borde vara ''rädd'' för heller.
Citera
2009-05-10, 18:04
Medlem
Citat:
ehh så bara för att jag tycker SI-jackan var snyggare än C.P-jackan så är jag ute efter att se ut som en huligan? Jag hade kanske kunnat ta ditt resonemang om jackorna såg lika ut och det enda som skiljde dem var patchen, men dessa två jackor är jäkligt olika och jag tycker SI:n var snyggare, ska jag ändå springa runt i en jacka som enligt mig var ganska ful bara för att jag under inga omständigheter får bli förknippad med en huligan?

Dessutom är det inte många i min bekantskapskrets som ens vet vad Stone Island är för något, och de som känner till märket vet också att jag inte är med i en firma och tycker hela den där biten är löjlig. Bara för att jag klär mig casual betyder det inte att jag springer runt och slåss.

Du har ju själv denna jackan, hade du inte själv kunnat "köpa en jävla cpcompanyjacka"?
Senast redigerad av _Baste_ 2009-05-10 kl. 18:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in