2008-10-14, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vadvilledu
lol ben sherman som huligan märke, vart fan har du fått det ifrån?

kanske från det faktumet att många grabbar använder kläder av ben sherman?
Citera
2008-10-17, 22:51
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Efter att ha läst igenom tråden har jag bestämt mig. Jag ska köpa en SI-jacka Inte för att jag är "kääshuall" (jo btw, jag är ledigt klädd) eller diggar fotboll. Enbart för att se om nån vill slåss med mig för den. Och då ska jag förklar alugnt att jag gillar kläderna. Kan inte ens nämna namnet på målvakten i landslaget, men jag gillar minsann SI-kläder ändå. Vill de sen bråka så ska jag ställa till ett helvete . Kan bli riktigt intressant.
Citera
2008-10-18, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crazy J Davola
Efter att ha läst igenom tråden har jag bestämt mig. Jag ska köpa en SI-jacka Inte för att jag är "kääshuall" (jo btw, jag är ledigt klädd) eller diggar fotboll. Enbart för att se om nån vill slåss med mig för den. Och då ska jag förklar alugnt att jag gillar kläderna. Kan inte ens nämna namnet på målvakten i landslaget, men jag gillar minsann SI-kläder ändå. Vill de sen bråka så ska jag ställa till ett helvete . Kan bli riktigt intressant.
Good Luck Have Fun som man brukar säga innan man spelar en liten PCW.
Citera
2008-10-18, 02:39
Medlem
curdmans avatar
Citat:
Du gör helt rätt!
Medelklass-bajskorvarna får packa ihop och slå ihjäl varandra så att vi som är äkta anglofiler inte behöver trakasseras längre.
Citera
2008-10-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av curdman
Du gör helt rätt!
Medelklass-bajskorvarna får packa ihop och slå ihjäl varandra så att vi som är äkta anglofiler inte behöver trakasseras längre.

Anglofilt på vilket sätt då? Att bära ett italienskt märke som Stone Island?
Citera
2008-10-19, 19:42
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Good Luck Have Fun som man brukar säga innan man spelar en liten PCW.

Du får gärna förklara dig. Jag kanske är efter på nåt sätt men förstår inte alls vad du pratar om.
Citera
2008-10-20, 07:49
Medlem
Argones avatar
Citat:
Du får gärna förklara dig. Jag kanske är efter på nåt sätt men förstår inte alls vad du pratar om.

gl hf= good luck have fun = lycka till och hare skojj (typ)

jag tror han menar att man brukar säga så innan man kör en ''pwc'' (typ turnering? i cs)
Citera
2008-10-20, 13:52
Medlem
Citat:

Jag mena inge särskilt, ska bara bli kul att följa hur det går samt att se hur många bråk det kan bli pga. en jacka! Kan du inte posta som en dagbok eller något om hur det går, kan bli intressant läsning
Citera
2008-10-20, 19:30
Medlem
Crazy J Davolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av al3ks
Jag mena inge särskilt, ska bara bli kul att följa hur det går samt att se hur många bråk det kan bli pga. en jacka! Kan du inte posta som en dagbok eller något om hur det går, kan bli intressant läsning

Jag tvivlar faktiskt på att det kommer bli nåt bråk pga av märket på min jacka. Men av tråden att döma så är många andra av en annan åsikt. Måst helt klart testas IRL. Uppstår några intressanta situationer lovar jag att skriva om dem på FB
Citera
2008-10-20, 21:20
Medlem
Citat:
Jag tvivlar faktiskt på att det kommer bli nåt bråk pga av märket på min jacka. Men av tråden att döma så är många andra av en annan åsikt. Måst helt klart testas IRL. Uppstår några intressanta situationer lovar jag att skriva om dem på FB
Låter gött det, pröva att söka dig lite till förorterna också.
Citera
2008-10-21, 07:35
Medlem
Argones avatar
Citat:

Sjysst idé asså men hur ska du göra om nån(eller några) kommer fram och börja bråka och fråga vilka du ''kör för?''

Skaru lägga benen på ryggen eller svinga tillbaka ?
Citera
2008-10-21, 12:47
Medlem
AIK.STHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Sjysst idé asså men hur ska du göra om nån(eller några) kommer fram och börja bråka och fråga vilka du ''kör för?''

Skaru lägga benen på ryggen eller svinga tillbaka ?

Bara för att någon frågar vilka du kör för behöver det ju knappast bli box.
Jag har flera gånger fått den frågan av folk som såg väldigt våldskåta ut. Tryckte upp sig när de kom närmre och skulle fråga osv.
De fick helt enkelt svaret "Jag gillar klädstilen, några problem med det?".
En av dessa gånger kom då svaret "Du bör inte gå med den jackan på Södermalm om du inte kan stå upp för märket." och sedan gick han snabbt därifrån.

Så, du kan lätt slinka undan om du blir konfronterad pga märket på din jacka/tröja. Nu börjar detta gå OT dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in