2011-03-15, 16:18
Medlem
Bor ni i sthlm är de ju bara att glida förbi The old bridge och testa hur sergion och filan sitter
Citera
2011-03-15, 16:42
Medlem
JM-Jarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlistairMarabouman
Bor ni i sthlm är de ju bara att glida förbi The old bridge och testa hur sergion och filan sitter

Var där idag och köpte två fila-tishor. Satt grymt!
Citera
2011-03-15, 19:38
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tack, har du nån erfarenhet hur Hackett är i storlekarna? Brittiska kläder är väl större än italienska? strl XXL hos Hacket skulle det passa en stor man? (som jag skrev ovan 183cm 115kg kraftig och "musklig") eller är det fortfarande för litet?

Hackett är större än exempelvis Stone Island. Jag har en XXL piké från Hackett som är lite stor för mig. Tror att XXL skulle sitta bra på din kropp.

Citat:
Ursprungligen postat av AlistairMarabouman

Låter intressant. Vart finner jag denna butik?
Citera
2011-03-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Hackett är större än exempelvis Stone Island. Jag har en XXL piké från Hackett som är lite stor för mig. Tror att XXL skulle sitta bra på din kropp.

Låter intressant. Vart finner jag denna butik?

Gamla Brogatan
11120 Stockholm

Nära PUB, T Hötorget

Liten butik men gillar den, trevlig personal.
Citera
2011-03-15, 23:01
Medlem
Geezer - antar att de gamla Hackett var större i större i storlek isåf? Jag har en äldre modell, storlek S
som sitter rätt bra, jag är 188/94kg.
Citera
2011-03-16, 09:40
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirenstilen
Gamla Brogatan
11120 Stockholm

Nära PUB, T Hötorget

Liten butik men gillar den, trevlig personal.

Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Geezer - antar att de gamla Hackett var större i större i storlek isåf? Jag har en äldre modell, storlek S
som sitter rätt bra, jag är 188/94kg.

Beror på vad du menar som gamla. För två-tre år sen köpte jag en piké i sizen XXL som skulle sitta bra på en som är 190-195 kanske beroende på vikt. Köpte en annan modell av piké i somras, den också XXL och jag upplevde dom som ungefär lika stora. Båda är "Tailored Fit." Men går du tillbaka kanske 5-6 år så minns jag faktiskt inte hur dom storlekarna var.

Liten notis: Skulle säga att en XXL Stone Island är som en XL Adidas ungefär.
Citera
2011-03-16, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer

Beror på vad du menar som gamla. För två-tre år sen köpte jag en piké i sizen XXL som skulle sitta bra på en som är 190-195 kanske beroende på vikt. Köpte en annan modell av piké i somras, den också XXL och jag upplevde dom som ungefär lika stora. Båda är "Tailored Fit." Men går du tillbaka kanske 5-6 år så minns jag faktiskt inte hur dom storlekarna var.

Liten notis: Skulle säga att en XXL Stone Island är som en XL Adidas ungefär.

Satan vad det ska skilja då. Jag hade XXL på SI-jacka och XL på tröja, men S i min Hackettpiké, den är rätt gammal iofs.
Citera
2011-03-16, 16:43
Medlem
Citat:
Satan vad det ska skilja då. Jag hade XXL på SI-jacka och XL på tröja, men S i min Hackettpiké, den är rätt gammal iofs.

D beroro på vilken modell på Hackett ni köpt. Tailored Fit e rätt normala i storlekar. Men deras Classic Fit e väldigt stora. En S är som en stor L.
Citera
2011-03-16, 17:47
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:

Lagom irriterande när man ska beställa och det inte finns angivna mått på plagget. Vet ju fan inte ens vad man ska ha??
Citera
2011-03-16, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brommakille
D beroro på vilken modell på Hackett ni köpt. Tailored Fit e rätt normala i storlekar. Men deras Classic Fit e väldigt stora. En S är som en stor L.

Huvudet på spiken. Självklart är det så. Mina två Hackett är classic fit, S och M. Hyffsat stora, men lite för tighta över armarna. Blir nog tailored fit nästa gång. Hoppas nu att min trackie (Fila, stl L) sitter bra.
Citera
2011-03-16, 21:50
Medlem
Citat:
Huvudet på spiken. Självklart är det så. Mina två Hackett är classic fit, S och M. Hyffsat stora, men lite för tighta över armarna. Blir nog tailored fit nästa gång. Hoppas nu att min trackie (Fila, stl L) sitter bra.

Tjenare , Kan säga att jag har samma erfarenhet av Hackett pikéer. M/L och båda blir lite tighta i vid armarna
Citera
2011-03-18, 11:30
Medlem
Är det någon som vet hur man går till väga för att köpa en jacka från Fila Vintages spring2011?

http://www.fila.eu/collections?collection=vintage&gender=mens

Vet inte hur länken blir, men det är jackorna i bildspelet jag är sugen på. Någon butik i Sverige tror jag inte finns, och webshopen verkar inte sälja till Sverige.

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in