2011-03-13, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Jag fundera på att köpa en MA.Strum jacka och undrar hur kvalitén är på dessa jackor och görs de i Italien? Hur är storlekarna jämfört med SI är det samma storlek man har SI som i Ma.Strum?

Kvalitén är sanslös. Fick chansen pilla på en sniper tidigt i vintras och det vart enbart därför jag beställde en själv. Materialet är duktigt iögonfallande. Slitstarkt och jävligt snyggt. Gå upp en storlek, det är i princip vad varenda återförsäljare säger (såvitt jag vet).

Inte Italien. Indonesien.
Citera
2011-03-13, 11:55
Medlem
Kurt-Ingavarzs avatar
Fan Ma.Strums vårjackor är ögonorgasmer alltså.
Citera
2011-03-13, 14:20
Medlem
Grabbar, hur e storlekarna på FILA och Sergio tacchini nu för tiden? Tänkte beställa nån zip och piké.

Tack på förhand
Citera
2011-03-13, 16:54
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priMez0r
Grabbar, hur e storlekarna på FILA och Sergio tacchini nu för tiden? Tänkte beställa nån zip och piké.

Tack på förhand

Kollade måtten på casualclothing och en XXL Sergio track top motsvarade en M Adidas track top. Lite som gamla Stone Island-måtten, ganska små i storlekarna vilket betyder att man ska gå upp en eller två storlekar.
Citera
2011-03-13, 17:21
Medlem
monamuslims avatar
Dock så är det lite olika. Min ST jacka köpte jag i medium och den sitter perfekt. Har normalt L.

Som någon innan sa, Ma.Strum´s vårkollektion är sjuk!
Citera
2011-03-13, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer
Kollade måtten på casualclothing och en XXL Sergio track top motsvarade en M Adidas track top. Lite som gamla Stone Island-måtten, ganska små i storlekarna vilket betyder att man ska gå upp en eller två storlekar.

Är det samma sak med FILA? Är det oftast så att ST är småa i storlekarna alltså? Vill fan inte få hem en small när jag själv e L/XL. Har XXL och XL i Stonie.
Citera
2011-03-13, 23:08
Medlem
Ingen som sitter på något schysst forum i linje med vad som diskuteras i den här tråden? Får mersmak men har inte riktigt hittat rätt ännu. PM:a gärna.
Citera
2011-03-14, 00:31
Medlem
NirvanAs avatar
Finns det nån svensk motsvarighet till casualclothing.dk etc? Och finns det nån som säljer större än XXL? Dessa märken är ju små i storlekarna, har i snitt XXL, XL på amerikanska kläder... 183cm 115kg typ.
Citera
2011-03-14, 15:46
Medlem
Little.Geezers avatar
Citat:
Är det samma sak med FILA? Är det oftast så att ST är småa i storlekarna alltså? Vill fan inte få hem en small när jag själv e L/XL. Har XXL och XL i Stonie.

Tacchini är små i storlekarna ja, men FILA vet jag faktiskt inte. Tänkte själv beställa hem lite FILA-tröjor snart så kan vara intressant att veta hur de sitter!

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Finns det nån svensk motsvarighet till casualclothing.dk etc? Och finns det nån som säljer större än XXL? Dessa märken är ju små i storlekarna, har i snitt XXL, XL på amerikanska kläder... 183cm 115kg typ.

http://www.sweetandtender.com/

http://www.tweed.nu/en/ * Skön rea på Hackett!
Citera
2011-03-14, 21:22
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Little.Geezer

http://www.sweetandtender.com/

http://www.tweed.nu/en/ * Skön rea på Hackett!

Tack, har du nån erfarenhet hur Hackett är i storlekarna? Brittiska kläder är väl större än italienska? strl XXL hos Hacket skulle det passa en stor man? (som jag skrev ovan 183cm 115kg kraftig och "musklig") eller är det fortfarande för litet?
Citera
2011-03-14, 22:42
Medlem
Citat:

Jag har fyra stycken track tops från FILA och dessa tycker jag är något mindre än vanliga i min storlek, speciellt den ena (Alley). Inte en hel storlek mindre, kanske på Alleyn. Sedan har jag även ett par pikéer från samma märke men dessa är betydligt mindre. Dom är en storlek mindre. Byxorna till tracktopsen har ju en retro modell så dom känns lite vida ner till men annars sitter dom som alla andra plagg i samma storlek.

Angående Sergio så sitter deras tracktops i mitt tycke som vanliga storlekar, medans mina pikéer från dom är små. Där är dom en storlek mindre än andra. Jag har även en vanlig tröja från Sergio, och den sitter som alla andra tröjor storleksmässigt.

Då har jag M i storlek, och gillar när plaggen inte är pösiga. Jag kör L på Stone Island. En del vill ju ha pösiga track-tops men när jag bär retrokläder vill jag att dom sitter som dom ska, och inte som på någon hiphopare.
Citera
2011-03-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hägern
Jag har fyra stycken track tops från FILA och dessa tycker jag är något mindre än vanliga i min storlek, speciellt den ena (Alley). Inte en hel storlek mindre, kanske på Alleyn. Sedan har jag även ett par pikéer från samma märke men dessa är betydligt mindre. Dom är en storlek mindre. Byxorna till tracktopsen har ju en retro modell så dom känns lite vida ner till men annars sitter dom som alla andra plagg i samma storlek.

Angående Sergio så sitter deras tracktops i mitt tycke som vanliga storlekar, medans mina pikéer från dom är små. Där är dom en storlek mindre än andra. Jag har även en vanlig tröja från Sergio, och den sitter som alla andra tröjor storleksmässigt.

Då har jag M i storlek, och gillar när plaggen inte är pösiga. Jag kör L på Stone Island. En del vill ju ha pösiga track-tops men när jag bär retrokläder vill jag att dom sitter som dom ska, och inte som på någon hiphopare.

Håller helt med. Tack för infon om storlekarna, har nu beställt en vit Fila trackie och längtar tills jag får slänga på mig den. Hoppas den inte sitter för slappt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in