2010-01-09, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tricky Kid
Ja alla har vi ju olika smak så klart. För mig så är Reflector jackor en stor del av Stone Islands arv.

Flannels 30th Anniversary Reflective Jacket No. 20 är min holy grail
Håller med! Varför just No. 20? Jag kan ta och lega sked med vilken som helst av de 30(?) som släpptes. Allra helst de mytomspunna i silver. Där kan vi prata jacka!
Citera
2010-01-09, 18:40
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Håller med! Varför just No. 20? Jag kan ta och lega sked med vilken som helst av de 30(?) som släpptes. Allra helst de mytomspunna i silver. Där kan vi prata jacka!
No.20 är den enda jag har sätt på bild som är i min storlek (dom skall tydligen vara rätt stora i storleken) så det är den jag vill ha hem. Men det lär nog ej hända.

2008 köpte killen som är admin på Found den av en annan found medlem så den lär nog stanna overseas.

Fast frågan är om inte din grail är mer svåruppnåelig än min
Flannels i Silver gjordes det väl bara 1ex av som en pre produciton jackan innan dom tillverkade dom 30blåa. Det är väl en kö som står och väntar på att killen som har den nu skall släppa den vidare.

Nä bara att acceptera att någon flannels lär det ej bli för mig, inte för dom pengarna som dom går för i alla fall typ 2000 Euro, galet med tanke på att RRP var väl kring 800 Euro.

A/W '07 Sage Parkan känns som ett mer realistisk chans att den kan hamna hos mig så den är min realistiska grail.
Citera
2010-01-10, 11:06
Medlem
Argones avatar
Hallå, vem av er vare som beställt anni-millen? Framme än? Bilder skulle vara schysst att se.
Citera
2010-01-10, 17:42
Medlem
Tricky Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Hallå, vem av er vare som beställt anni-millen? Framme än? Bilder skulle vara schysst att se.

Det var jag det!

Den har ej dykt upp ännu. I början av veckan hoppas jag annars börjar jag bli orolig
Citera
2010-01-11, 19:05
Medlem
pumse1337s avatar
Någon som vet om det finns någonstans i stockholm som man kan köpa Stone Islands nya vinter kollektioner?
http://www.stoneisland-corporate.com/#/en/si--collection/19/

tycker dom svarta brallorna är grymmt snygga
Citera
2010-01-11, 19:25
Medlem
hämtade ut mina Sergio Tacchini tracktops idag storleken var XL och dom passade bra. är helnöjd med dom
Citera
2010-01-11, 21:46
Medlem
Rommelsteins avatar
Fick min Adidas Beckenbauer tracktop nu, är kär i den nu alltså! Sjukt snygg
Citera
2010-01-11, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pumse1337
Någon som vet om det finns någonstans i stockholm som man kan köpa Stone Islands nya vinter kollektioner?
http://www.stoneisland-corporate.com/#/en/si--collection/19/

tycker dom svarta brallorna är grymmt snygga

terrace lär få in dem, möjligtvis även nittygritty
Citera
2010-01-11, 22:20
Medlem
Rommelsteins avatar
Jävligt snygg kollektion förövrigt, byxorna är som sagt mycket snygga och finns mycket annat snyggt också! Kommer nog inhandla nåt från denna kollektion men gula trenchcoaten går inte hem här direkt..
Citera
2010-01-11, 22:59
Medlem
Öh? Den kollektionen kom ju i butiker för flera månader sedan och reas just nu ut.
Citera
2010-01-12, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steelnation
terrace lär få in dem, möjligtvis även nittygritty

Nu är det som wezt sa att kollektionen reas ut men de är mycket större möjlighet hitta Stone Island grejer på NG då det är dom som är huvudstockisten i Sverige av spw, sen kan jag inte hjälpa att jag får sura uppstötningar av att gå in på butikens hemsida ( har aldrig fallit mig in att gå in i den verkliga butiken).. Skulle inte heller gilla om mitt lag skulle börja kränga Stone Island-jackor till bortskämda ungar.

Riktigt trött på winter nu vill ha spring..

Garbstore har en del mountain parkas i vår med, i ny färgsättning som är intressant, dock vill jag se att skolknitsen kommer tillbaka!! Gärna flygarjackorna med.
Universal Works, 6876, Margaret Howell, Heritage Reasearch osvosv, har jag inte sett några bilder än för i vår men blir intressant att se.
Cabourns Burma kollektion drömmer jag redan våta drömmar om.
Sen har jag inte så bra koll på de mer streetweariga märkerna som Acronym som kör verkligt justa jackor.
Barbour tokito e ju inte heller leka med... fårse vad det blir, främst på jackfronten under våren
Citera
2010-01-12, 22:04
Medlem
Apanalol001s avatar
Ok, ge mig tips på
Mössa
Handskar
Halsduk
Budget totalt ca 2500 kr
Plats Stockholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera