2009-07-28, 21:01
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Great Gargamel
Vet någon här någon hemsida som säljer en liknande Stone Island jacka som Pete har i Green Street Hooligans?
Kolla Stoneisland.com. De har dessutom rea just nu.
Citera
2009-07-29, 21:58
Medlem
Jag söker en Hackett piké. Såg en kille med en riktigt vass, det var en stor 1a på ryggen och kanske på armen. Färgen var mörk, kanske svart.
Hittade inte någon på Nk (sthlm). Finns det någon butik i Stockholm eller norrort som säljer märket?
Citera
2009-07-29, 22:08
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delad
Jag söker en Hackett piké. Såg en kille med en riktigt vass, det var en stor 1a på ryggen och kanske på armen. Färgen var mörk, kanske svart.
Hittade inte någon på Nk (sthlm). Finns det någon butik i Stockholm eller norrort som säljer märket?

Tror att Savile Row har liknande,

http://www.savilerow.se/?artnr=55490001%2F470

http://www.savilerow.se/wwwsavilerowse/images/shop/Hackett_NC_navy.jpg

den där du menar ?
Citera
2009-07-29, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delad

Agassi i Stinsen säljer Hacket. Hade iaf ett bord rakt in med ett gäng pikéer (möjligtvis långärmade) med stora siffror.

http://www.agassi.se/butiker.html
Citera
2009-07-30, 19:19
Medlem
japp det var exakt den jag tänkte på! tack så mycket argone och turbo75
Citera
2009-07-30, 23:38
Medlem
sebbesebs avatar
Funderar på den här http://www.stoneisland.com/item/store/STONE+ISLAND/tskay/0735EF3C/rr/1/cod10/41134974JN/areaid//sts/ i military green

Frågan är om jag kan ha medium. Förut sa dom på terrace att man bör köpa en storlek större än vad man brukar för SI är små i ärmarna, eller gäller det bara tröjor?
Citera
2009-07-31, 06:20
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Funderar på den här http://www.stoneisland.com/item/store/STONE+ISLAND/tskay/0735EF3C/rr/1/cod10/41134974JN/areaid//sts/ i military green

Frågan är om jag kan ha medium. Förut sa dom på terrace att man bör köpa en storlek större än vad man brukar för SI är små i ärmarna, eller gäller det bara tröjor?

Fresh jacka, vad jag har hört ifrån flera personer, affärer och hemsidor är att SI som många andra Italienska designer plagg är små i storlekarna så man bör ta en storlek över vanligt. Du kanske kan testa ett antal SI jackor på Terrace, NK eller Nitty gritty och bilda en uppfattning om storlekarna på det viset. Testar man en antal jackor borde man kunna veta om man ska beställa M eller L.

Såg att den gröna bara fanns i S och M, spelar ju ändå inte så stor roll. Den blå (som det fanns L kvar av) var ju hur fresh som helst, kanske borde se till att ha fler än en jacka då den kanske inte passar till alla tillfällen dock om du beställer den istället.
Senast redigerad av Argone 2009-07-31 kl. 06:22.
Citera
2009-07-31, 16:40
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Fresh jacka, vad jag har hört ifrån flera personer, affärer och hemsidor är att SI som många andra Italienska designer plagg är små i storlekarna så man bör ta en storlek över vanligt. Du kanske kan testa ett antal SI jackor på Terrace, NK eller Nitty gritty och bilda en uppfattning om storlekarna på det viset. Testar man en antal jackor borde man kunna veta om man ska beställa M eller L.

Såg att den gröna bara fanns i S och M, spelar ju ändå inte så stor roll. Den blå (som det fanns L kvar av) var ju hur fresh som helst, kanske borde se till att ha fler än en jacka då den kanske inte passar till alla tillfällen dock om du beställer den istället.

Vi delar inte uppfattning om den blåa (ljusblåa) då jag tkr den e skitful
Nån som vet mer exakt hur den är i storlek? Nån som vet en affär i sthlm som säljer den? för samma pris.
Citera
2009-07-31, 19:26
Medlem
afugglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Vi delar inte uppfattning om den blåa (ljusblåa) då jag tkr den e skitful
Nån som vet mer exakt hur den är i storlek? Nån som vet en affär i sthlm som säljer den? för samma pris.

Jag testade den i en butik och jag körde samma storlek som jag brukar och den passade perfekt. Dom gångerna jag behöver gå upp i storlek är när det gäller SI eller C.P's Pikeér.
Citera
2009-08-01, 02:32
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afugglas
Jag testade den i en butik och jag körde samma storlek som jag brukar och den passade perfekt. Dom gångerna jag behöver gå upp i storlek är när det gäller SI eller C.P's Pikeér.

Tack, lutar åt att jag köper den.
Citera
2009-08-01, 11:08
Bannlyst
ja, si och deras storlekar.

jag har en zip-jacka från si denim och den är m och den är precis lagom, så jag beställde en tröja i L och den var alldeles för liten sen köpte jag en tröja i xl och den funkar men hade nog kunnat vara lite, lite större.

jag är 180 och väger strax över 90
Citera
2009-08-01, 13:42
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
ja, si och deras storlekar.

jag har en zip-jacka från si denim och den är m och den är precis lagom, så jag beställde en tröja i L och den var alldeles för liten sen köpte jag en tröja i xl och den funkar men hade nog kunnat vara lite, lite större.

jag är 180 och väger strax över 90

Ok tack. Jag är 180 o 75kg, så M borde fortfarande funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in