2009-07-21, 13:16
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Duffer har ju konkat(?) men Pringle har du helt rätt i.

Kan folk sluta kika in i tråden och säga att casuals har förstört SI, de var de som gjorde märket till vad det är idag. Om inte casual hypen kring märket hade kommit så hade det troligtvis inte ens varit känt bland fler än folk som hänger på modé visningar om det ens hade funnits kvar vid det här laget. Om ni inte vill bli associerade med fotbolls kickers (som ni kallar det) bär inte SI då, så enkelt är det. "buhu vänstern har tagit min palestina sjal!!"
Stämmer riktigt att Duffer of St. George har gått konkurs. Var dock inte mer än ett halvår sedan och jag har fortfarande kvar några av deras klädesplagg.
Citera
2009-07-21, 13:18
Medlem
Worezs avatar
I ett försök att lämna diskussionen vad som är casual och ej:

Någon som har ett förslag på en axelväska? Vet att Fred Perry har en ganska fin motsvarighet, dock finns dessa på MQ och varenda snorunge springer runt med dessa. Fick ett förslag på en Ben Sherman-väska tidigare i tråden som är riktigt snygg, men det ska helst vara en axelväska.
Citera
2009-07-23, 13:23
Medlem
Argones avatar
Då jag redan lagt min beställning och paxxat storlekarna jag vill ha tänkte jag vara snäll och tips om det här!

Asos.com har rea med bla Ben sherman, ONETrueSaxon, Pringle of Scotland och Henri lloyd + andra märken.

Det jag köpte var,
Ben sherman piké
http://www.asos.com/Ben-Sherman/Ben-Sherman-Leftfield-Striped-Polo-Shirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=521059&cid=4519&sh=0&pge=2&pge size=20&sort=-1&clr=Grey

Fcuk tröja
http://www.asos.com/Fcuk/Fcuk-High-Collar-Rib-Knit-Button-Neck-Jumper/Prod/pgeproduct.aspx?iid=440900&cid=6104&sh=0&pge=1&pge size=20&sort=-1&clr=Grey

Lloyd t-shirt
http://www.asos.com/Henri-Lloyd/Henri-Lloyd-Gomez-Laural-Stripe-Logo-T-Shirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=523218&cid=5377&sh=0&pge=0&pge size=20&sort=3&clr=Blue

Onetruesaxon t-shirt
http://www.asos.com/One-True-Saxon/One-True-Saxon-Logo-Undisputed-T-Shirt/Prod/pgeproduct.aspx?iid=537817&cid=5219&sh=0&pge=0&pge size=20&sort=3&clr=Blue

+ två par kallingar ifrån Frank dandy som bara kostade 10£/paret.

Vad tycks?
Citera
2009-07-24, 08:32
Bannlyst
varför klär du dig bara i kliche-märken?
du låter som en parodi på en fotbollsgrabb
Citera
2009-07-24, 08:38
Medlem
Argones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
varför klär du dig bara i kliche-märken?
du låter som en parodi på en fotbollsgrabb

Tyckte kläderna var snygga. Min garderob består inte bara av lloyd, sherman, onet och fcuk ändå så det är lungt, faktiskt första av alla utom Sherman som jag har en piké ifrån. Fcuk är väll inte kliché direkt, det är väl inte så vanligt i Sverige? Vilka märken gillar du då?
Citera
2009-07-24, 08:57
Medlem
es6packs avatar
fcuk är ej kliché..
Citera
2009-07-24, 17:40
Medlem
joeskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfc
tog det dig 5-6 år att skriva det här inlägget så att det verkligen var så när du började skriva?

Dåligt formulerat där, förlåt! Ska aldrig hända igen.
Jag menar självklart inom den svenska casualkulturen där aquas. inte är det allra vanligaste, detta beror såklart på det dåliga svenska utbudet av kläderna. Nöjd?
Citera
2009-07-24, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joesko
Dåligt formulerat där, förlåt! Ska aldrig hända igen.
Jag menar självklart inom den svenska casualkulturen där aquas. inte är det allra vanligaste, detta beror såklart på det dåliga svenska utbudet av kläderna. Nöjd?
Jag är inte nöjd. Hade du inte levt under sten sedan 2004 så hade även du kanske fattat att Aquascutums klimax på den svenska casualscenen är låååååååååångt förbi.
Och då menar jag lååååååååååååååååååångt.
Aquascutum kan du förvövrigt hitta på flera ställen i detta avlånga land så ett dåligt utbud kan jag inte heller hålla med om.

Jag tror att sfc håller med.
Citera
2009-07-25, 17:04
Medlem
Slumlords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Jag är inte nöjd. Hade du inte levt under sten sedan 2004 så hade även du kanske fattat att Aquascutums klimax på den svenska casualscenen är låååååååååångt förbi.
Och då menar jag lååååååååååååååååååångt.
Aquascutum kan du förvövrigt hitta på flera ställen i detta avlånga land så ett dåligt utbud kan jag inte heller hålla med om.

Jag tror att sfc håller med.

Jag håller definitivt med och jag tror jag var först med att tycka att det där påståendet var korkat. Svaret gör inte saken bättre.

I mitt förra inlägg gjorde jag en sådan här smiley angående originalposten:

Eftersom förtydligandet om möjligt var ännu värre blir det två sådana den här gången:
Citera
2009-07-26, 03:59
Medlem
Nåja, för att återgå till topic så ska SPWs SS10-kollektion vara helt grym.
Mycket Olds school med mässingsknapper och faktiskt lite trä inblandat.
Jag har sett mycket små delar av den och mycket av det är faktiskt ganska läckert.

Förövrigt så ryktas det om Metropolis tills nästa höst...mums
Citera
2009-07-26, 15:47
Medlem
joeskos avatar
Wezt och Slumlord, detta påstående var grundat på mina egna erfarenheter.. har ett antal kompisar som är aktiva casuals, har fått intrycket av att aqua inte är det vanligaste märket att bära men detta var nog helt fel av mig. sryyyyyyyyyy
Citera
2009-07-26, 19:28
Medlem
Great Gargamels avatar
Vet någon här någon hemsida som säljer en liknande Stone Island jacka som Pete har i Green Street Hooligans?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in