2007-09-15, 21:55
Medlem
Ko Fångares avatar
Killar som spelar gitarr, finns det något ÄCKLIGARE?
Citera
2007-09-15, 21:55
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
"det bara är så".
Ja det verkar bara vara så av någon anledning. Själv har jag spelat elgitarr i drygt 15 år (och är mycket bra på det ) och tjejer tycker att det är häftigt om man kan spela det. (Vilket jag inte har något emot)
Citera
2007-09-15, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
Jag är förvisso gift med en bassist,
attraktionen ligger dock inte däri.
Jag brukade alltid reta honom för att bassisten alltid var dummast i bandet.
(Citerade någon, minns inte vem längre.)

Det där med klitoris och basvibrationer var nog bara lite småpackat fittsnack för att märkas lite extra en stund.
Jag betvivlar starkt att jag skulle kunna uppnå en klitorisorgasm via basspel såvida jag inte hukade mig och gned mig mot hörnet av förstärkaren.
Ljug , ljug ... Guilty as charged!
Citera
2007-09-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare

Japp, transvestiter som äter bajs till exempel.
Citera
2007-09-15, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DYllan
Japp, transvestiter som äter bajs till exempel.
Kvinnor som äter bananer ..... hjälp det är jävlaremig läskigt!
Citera
2007-09-15, 22:35
Medlem
Sälklubbarns avatar
Kommer att tänka på en skön scen i filmen "Adam och Eva", när Åke Braun på en fest sitter och plinkar pretentiöst på sin gitarr fastän han knappt kan spela alls. Oerhört träffsäkert.
Citera
2007-09-16, 10:56
Medlem
Det värsta jag vet är fester där ngn gitarrkille tar fram guran och ska lira hela kvällen så att man inte kan sitta och snacka och ha kul. Jag hade en kursare på 90-talet som var sådan. Vi gick på 2-3 fester tillsammans. Sicket ego den snubben hade! Skulle vara i centrum hela tiden. Och inte spelade han bra heller. Han fattade ju inte hintar heller om att han skulle lägga av. Senare på kvällen, när folk blev berusade, fick han veta med besked att vi inte ville lyssna på hans jävla gitarrplockande.
Citera
2007-09-16, 11:38
Medlem
503s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko Fångare

Ja, liberaler exempelvis.
Citera
2007-09-16, 12:49
Medlem
Så här är dets avatar
Den där uppblåsta hysterin för gitarr är något som inte jag heller har förstått faktiskt. Jag har spelat gitarr sedan jag var nio år men jag säger aldrig att lag spelar gitarr. Om någon frågar säger jag naturligtvis att jag spelar, men annars är jag tyst.

Så fort andra får veta att man spelar gitarr så har man hela gängets blickar mot dig och alla vill höra sin favorit-låt. Naturligtvis lär jag mig några solon och en del låtar utantill men jag har börjat tröttna på det och kan därför inte varenda låt i huvudet. Då är det lättare att vara tyst om att man spelar.

På sistone har jag börjat hammra lite på mitt piano men det är nog bara jag som vet om det.
Citera
2007-09-16, 13:05
Medlem
Apspektakels avatar
Något som jag har märkt är att dom dryga fanskapen (ja jag hatar dom precis lika mycket som ni som inte spelar gitarr) som ska hålla på och spela på fester hela jävla tiden är just dom som fan inte kan spela.
Dom kan kanske en winnerbäck-låt eller en två tre ackord men mer kan dom inte.
Kan väl inte påstå att jag är helt oskyldig, visst har det hänt att man dragit till sig den närliggande gitarren någon gång på nån fest. Men jag har då aldrig bett folk stänga av musiken så dom kan se / höra hur häftig jag är

Tycker det känns dumt att dra upp att man spelar gitarr bara för att.
Ska jag få hem en brud kl 3 när krogen stänger så säger jag att jag är hummerodlare!
Citera
2007-09-16, 13:16
Medlem
storm79s avatar
länge sen jag gav upp gitarren och hängde upp dne på väggen.. men hade faktiskt ett ex som inte skunde sitta still om jag plinkade lite på den... så the myth is true!
Citera
2007-09-16, 14:38
Medlem
Dubbelespressos avatar
Well, jag har bevittnat en skäggig, överviktig kille få seriösa kåtblickar av en söt tjej när han spelade gitarr. Sen sabbade han det genom att ha grillchips i skägget...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in