2007-09-15, 20:02
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Okej. Jag köper ditt resonemang eftersom du blir kåt av tonerna av en sax framförd till levande ljus, med två glas vin, på en musikanläggning med din älskade intill din kropp.

Vart fan har jag beskrivit det där romantiska tjaffset nånstans?
*Spottar ut dina ord*

Detta händer där det händer.
På en buss, i en hiss, i klädaffären eller hemma allena.
Dock så går ju detta att kontrollera så pass att jag knappast tappar fattningen offentligt,
men det är starkt som fan.
Citera
2007-09-15, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
*Spottar ut dina ord*

Detta händer där det händer.
På en buss, i en hiss, i klädaffären eller hemma allena.
Dock så går ju detta att kontrollera så pass att jag knappast tappar fattningen offentligt,
men det är starkt som fan.
Basisten får ju märkligt ofta kvinnlig uppskattning . Märkligt innan en tjejkompis till mig råkade försäga sig på fyllan; bastonerna får golvet att vibrera i rytm . Vibrationen fortsätter upp genom kvinnors ben .... vibrationen fortsätter till klitoris . Fyfan och ni påstår att vi tänker med kuken?
Citera
2007-09-15, 20:40
Medlem
Parkers avatar
Jag har alltid drömt om att kunna spela saxofon och/eller fiol. Fiol kanske inte är en brudmagnet, men jäklar i min låda vad vackert det kan låta!
Citera
2007-09-15, 20:42
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Personligen har jag lite svårt för killar och deras musikutövande. De jag hittills har stött på har varit så extremt självupptagna och tagit sig själva på så stort allvar att jag har skruvat lite obekvämt på mig i stolen när de drar igång.. Oavsett instrument. Men en gitarr brukar ju ibland dyka upp på fester.. oftare än ett piano i alla fall.

Själv skulle jag ligga med trummisen i bandet. Det är hett

Ska vi boka en tid?

Nej men allvarligt.. Jag är musiker, spelar gitarr, trummor, bas samt fuskar lite piano. Det jävligaste jag vet är när någon slemmig sate drar fram en gitarr på fest och börjar gnola "tears in heaven" i hopp om att få betäcka någon av de kvinnliga festdeltagarna. Tvi!
Citera
2007-09-15, 20:45
Medlem
Herr Reporters avatar
Personligen går instrumentspelande killar fetbort rent generellt. Ju vanligare instrument (typ gitarr), desto grabbigare och skitstövliga brukar de vara...
Citera
2007-09-15, 20:50
Medlem
Roxanas avatar
FY FAN! Jag hatar gitarrer och killar som spelar gitarr. Speciellt vidrigt är det om nån kille ska försöka få en att bli intresserad/imponerad genom att spela en sliskig ballad alt några klassiska Nirvanariff; dom som "alla" kan.
Citera
2007-09-15, 21:00
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
*Spottar ut dina ord* ...
Hehe. Jag vet att du älskar mig, innerst inne
Citera
2007-09-15, 21:18
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pluttskrutt
Basisten får ju märkligt ofta kvinnlig uppskattning . Märkligt innan en tjejkompis till mig råkade försäga sig på fyllan; bastonerna får golvet att vibrera i rytm . Vibrationen fortsätter upp genom kvinnors ben .... vibrationen fortsätter till klitoris . Fyfan och ni påstår att vi tänker med kuken?

Jag är förvisso gift med en bassist,
attraktionen ligger dock inte däri.
Jag brukade alltid reta honom för att bassisten alltid var dummast i bandet.
(Citerade någon, minns inte vem längre.)

Det där med klitoris och basvibrationer var nog bara lite småpackat fittsnack för att märkas lite extra en stund.
Jag betvivlar starkt att jag skulle kunna uppnå en klitorisorgasm via basspel såvida jag inte hukade mig och gned mig mot hörnet av förstärkaren.
Citera
2007-09-15, 21:27
Medlem
Hard Rides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Lär dig stairway to heaven korrekt, det får jag napp på.
Bra tips. Får bli en riktig Svenne-banan/party-gitarrist, så kanske mina åratal av skaltragglande inte var förgäves
Citera
2007-09-15, 21:37
Medlem
Skullheads avatar
Hur kan det komma sig att basisten har fått rykte som korkad, eller den mindre intilligenta?

En brud sa till mig en gång "du är basist va?" så sa jag, hur visste du det? "basister ser ut på ett speciellt sätt, ofta lite korkade"
Citera
2007-09-15, 21:38
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ap3
Ska vi boka en tid?

Nej men allvarligt.. Jag är musiker, spelar gitarr, trummor, bas samt fuskar lite piano. Det jävligaste jag vet är när någon slemmig sate drar fram en gitarr på fest och börjar gnola "tears in heaven" i hopp om att få betäcka någon av de kvinnliga festdeltagarna. Tvi!

Hahahha, ja hur många gånger har man inte vart med om det. När festen lugnat ner sig och folk börjar droppa av framåt småtimmarna, så är det alltid nån jävel som inte lyckats scora hem nån som hittar en gitarr nånstans och desperat försöker sätta sig bland det lilla fåtal tjejer som finns kvar och plinka på gitarrhelvetet. Alla vill bara att han lägger av, möjligen med undantag av nån tjockistjej, men han fattar inte signalerna när folk försöker gå ut och röka, lämna rummet, etc. Så pinsamt.
Citera
2007-09-15, 21:52
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Hahahha, ja hur många gånger har man inte vart med om det. När festen lugnat ner sig och folk börjar droppa av framåt småtimmarna, så är det alltid nån jävel som inte lyckats scora hem nån som hittar en gitarr nånstans och desperat försöker sätta sig bland det lilla fåtal tjejer som finns kvar och plinka på gitarrhelvetet. Alla vill bara att han lägger av, möjligen med undantag av nån tjockistjej, men han fattar inte signalerna när folk försöker gå ut och röka, lämna rummet, etc. Så pinsamt.

Framförallt så stör det dem som försöker ragga upp bottenskrapet (de snygga tjejerna har redan fått napp) efter 12 milleniumöl. Ens ödmjukhet får en att vara tyst och kanske t.o.m yttra orden "vad bra du spelar". Gitarren är ett desperat supplement för att få uppmärksamhet. Som du sade .. pinsamt!

Jag har passerat 25 år så jag träffar inte på det mera. Förekommer mest bland "ungt" folk

ps. Tur min tjej inte ser min intolleranta sida efter 5 nersmygna öl en lördagskväll hemma hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in