2008-07-11, 21:55
Medlem
Zarks avatar
Kom genast att tänka på John Belushi i Animal House:
http://uk.youtube.com/watch?v=5o-SuRXwK5o

För egen del kan man spela vad fan man vill bara det inte är något Tomas Ledin eller liknade kräkt ur sig:
http://www.facebook.com/group.php?gid=2342689011
Citera
2008-07-11, 22:13
Medlem
Merenwens avatar
Det absolut värsta och mest avtändande som finns alla kategorier tror jag. Inte nödvändigtvis då för att jag skulle ha något emot män som spelar gitarr, utan för att hela grejen/situationen bara blir så jävla pinsamt fånig; "kolla på mig, jag kan spela gitarr och jag tror att alla vill ha mig efter detta".

Nä fy fan, just den typen av kille är så enormt skrattretande - ofta har de till råga på allt absolut 0% självdistans och därmed skittråkig humor. Nä tacka vet jag killen som på midsommarafton plockade åt sig en av barnens blockflöjter och började lira! Gitarrkillen var brädad bigtime.
Citera
2008-07-11, 22:26
Medlem
Ung_Fascists avatar
Hatar sånna idioter. Vill fram och bräcka gitarren på varenda djävel.
Citera
2008-07-12, 01:42
Medlem
Goalkeepers avatar
Ikväll så var vi på släkträff på farsans oxh hans makas sida och min låtsasmorsa så att säga har barn som är rätt så musikaliska. Nu ikväll så spelade en av dom på gitarren och resten sjöng. Såklart var det låtar som man inte kunde så jag gick ut därifrån. Jag vill åtminstone kunna lira några ackord som gör att man kan spela några populära låtar på fester
Citera
2008-07-12, 10:35
Medlem
Goalkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brainspace
Ok.

hehe...var lite på fyllen där. Men ja, ni fattar. Sen så är det ju inte helt fel att sitt bredvid att sjunga med i nån låt heller

Men det värsta jag vet med dom som kan spela (eller åtmintonse så det låter bra att sjunga till) är att de flesta av dom tenderar till att dra nyttta av det och vara någon slags kung.
Citera
2008-07-12, 11:31
Medlem
Fargoths avatar
På fester och sånt brukar jag dra fram gitarren och lira lite, men bara för att jag i princip alltid har ett sug att lira gitarr. Jag lirar alltså inte för att impa på andra och jag sitter inte och sjunger smöriga Ledin-sånger eller något sådant skit. Skrattar folk bakom ryggen på mig?
Citera
2008-07-12, 12:00
Medlem
rullkragens avatar
Tjejer gillar musik in live !

Tjenis !

Jag spelar banjo ( skin ) !

Vist är det kul att spela gitarr , händer ofta att vi har gittren med på baren en lördag kväll ,
det blir bra stämmig direkt !

Lika så på någon grillfest på stranden eller var det är , en läger eld och vi är några som spelar ,
vilket drag det kan bli !

Så det gillar tjejer helt klart !

Citera
2008-07-12, 12:39
Medlem
R.Rs avatar
Finns väl inget värre på fester än äckliga killar som ska stajla Expert på Guitar Hero, eller som kan spela 2-3 ackord max på guran och som av de andra okunniga blir hyllad som gitarrhjälte? Fast det kanske är så att man blir mer irriterad när man kan spela själv, och inser hur värdelös killen egentligen är

Ska man spela bland folk/på fest ska man noggrant se till att de flesta är med på det, och att man väljer rätt slags musik att spela. No stairway, och inga solon på 5-10 minuter.
Citera
2008-07-12, 14:01
Medlem
Stigmata01s avatar
Finns ingen större partydödare än killen som drar fram en gitarr, ingen kan prata med varandra p g a aset som sitter där och spelar Ledin och försöker se djup ut. Om du inte heter Cornelis Vreeswijk så låt gitarren stå kvar i hörnet.
Citera
2008-07-12, 14:18
Medlem
Trolldockans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
Finns ingen större partydödare än killen som drar fram en gitarr, ingen kan prata med varandra p g a aset som sitter där och spelar Ledin och försöker se djup ut. Om du inte heter Cornelis Vreeswijk så låt gitarren stå kvar i hörnet.
Inte sant?
Nä tacka vet jag rejäla karlar som drar fram ett dragspel eller en orgel och spelar livet i finnskogarna!
Citera
2008-07-18, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackarungen
Magnus Uggla får väl med allt i låten "Trubaduren"?? :-)
Helt plötsligt är allt runt omkring helt oviktigt.
Och lite så är det, helt klart!

Fast jag kom på det, vi har en granne som frågade om det inte fanns nån gura nånstans, och jag sprang iväg och hämtade den. Och karl-fan sitter resten av kvällen och drar blues-gångar!!! Det var lite sådär, helt klart. nu för tiden gömmer vi gitarren innan han kommer.
Citera
2008-07-18, 13:32
Medlem
Skit-Kjells avatar
Gitarr kan väl passa i vissa tillfällen, och kanske en låt ibland, inte sitta 60min i sträck.

Ukulele är mer party isåfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in