2007-09-15, 17:57
Medlem
Hard Rides avatar
Jag fattar inte grejen heller. Har spelat gitarr i 7 år och är tämligen duktig på det, men har då aldrig fått något för det...
Citera
2007-09-15, 17:58
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Bra att någon gör det. Trummis är ju annars den mest otacksamma positionen i en musikorkester när det kommer till sånt här.
Är det sant? Skitbra. Mindre konkurrens

Kan tänka mig att det är sångaren som får flest trosor i håret? Sen gitarristen eller?

Trummisen är ju den som egentligen håller i spakarna. Sen brukar dom utveckla fina armmuskler... Och så brukar dom se sådär lite lagom hjärndöda ut med taktsvängande huvud och halvöppen mun. Precis som jag vill ha dom
Citera
2007-09-15, 17:58
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Killar som spelar kazoo då?

Kazooo är lite småcooolt tycker jag Liksom mungiga. Lite udda och eget. En man som vågar går sina egna vägar. Kan också bli lite smålöjligt - hänger på mannen, myten, legenden

Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Själv skulle jag ligga med trummisen i bandet. Det är hett

Gitarrister ger mig inga kåtvibbar. Urtöntigt på nåt vis med alla dessa grabbar som ska slita fram sina gitarrer på fester. Men det är nåt speciellt med trummisar
Citera
2007-09-15, 18:00
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Är det sant? Skitbra. Mindre konkurrens

Kan tänka mig att det är sångaren som får flest trosor i håret? Sen gitarristen eller?

Trummisen är ju den som egentligen håller i spakarna. Sen brukar dom utveckla fina armmuskler... Och så brukar dom se sådär lite lagom hjärndöda ut med taktsvängande huvud och halvöppen mun. Precis som jag vill ha dom

Jag är ursvag för muskulösa underamar. Kan inte hålla händer och fingrar borta från min pojkväns
Citera
2007-09-15, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hard Ride
Jag fattar inte grejen heller. Har spelat gitarr i 7 år och är tämligen duktig på det, men har då aldrig fått något för det...
Lär dig stairway to heaven korrekt, det får jag napp på.
Citera
2007-09-15, 18:37
Medlem
The moonmans avatar
Citat:
Att smickra en mans ego är ett väldigt effektivt sätt för att få honom dit man vill.
Har jag hört..

(Fast du verkade ju rätt villig ändå, om jag uppfattade situationen korrekt. Men vad fanns det för alternativ för henne? "Jadu. Det där var du ju ingen stjärna på. Ska vi mysa lite?" )

Hahaha underbar kommentar. Själv är man för feg för att spela på fester eller liknande...
Citera
2007-09-15, 18:41
Medlem
Roddbåts avatar
Jag spelar saxofon. Där har ni brudmagnet. Gitarr är inte ens i närheten
Citera
2007-09-15, 18:41
Medlem
jandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Bra att någon gör det. Trummis är ju annars den mest otacksamma positionen i en musikorkester när det kommer till sånt här.

tror det finns ganska många som gärna ligger med trummisen. dock brukar man väl säga att basisten har lägst status?

jag kan ju säga att bland det bästa jag vet är att se min pojkvän spela trummor (det är bättre än när han spelar något annat). bästa bästa är att först se honom spela på scen och sen gå hem med honom när han är svettig och go.

och juste: "dejtade" en kille en gång som tyckte det var skitsexigt att veta att jag sjunger, han fick dock aldrig höra nåt...
Citera
2007-09-15, 18:49
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roddbåt
Jag spelar saxofon. Där har ni brudmagnet. Gitarr är inte ens i närheten
Det säger alla som spelar saxofon. Innerst inne ville ni spela gitarr eller trummor men era onda föräldrar tvingade er på saxofonen.
Citera
2007-09-15, 19:00
Medlem
Goddess_Purgatorys avatar
Jag tycker att det är attraktivt med talanger över huvud taget.
Instrument, sång, konstnärlighet, matlagning osv.
Färdigheter som inte involverar sport typ.

Riktigt sexigt är en man med riktig passion för sin talang,
speciellt matlagning och sång för min del. Hot hot hot!

Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Det säger alla som spelar saxofon. Innerst inne ville ni spela gitarr eller trummor men era onda föräldrar tvingade er på saxofonen.

Saxofon är det sexigaste man kan spela.

Vet inte om jag blir så jävla kåt på personen som spelar,
men jävlar vilka gummiknän man får...

Det är också instrumentet som kan få mig att grina snabbast.
Kan vända från suggestiv sensualitet till hjärtslitande vemod på några sekunder.
Skall man någonsin använda uttrycket "Be still, my heart",
så är det här.

Edit: lade till lite text
Citera
2007-09-15, 19:52
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goddess_Purgatory
... Vet inte om jag blir så jävla kåt på personen som spelar, men jävlar vilka gummiknän man får...
Det är också instrumentet som kan få mig att grina snabbast. ...
Okej. Jag köper ditt resonemang eftersom du blir kåt av tonerna av en sax framförd till levande ljus, med två glas vin, på en musikanläggning med din älskade intill din kropp.

När det pratas gitarrspeleri är det själva plånkaren som blir sexobjektet i kombination med träskapelsen och inte så mycket själva ljudet som uppstår. Däri ligger skillnaden mot en saxofon som, framförd på en fest bara är ett ohyfsat läte som inte låter bättre än den som uppsökt toaletten för att högljutt spy.
Citera
2007-09-15, 19:59
Medlem
Skullheads avatar
Verkar som att vi basister är helt körda man kanske skulle börja öva lite mer på gitarren
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in