2010-03-05, 19:04
Medlem
zorb89s avatar
Såna här grabbar är mycket ballare än gitarr nördar

http://existenz.se/out.php?id=20576

Försök inte ens säga emot!
Citera
2010-03-22, 19:59
Medlem
jag tror det är mer kompetensen dem tänder på, jag menar, tjejer som är duktiga på något tycker jag är jävligt nice, visar att dem inte är ett blont dumt skal för det mesta, sen vad det är för kompetens har inte så stor betydelse, sen är det ganska sannolikt att folk tycker det är coolare med gitarr än trombon.
Citera
2010-03-22, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Vi har alla hört det någon gång, någon tjej som säger "killar som spelar gitarr är sååå heta!" eller något liknande.
Jag spelar själv gitarr och har gjort det i en hel del år så jag har fått höra den repliken en hel del.
Men... vad fan är det som är så sexigt med det? Det är ett instrument.
Jag hade lika gärna kunnat spela banjo, men tydligen så är det ju något som gör tjejer helt blöta i byxan när en kille säger att han spelar gitarr.
Handlar det om drömmen (kom ihåg, tjejer älskar bekräftelse) om att ligga med en rockstjärna eller någon annan häftig kille?

Jag har frågat 2 tjejkompisar om det här fenomenet men svaren jag har fått har inte gjort mig mycket klokare, "det bara är så".

Den mest patetiska killen på en fest är den som tar med en gitarr till festen. Det signalerar duktigt att han vill ha fitta och att han har svårt att hävda sig på andra sätt. Det är en annan sak om det redan finns en gitarr där. Men det är ändå pinsamt tycker jag. Vet flera tjejer som också tycker det är pinsamt med killar som spelar gitarr på fester. "Hej nu vill jag ha fitta"
Citera
2010-03-22, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LallePruttsson
Den mest patetiska killen på en fest är den som tar med en gitarr till festen. Det signalerar duktigt att han vill ha fitta och att han har svårt att hävda sig på andra sätt. Det är en annan sak om det redan finns en gitarr där. Men det är ändå pinsamt tycker jag. Vet flera tjejer som också tycker det är pinsamt med killar som spelar gitarr på fester. "Hej nu vill jag ha fitta"

Fördomar. Jag brukar spela gitarr ibland på fester, fast oftast med andra eller att man passar runt den.
Har väl hänt nån gång ibland att jag tagit med gitarr, fast då har det varit oavsiktligt, för att man varit och repat eller så innan man fick reda på att det var fest.
Jag spelar inte för att få fitta, det är bara patetiskt, jag spelar för att det är kul och givande och ofta uppskattat. Och nej, jag spelar inte 3 ackord och sjunger nån smörig/whining text utan jag kör allt möjligt, oftast eget material.
Citera
2010-03-22, 21:10
Medlem
Krests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filling
Fördomar. Jag brukar spela gitarr ibland på fester, fast oftast med andra eller att man passar runt den.
Har väl hänt nån gång ibland att jag tagit med gitarr, fast då har det varit oavsiktligt, för att man varit och repat eller så innan man fick reda på att det var fest.
Jag spelar inte för att få fitta, det är bara patetiskt, jag spelar för att det är kul och givande och ofta uppskattat. Och nej, jag spelar inte 3 ackord och sjunger nån smörig/whining text utan jag kör allt möjligt, oftast eget material.
Mjo. Får man fitta så är det inte för att tjejen faller pladask för ens fantastiska gitarrskills utan för att spelandet kan inleda dialog och interaktion som i sin tur kan leda till något. Att sitta i ett hörn och bara prata med polarna är inte ett bra sätt att skapa nya kontakter.
Citera
2010-04-05, 06:50
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariqo
Hade en kompis som lärde sig spela gitarr för att han trodde han skulle få tjejer dock har han ännu inte fått ens ett strul. Alla vill att han ska spela för att han är så duktig och tycker det blir mysigt med det. Men han får sitta o spela och ingen kommer fram till han haha! rätt åt han

måste vara den sämsta anledningen till att börja spela ett instrument.

för övrigt är det jävligt dumt att börja spela om en snygg tjej ber om det. Du kanske tror att du samlar poäng när du visar vad du kan men sanningen är att snygga tjejer är så vana med med att killar gör som dom vill. Du kommer bli mer attraktiv om du "säger ifrån". typ;
"nje jag ids inte" "fast om du underhåller mig också så kan jag nog göra det". det är ju ändå bara rättvist.

det är bara osäkra killar som försöker skylta med sånt där och tar varje tillfälle dom kan få. Säkra killar vet att dom är bra och behöver därför inte bevisa något.

och ja, jag är gitarrist själv. Hände ibland att man spelade på fester, dock mest pga det var andra gitarrister/musiker där och vi såg det som en kul grej att spela ihop lite/turas om och så.

fast numera skulle jag med största sannolikhet inte spela alls om jag var full. Inte ens om nån bad mig. Jag spelar mycket bättre när jag är nykter och det är roligare då så jag ser ingen mening med att spela full.
Senast redigerad av SniperJackal 2010-04-05 kl. 06:55.
Citera
2010-04-05, 09:44
Medlem
Sheiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniperJackal
måste vara den sämsta anledningen till att börja spela ett instrument.

för övrigt är det jävligt dumt att börja spela om en snygg tjej ber om det. Du kanske tror att du samlar poäng när du visar vad du kan men sanningen är att snygga tjejer är så vana med med att killar gör som dom vill. Du kommer bli mer attraktiv om du "säger ifrån". typ;
"nje jag ids inte" "fast om du underhåller mig också så kan jag nog göra det". det är ju ändå bara rättvist.

det är bara osäkra killar som försöker skylta med sånt där och tar varje tillfälle dom kan få. Säkra killar vet att dom är bra och behöver därför inte bevisa något.

och ja, jag är gitarrist själv. Hände ibland att man spelade på fester, dock mest pga det var andra gitarrister/musiker där och vi såg det som en kul grej att spela ihop lite/turas om och så.

fast numera skulle jag med största sannolikhet inte spela alls om jag var full. Inte ens om nån bad mig. Jag spelar mycket bättre när jag är nykter och det är roligare då så jag ser ingen mening med att spela full.

Eller så behöver man inte ha sitt game påkopplat 24/7 och vara en självständing karldjävul som går sin egen väg, utan att spela för att vara snäll och inte sänka stämningen med någon negativ "jagspelarinteförattduberomdet-attityd".
Citera
2010-04-05, 10:29
Medlem
SniperJackals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheik
Eller så behöver man inte ha sitt game påkopplat 24/7 och vara en självständing karldjävul som går sin egen väg, utan att spela för att vara snäll och inte sänka stämningen med någon negativ "jagspelarinteförattduberomdet-attityd".

jag talar bara av erfarenhet. inget du behöver lyda precis då det bara var råd.
sen sa jag väl aldrig att man skulle ha en negativ attityd?
Vill du bara spela och vara "snäll" så går väl det, det jag sa var mest för snubbarna som spelar för att imponera på tjejer. vilket man bör avstå ifrån av flera anledningar.
Citera
2010-04-05, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filling

Sluta ta med gitarr till fest. Det är så 1991. Det är patetiskt och tjejer går inte på det längre om dom är över 16 år.

Hoppas du fastnar med din tandställning i din medhavda bögfiol nåndag. Så ligger du där och brottas på golvet med en fiol samtidigt som omgivningen tror du spelar Schubert.
Citera
2010-04-05, 23:30
Medlem
Speakeasys avatar
Shit, det är så jävla pinsamt när en kille spelar gitarr o sjunger för en o typ råstirrar för att se ens reaktion. Då får man sitta där o le lite töntigt, o sen känner man sig ju typ tvingad att ge en komplimang, även om han sög skit o inte kunde sjunga.
Citera
2010-04-20, 20:19
Medlem
EnGulGalges avatar
Jag tycker det är grejen med att ha en kille som kan dra med en till stranden och kika på solnedgången samtidigt som han spelar en låt för en. Sen också att han kan säga "jag har gjort denhär till dig" är bara för gulligt!
Citera
2010-04-20, 20:32
Medlem
Felons avatar
de ska va munspel, för det spelar jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in