2010-04-20, 20:37
Medlem
För att det finns inget hetare än att ligga invirad i täcket, snubben går upp och hämtar gitarren och sjunger något fint..

Men ja, då får dom ju sjunga och se ut som John Mayer liksom.
Citera
2010-04-27, 00:11
Medlem
NitrousAcids avatar
Enda gången jag dragit med guran på en fest då var jag skitfull stapplade över till grannen började jamma nån hemgjord blues blev filmad av snubben som hadde festen fick lite aplåder sänn flydde jag abrupt å däckade i sängen med gitarren, hadde fått mer en nog annars har luftgitarr funkat minst lika bra för min del.
Citera
2010-04-27, 00:48
Medlem
herpesvårtas avatar
Var på en fest i helgen då detta händer, men i total opretentiös form. Med kombinationen en röst, gitarrfärdighet, riktigt bra låtar samt några glas vin höll på göra mig galen, så fruktansvärt hett så jag höll på brinna upp. Jag hade tagit dom then and there om jag hade kunnat.
För att tillföra något till tråden funderar jag på varför det blir så, och det vet jag inte om jag kan svara på.. återkommer!
Citera
2010-04-27, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filofax

Själv skulle jag ligga med trummisen i bandet. Det är hett

Hej

Nej men jag har också hört av flertalet tjejer när jag frågat om detta fenomen att trummor är det "sexigaste" instrumentet. Fast då ska det vara en riktigt duktig trummis också. Det främst bland musiker/musikintresserade tjejer dock. Hur det kommer sig har jag mindre förståelse för än gitarrgrejen då man egentligen bara bankar på saker med pinnar. Men jag klagar inte.
Senast redigerad av Paraplyapa 2010-04-27 kl. 01:20.
Citera
2010-04-27, 02:08
Medlem
Meropes avatar
Flinka fingrar, taktkänsla, estetisk själ... Tror det har att göra med det, och att musiker/konstnärer har ett lite mentalare djup än xbox-nörden.

Men egentligen vet jag inte, det bara är sexigt. Speciellt akustisk gitarr.
Citera
2010-06-30, 13:39
Medlem
Bye Bye Babys avatar
För mig säger det väldigt mycket om personens intresse inom musik. Jag själv har musik som mitt största intresse, jag mer eller mindre lever för det på sätt och vis och kan spela olika instrument. Då är det viktigt att killen förstår mig när det gäller området. Jag skulle förmodligen aldrig dejta en kille som inte kan se skillnaden på en gitarr och en bas haha Ibland säger det också lite om killens musiksmak också har jag märkt, en kille som spelar gitarr har sällan 50 cent, lil wayne eller andra skitartister som sina idoler. Btw, så föredrar jag främst basister
Citera
2010-07-01, 23:32
Medlem
Jag som tjej förstår absolut attraktionen hos en kille som spelar gitarr, att tjejer skulle ligga med killar endast på grund av att de spelar tror jag inte på dock, men det är ett plus i kanten.. precis som ett charmigt leende, rolig humor m.m.. i slutändan så är det ju många positiva egenskaper som byggs ihop när man väljer partner/blir attraherad.

Och som tidigare nämnts, man märker snabbt om killen spelar för att få uppmärksamet/ragg eller om han älskar vad han gör.

Som obotlig romantiker så är det nog fingerfärdigheten, hur han hanterar gitarren så varsamt men ändå bestämt som skapar ljuva strålar av åtrå i mitt lilla blonda huvud. Jag vill ha dom manliga men mjuka händerna över min kropp, samtidigt som musiken och sången gör att jag blir ännu lugnare och i mer kärleksfull/kåt sinnesstämning.
Citera
2010-07-02, 01:25
Medlem
Jag älskar musik, att lyssna och uttrycka mig genom det, spela piano och sjunga. Att hitta en kille med liknande intresse gör mig attraherad. En kille som brinner för något gör mig attraherad. En kille som sysslar med något på fritiden gör mig attraherad. Period.

Att han skulle skriva mig en romantisk låt/ bli rockstjärna som är de typiska förklaringarna intresserar mig icke
Citera
2010-07-22, 12:17
Medlem
Fulhetens avatar
Visst är det kul om han spelar något instrument, men det gör mig verkligen inte mer attraherad av en person bara för att han spelar gitarr.
Citera
2010-07-23, 00:17
Medlem
Roxanas avatar
Känn som att vissa av brudarna i tråden skulle nöja sig med en självspelande gitarr med tillhörande kuk..
Citera
2010-07-23, 00:32
Medlem
trocadero2ks avatar
Finns ingen större partywrecker än när nåt stolpskott tar med sig gitarren på fest. Det slutar bara med att folk gapar i munnen på varandra vilken låt man vill höra. När guran är framme på fest kan jag lika gärna stå o kedjeröka på balkongen med en mp3spelare i öronen!
Citera
2010-07-23, 09:04
Medlem
Crystalskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trocadero2k
Finns ingen större partywrecker än när nåt stolpskott tar med sig gitarren på fest. Det slutar bara med att folk gapar i munnen på varandra vilken låt man vill höra. När guran är framme på fest kan jag lika gärna stå o kedjeröka på balkongen med en mp3spelare i öronen!

Haha, det ligger någonting i det du säger. Har hänt ett par gånger att jag efter mycket tjat drar av en låt på fyllan hemma hos någon som har en gammal ostämd pissgura. Är kul i ett par minuter, sen hör man bara "Men öj för fan lira smoke on the stairway to iron man!!!!".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in