2009-07-27, 20:22
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCane
Orgel funkar DEFINITIVT inte. Om man inte har svart slängkappa på sig...

Yes! Anar jag en bildad man?

http://thevoyeurs.files.wordpress.co...e-paradise.jpg
Citera
2009-07-27, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrCane
Orgel funkar DEFINITIVT inte. Om man inte har svart slängkappa på sig...

Det skulle gå hem hos mig!
Citera
2009-08-01, 03:38
Medlem
Forums_hornys avatar
Gitarr vetifan om det funkar bara sådär föresten. Har enbart spelat gitarr på nån fest i komiskt syfte, visst fick man lite flörtiga kommentar av nån brud men mycker mer var det inte. Däremot när jag började spela med ett band mer eller mindre seriöst och hade spelningar titt som tätt, då jädrar...
Citera
2009-08-01, 13:38
Medlem
dirnas avatar
En kille som spelar gitarr på fester utstrålar inte bara att han är talangfull utan att han har självförtroende vilket är väldigt attraherande.

Men vi snackar akustisk här hoppas jag, elgitarr hör bara ihop med inåtvända metalnördar, inte coolt.
Citera
2009-08-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
En kille som spelar gitarr på fester utstrålar inte bara att han är talangfull utan att han har självförtroende vilket är väldigt attraherande.

Men vi snackar akustisk här hoppas jag, elgitarr hör bara ihop med inåtvända metalnördar, inte coolt.
Luftgitarr då
Citera
2009-08-01, 13:54
Medlem
Citat:

Undrar om man ska skratta eller gråta.
En kille lär sig 3 barréackord, dricker sig full och börjar spela dem. Detta tolkas som talangfullt och självsäkert.
Citera
2009-08-01, 14:21
Medlem
dirnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandKing
En kille lär sig 3 barréackord, dricker sig full och börjar spela dem. Detta tolkas som talangfullt och självsäkert.
HEY! barréackord är fan svårt!
jag har å andra sidan inte sagt att detta gäller i alla situationer. men kan man spela gitarr så har man ju mer talang på den fronten än dom som inte kan det. och oavsett alkohol så är det inte vem som helst som skulle våga sig på att spela gitarr och få alla blickar mot sig. så ja, det tyder på självförtroende. sen beror det ju alltid på, som allt annat.
Citera
2009-08-01, 14:25
Medlem
Citat:
HEY! barréackord är fan svårt!
jag har å andra sidan inte sagt att detta gäller i alla situationer. men kan man spela gitarr så har man ju mer talang på den fronten än dom som inte kan det. och oavsett alkohol så är det inte vem som helst som skulle våga sig på att spela gitarr och få alla blickar mot sig. så ja, det tyder på självförtroende. sen beror det ju alltid på, som allt annat.

Hahahahaha. Jag tror att jag ska börja packa med mig min trumpet på fester och börja spela. Om inte annat så får det tyst på lägereldsgitarristerna.
Citera
2009-08-01, 14:35
Medlem
Roddbåts avatar
Citat:

+1

Världen är ytlig, människor är ytliga; noll substans. Jag tycker dock det är lite befriande då man inte behöver soul searcha för att göra ngt så banalt som att ragga. Dvs mer energi över till att göra sin egna grej (när man är klar med kvinnorna).
Citera
2010-01-10, 00:47
Medlem
klantons avatar
Citat:

Du hör om någon är duktig på gitarr. Du kommer inte särskilt långt på 3 ackord, du måste kunna improvisera
Citera
2010-01-10, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Mjo...
Och det här med att kunna spela gitarr är väl inte mycket dom flesta tjejer förstår sig på vidare bra :P
Verkar vara så att en kille som spelar en låt med 3 ackord men sjunger lite till det kan "spela" bättre än en kille som kan riva av ett ansiktssmältande solo i tjejers ögon

Ett roligt exempel är när jag kl 5 på morgonen en gång hade med en tjej hem.
Hon ser gitarren och ber mig snällt (tjatar) att jag ska spela en låt.
Klockan är som sagt 5 på morgonen, jag hade druckit i nästan 12 timmar och var minst sagt trött och jag drog inte hem henne för att spela gitarr om man säger så :P
Iaf... jag plockar upp gitarren och spelar något så groteskt dåligt, jag träffat fan knappt strängarna... när jag klar så säger hon "ooohh vad bra du är!!!! " på fullaste allvar
Hände mig förra helgen... Drar hem en brud, är ganska så packad. Hon ser gitarren hänga på väggen och ber mig spela. "jaja, whatever" tänkte jag och började spela "fanfanfan".
Hela skiten slutade med att jag spelade ett ackord konstant, för att bara sjunga "fanfanfan" i 2 minuter. Men hon var lika glad för det
Citera
2010-01-10, 04:01
Medlem
Jag vet egentligen inte varför, skulle aldrig (självklart) enbart tända på någon för att denne spelar gitarr bra men det är enormt sexigt när killar man redan är intresserad av gör det. Om de har bra musiksmak kanske man ska tillägga. förmodligen för att musik betyder mycket för mig och det är väl en av rätt få saker som kan få mig riktigt töntigt känslosam (och därmed lite lättare). Men sedan tror jag också att all talang i sig är grymt sexigt. Lätt att bli attraherad av någon man imponeras av. Sedan har jag nog, om jag ska rannsaka mig själv, lite av den dumma föreställningen att de som är duktiga på att spela, i kombination med bra musiksmak HAR lite mer djup. Lite konstnärsjälar sådär som i kombination med mer "fötterna på jorden" egenskaper är väldigt fascinerande och oerhört attraktivt.
Men å andra sidan, tråden handlar väl mer om fenomenet tjejer som blir förtrollade av killar som kan peta lite på strängarna och mumla något i (förhoppningsvis) takt. Det kan jag inte känna igen mig i, men det stämmer säkert att såna tjejer existerar. Ingen aning om vad det kommer från. Kanske har de nån idé om att de är mer romantiska? Eller att det är gulligt för att de själva inte kan spela?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in