2010-02-27, 16:08
Medlem
Apspektakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapten111
Jag tycker det är hemskt pinsamt när killar helt utan självdistans, som dessutom är halvbra ska sitta och spela känslosamma låtar. D.v.s. Knocking on heavens door och vara fullt seriösa.

Spela lite sköna låtar och spela dem med glimten i ögat. Själv kör jag lite roliga.
T.ex. "I´m in löv with a stipper", "Sexy Bitch", "Löv in this club"

När tjejer lyssnar kan man helt enkelt inte spela riktigt musik, utan man får söka sig till NRJ och The Vocie

Här har vi en som vet hur det går till!

Om man tvunget ska dra fram gitarrjäveln på en fest så får det iaf vara lite smått roligt.
Citera
2010-02-27, 18:24
Medlem
Jammys avatar
För mig beror det på vad killen spelar.

Usel musik, ala random låt som har att göra med Per Gessle: Grymt oattraktivt.
Okej eller tom bra, men uttjatad, musik tex Wonderwall: Är väl trevligt men knappast speciellt.
Något mer okänt (behöver inte vara obskyrt, men knappast låtar för förra kategorin) som är bra, kanske nåt med John Frusciante: Mycket attraktivt!

Men mest tycker jag man träffar på killar ur mittenkategorin, som ofta spelar låtar tom jag kan lära mig, så det är lite för vanligt för att vara intressant som sagt.
Citera
2010-02-27, 22:48
Medlem
AlexOnTops avatar
Tjej här,

Har aldrig riktigt förstått mig på det heller, jag blir inte attraherad av killar som spelar gitarr mer än nån annan kille. Jag vet dock att de tjejer som brukar stöna och jaga efter gitarrkillar är riktiga bitches faktiskt, jag vet inte varför, men faktiskt!
Citera
2010-02-28, 21:30
Medlem
flashwriters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhimself
som en tjej sa till mig på arvika förra året:
"jag tänder på killar som spelar gitarr, ska vi hångla?"
vid rätt tillfälle är gitarren priceless!
Man ska inte tro allt man läser på nätet..... Menar du verkligen att en tjej sagt så till dig? Det är fan inte möjligt. När händer det mig? Måste finnas fler ögonblick än bara att man kan lira gura
Visst har jag fått knulla en del genom åren men då har jag fan fått jobba för det också.

Jag skulle fan ge varenda peng jag sparat ihop för att få veta vad kvinnor egentligen tänker om mig när jag är nånstans. Komma in i deras hjärnor och verkligen få känna deras tankar när de avvisar mig, på nätet, på arbetsplatsen, på puben, jaa varhelst jag ens talar med en kvinna. Mel Gibson, please make my life as in your movie.

Usch, jag hatar verkligen mitt skitliv. Hur ofta önskar jag att jag inte hade vänner och nära släktingar som skulle bli ledsna om jag avslutade skiten snabbast möjligt.
Senast redigerad av flashwriter 2010-02-28 kl. 21:33.
Citera
2010-02-28, 21:57
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashwriter
Man ska inte tro allt man läser på nätet..... Menar du verkligen att en tjej sagt så till dig? Det är fan inte möjligt. När händer det mig? Måste finnas fler ögonblick än bara att man kan lira gura
Visst har jag fått knulla en del genom åren men då har jag fan fått jobba för det också.

Jag skulle fan ge varenda peng jag sparat ihop för att få veta vad kvinnor egentligen tänker om mig när jag är nånstans. Komma in i deras hjärnor och verkligen få känna deras tankar när de avvisar mig, på nätet, på arbetsplatsen, på puben, jaa varhelst jag ens talar med en kvinna. Mel Gibson, please make my life as in your movie.

Usch, jag hatar verkligen mitt skitliv. Hur ofta önskar jag att jag inte hade vänner och nära släktingar som skulle bli ledsna om jag avslutade skiten snabbast möjligt.

Ja, det hade fan varit intressant. Oavsett vad som egentligen tycks och tänks om mig, så skulle det ha varit spännande.
Citera
2010-03-01, 11:13
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Om en söt tjej spelar gitarr, då smälter jag i alla fall, för bättre än så blir det inte
ex.
http://www.youtube.com/watch?v=gTqDCWFJNwc
Spelar roll om hon spelar gitarr eller sitter och röker och svär som en sjöman. Hon skulle komma undan med det mesta.
Citera
2010-03-01, 16:21
Medlem
Ariqos avatar
Hade en kompis som lärde sig spela gitarr för att han trodde han skulle få tjejer dock har han ännu inte fått ens ett strul. Alla vill att han ska spela för att han är så duktig och tycker det blir mysigt med det. Men han får sitta o spela och ingen kommer fram till han haha! rätt åt han
Citera
2010-03-01, 19:27
Medlem
aq10s avatar
Jag spelar rätt ofta gitarr (inte på fester) är väl helt OK. Jag gillar att spela, det är nånting jag oftast gör för mig själv.

Jag kan alla dessa smörlåtar med John Mayer t.ex. Stop this train, Heart of Life, Who says, In your Atmosphere, Daughters osv osv. Jason Mraz's i'm yours och mycket sånt där. Men jag plockar aldrig upp gitarren på festen och spelar, vet inte varför, kanske är jag för "feg" men jag känner heller inget sug efter att "visa vad jag går för".

Gitarr spelar jag för min egen skull och för att jag GILLAR att spela, ibland kan jag och nån polare dra ihop en jam en kväll och visst har jag spelat inför kamrater och det uppskattas.

Men jag kanske borde ta upp guran på festen och spela Who says, så kanske jag också kan få denna berömda gitarr-fittan som alla pratar om.

Senast redigerad av aq10 2010-03-01 kl. 19:34.
Citera
2010-03-01, 20:09
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aq10
Jag spelar rätt ofta gitarr (inte på fester) är väl helt OK. Jag gillar att spela, det är nånting jag oftast gör för mig själv.

Jag kan alla dessa smörlåtar med John Mayer t.ex. Stop this train, Heart of Life, Who says, In your Atmosphere, Daughters osv osv. Jason Mraz's i'm yours och mycket sånt där. Men jag plockar aldrig upp gitarren på festen och spelar, vet inte varför, kanske är jag för "feg" men jag känner heller inget sug efter att "visa vad jag går för".

Gitarr spelar jag för min egen skull och för att jag GILLAR att spela, ibland kan jag och nån polare dra ihop en jam en kväll och visst har jag spelat inför kamrater och det uppskattas.

Men jag kanske borde ta upp guran på festen och spela Who says, så kanske jag också kan få denna berömda gitarr-fittan som alla pratar om.

För mig som varken besitter charm eller självsäkerhet, så var guran min räddning. Är den evigt tacksam.
Citera
2010-03-01, 20:43
Medlem
aq10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefisk
För mig som varken besitter charm eller självsäkerhet, så var guran min räddning. Är den evigt tacksam.

Då måste jag fråga..

Du säger att du inte har någon självsäkerhet, men ändå kan du sätta dig på en fest och spela framför alla, är inte det ett visst bevis på självförtroende månné?
Citera
2010-03-01, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aq10
Då måste jag fråga..

Du säger att du inte har någon självsäkerhet, men ändå kan du sätta dig på en fest och spela framför alla, är inte det ett visst bevis på självförtroende månné?

Det är just falsk självsäkerhet som är herr fisk's stora problem.
Citera
2010-03-01, 21:12
Medlem
Ferres avatar
Jag har själv inte testat men jag spelar ett instrument liknande en sne luta som kräver väldigt mycket koordination och mycket fingerarbete. Jag vet att de ser själva spelandet som en bra egenskap men att det gör spelaren hetare har jag faktiskt inte märkt så är inte säker på att det är just det att det krävs fingerarbete som gör personen het.

Kanske kärlek, ambition och engagemang för underhållning, musik och filsofi?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in