2010-02-27, 00:36
Medlem
Lillebror.s avatar
I de kretsar jag umgås med så ser inte tjejerna det något speciellt med att kunna spela gitarr. Dels för att nästan alla i min krets är esteter och dels för att hälften av tjejerna sjunger 16 gånger bättre än oss killar.

Däremot har jag vid några tillfällen uppträtt på skolan, jag + gitarr, framför flera hundra pers. Det har inte kommit fram en enda tjej kan jag påpeka

Och nu är jag inte bitter, jag vill bara påpeka att det är inte alla tjejer som tänder på det tydligen.
Citera
2010-02-27, 00:38
Medlem
mellotrons avatar
Det är ju bara så man baxnar. Är det inte farsans sportbil eller kontokort så kan man ju alltid använda gitarren som kukförlängare för att bli en mikronivåhero som har enbart fitta i brännpunktsorigo. Det är inte helt förutan som narcissismen och bristen på rakryggad värdighet kommer upp på näthinnan som Västerlandets Sjukdom Numero Uno.

Det är ingen direkt hemlighet att (de konstnärliga) medelmåttorna kämpar febrilt för bekräftelse med utstuderade, medvetet kalkylerade knullprojekt i fokus medan de som verkligen bottnar i sitt eget skapande bara avslappnat betraktar cirkusen på avstånd.
Citera
2010-02-27, 00:51
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillebror.

Däremot har jag vid några tillfällen uppträtt på skolan, jag + gitarr, framför flera hundra pers. Det har inte kommit fram en enda tjej kan jag påpeka

Och nu är jag inte bitter, jag vill bara påpeka att det är inte alla tjejer som tänder på det tydligen.

Då ser du förmodligen ut som skit och är en riktig nörd.
Citera
2010-02-27, 00:53
Medlem
Lillebror.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Jag har aldrig någonsin sagt att jag ser 'bra' ut. Aldrig någonsin heller sagt att jag är någonting att ha.

Jag trodde tråden handlade om att man får tjejer av att man spelar gitarr, inte av utseendet, eller har jag missuppfattat nåt?
Citera
2010-02-27, 00:53
Medlem
bernankes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonbonge
Jag kan upplysa om, som musiker, sångare och gitarrist - att jag med hjälp av musiken lyckats med bedriften att belägra nästan samtliga av alla fruntimmer som fallit under min erövringslista. :
Jaha, och vad betyder det där? Du har alltså "erövrat" vissa som du inte har "belägrat"? Droppa fjortisspråket, bitte. Och kan det vara så att du hade varit betydligt mer successful om du hade skippat gitarren?
Citera
2010-02-27, 03:54
Medlem
Wzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas

För övrigt har jag också funderat över varför många tjejer tycker det är så "coolt", typ. Jag spelar själv så visst kan det vara roligt med någon som har samma intresse. Men inte sitter jag och dreglar.

För ni tjejer är vek i sinnet! Frågan är dock varför aldrig tjejer spelar gitarr på fester? Hade varit kul att se alla killar sitta och dregla.
Citera
2010-02-27, 11:08
Medlem
Don Fadäsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Jaha, och vad betyder det där? Du har alltså "erövrat" vissa som du inte har "belägrat"? Droppa fjortisspråket, bitte. Och kan det vara så att du hade varit betydligt mer successful om du hade skippat gitarren?
Nej, han menar att vissa raggades upp av andra skäl men att musiken fixat flertalet. Läs om, läs rätt!
Citera
2010-02-27, 13:16
Medlem
Perditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
För ni tjejer är vek i sinnet! Frågan är dock varför aldrig tjejer spelar gitarr på fester? Hade varit kul att se alla killar sitta och dregla.

Killar bryr sig inte särskilt mycket om sånt där generellt. Kvinnor och män går ju igång på väldigt olika saker. Vi har sett det en hel del i vad-blir-du-attraherad-av-trådar här på FB och man kan även se det ganska tydligt ute i verkligheten. Det ger inte så mycket attraktionspoäng för en tjej att vara överjävlig på gitarr, medan det ger en fasikens massa poäng för en kille som är det. Att det just är gitarr och sång som får mest cred beror nog helt enkelt på att de oftast är frontfigurerna i bandet, och att de kan visa upp sina talanger på t.ex förfesten eller liknande. Trummisen kan ju inte gärna dra iväg ett fett trumsolo på en hemmafest t.ex, om det öht finns ett set att tillgå lär ju festvärden bli vräkt om inte annat.
Citera
2010-02-27, 15:05
Medlem
joe_ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Nja. Det borde inte vara svaret då utseende spelar mindre roll (oförklarligt jag vet) för det täcka könet.

Antingen torkar han sig inte när han skitit och pssat ner sig eller fanns det helt enkelt inga kvinns i publikumet
Citera
2010-02-27, 15:22
Medlem
LasseLarssons avatar
Om en söt tjej spelar gitarr, då smälter jag i alla fall, för bättre än så blir det inte
ex.
http://www.youtube.com/watch?v=gTqDCWFJNwc
Citera
2010-02-27, 15:30
Medlem
Gitarrspelande kan vara jävligt jobbigt och påfrestande också..
Tror hela grejen handlar om att tjejer gillar killar som är kreativa och som skapar något själva.
Det spelar ingen roll vad det är, konstnärliga om måleri, billackering, modellbygge, .. men något som gör att man kanske blir lite imponerad, eller iallafall ser att ens kille vill något mer än att sitta hemma framför datorn och äta pollypåsar.
Citera
2010-02-27, 16:06
Medlem
Chokemeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseLarsson
Om en söt tjej spelar gitarr, då smälter jag i alla fall, för bättre än så blir det inte
Jag gillar verkligen inte tjejer som spelar gitarr! Visserligen beror det på att jag spelar mycket gitarr och vill kunna lära henne det och att jag ska ha ett extra ess i rockärmen

Sen spelade jag ett gitarrstycke jag komponerat ihop (utan sång) för mitt ex när vi träffades som kompisar efter vi gjort slut utan att säga att det var min egen låt och frågade sen vad hon tyckte om det, hon sa att det var en av dom finaste gitarrlåtar hon hört och när jag sa att det var jag som skrivit den nyss så såg jag allt lite ångest i hennes ögon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in