2009-07-25, 16:25
Medlem
Necrokvlts avatar
Jag har ingen åsikt om tjejernas attraktion till killar som spelar gitarr, men det finns fan ingen partydödare som någon som måste dra fram gitarren. Allt stannar likom upp och fullständigt blockeras av innebandykillens plinkande.
Citera
2009-07-25, 18:20
Medlem
playmates avatar
Att man kan spela gitarr tyder på att man har en talang, ett intresse som man brinner för, och det tycker jag är charmigt. På samma sätt som jag tycker det är charmigt med killar som kan laga mat (på riktigt alltså), spela något annat instrument, måla, fota, skriva. Att man kan skapa någonting är en egenskap jag faller för hos det motsatta könet.
Citera
2009-07-26, 19:49
Medlem
Meteorits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdition
Ja män som spelar gitarr är ingenting jag stör mig på, det är festtrubaduren jag får krupp av. Kom på nu att det nog finns få saker jag stör mig så mycket på som den väldigt elakartade avarten i det där släket som faktiskt tar med sig gitarren till en fest.
De ska spela så högt också! Alla skall höra dem. Sist detta skedde sa jag rakt och högt ut att jag inte tålde detta mer. Jag vet att han hörde mig, men han slutade dock inte spela... Sedan gick, tack och lov, e-strängen sönder.

Inget fel med att spela gitarr, men att man skall ha hela rampljuset på sig är vämjeligt för mig och jag markerar detta tydligt. Varje gång. Så det så! Tycker jag ni andra skal göra också.

Tjejer kanske sedan gillar killar som kan sjunga och eftersom gitarren är det lättaste instrument att plocka fram/ta med så blir det ofta så. Ingen kille hade annars bara sjungit, väl? Ingen kille hade plockat fram synthen ur ryggsäcken och börjat lira, väl? Nä, tänkte väl det.

Sedan att det är rockstjärna över det hela är bara en bonus. Trummor hade visserligen inte fungerat, tror jag, eftersom en behaglig melodi bör infinna sig, det blir svårt med trummor - isär i berusat tillstånd, såsom på gängse fester.
Citera
2009-07-26, 20:16
Medlem
Ratads avatar
Tar jag fram en gitarr är det för att spela lite dödsmetall och knarkpop med fulla vänner i någons garage. Vill tjejer höra det får dom gå dit (och gärna ta med sprit och dödsknark).

Näe, jag ljög. Jag spelar helst trummor.
Citera
2009-07-26, 21:39
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Hatar gitarrer. Hatar killar som tar fram en gitarr på fest i syfte att imponera/charma/osv. Dessutom sträcker sig deras kunskaper oftast till sliskballader eller nåt slitet Nirvana-intro. Glömmer aldrig festen där en kille halade fram en gitarr med ca 2 strängar och sjöng/ylade något om att han var humanist. Tänder verkligen tjejer på sånt här?

Tror vi har slagit fast att dem faktiskt gör det.
Citera
2009-07-26, 22:09
Medlem
Omegachrs avatar
Om JAG hade varit en tjej så skulle jag sky mig från dessa typiska "Festspelande gitarr killar". Det jag skulle värdesätt högst inom den musikaliska genre hos en man är att kunna sjunga. Inte som nutidens tonårsidoler såsom Darin som Måns mm. utan som Dean Martin eller Ricky Nelson. En sådan röst hade fått mitt (kvinliga)hjärta att smälta, (Detta rent teoretisk då jag är en man).

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=l2OHR0F5GIo
Citera
2009-07-26, 23:05
Medlem
Gagoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omegachr
Om JAG hade varit en tjej så skulle jag sky mig från dessa typiska "Festspelande gitarr killar". Det jag skulle värdesätt högst inom den musikaliska genre hos en man är att kunna sjunga. Inte som nutidens tonårsidoler såsom Darin som Måns mm. utan som Dean Martin eller Ricky Nelson. En sådan röst hade fått mitt (kvinliga)hjärta att smälta, (Detta rent teoretisk då jag är en man).

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=l2OHR0F5GIo

Håller med starkt. Önskar jag hade en sån bra sångröst
Citera
2009-07-26, 23:09
Medlem
SoftisSoffans avatar
Nej! Jag tycker tvärtom att killar med gitarr är direkt störiga. Inget personligt.
Däremot har jag alltid varit svag för trummisar.
Citera
2009-07-27, 01:25
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrokvlt
Jag har ingen åsikt om tjejernas attraktion till killar som spelar gitarr, men det finns fan ingen partydödare som någon som måste dra fram gitarren. Allt stannar likom upp och fullständigt blockeras av innebandykillens plinkande.

WORD galet irriterande när trubaduren kommer fram

OT. Jag tror nog inte dte har att göra med gitarren utan mer att sådana killar har ett visst utseende och utstrålning som gör tjejer tända
Citera
2009-07-27, 07:38
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoftisSoffan
Nej! Jag tycker tvärtom att killar med gitarr är direkt störiga. Inget personligt.
Däremot har jag alltid varit svag för trummisar.

Hej!
Citera
2009-07-27, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Killar som spelar kazoo då?

Orgel funkar DEFINITIVT inte. Om man inte har svart slängkappa på sig...
Citera
2009-07-27, 19:57
Medlem
Perditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrCane
Orgel funkar DEFINITIVT inte. Om man inte har svart slängkappa på sig...
Har du prövat det?

Munspel är jag sugen på, det är ju tvärball. Ett stort plus är ju att man kan ha med sig det i bakfickan och förstöra kvällen för festtrubaduren, ifall det går så illa att han sätter igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in