Citat:
Ursprungligen postat av Perdition
Ja män som spelar gitarr är ingenting jag stör mig på, det är festtrubaduren jag får krupp av. Kom på nu att det nog finns få saker jag stör mig så mycket på som den väldigt elakartade avarten i det där släket som faktiskt
tar med sig gitarren till en fest.

De ska spela så högt också!
Alla skall höra dem. Sist detta skedde sa jag rakt och högt ut att jag inte tålde detta mer. Jag vet att han hörde mig, men han slutade dock inte spela... Sedan gick, tack och lov, e-strängen sönder.
Inget fel med att spela gitarr, men att man skall ha hela rampljuset på sig är vämjeligt för mig och jag markerar detta tydligt. Varje gång. Så det så! Tycker jag ni andra skal göra också.
Tjejer kanske sedan gillar killar som kan sjunga och eftersom gitarren är det lättaste instrument att plocka fram/ta med så blir det ofta så. Ingen kille hade annars bara sjungit, väl? Ingen kille hade plockat fram synthen ur ryggsäcken och börjat lira, väl? Nä, tänkte väl det.
Sedan att det är rockstjärna över det hela är bara en bonus. Trummor hade visserligen inte fungerat, tror jag, eftersom en behaglig melodi bör infinna sig, det blir svårt med trummor - isär i berusat tillstånd, såsom på gängse fester.