2009-02-06, 23:56
Medlem
Den här tjejen tänder inte på gitarrspelande, men däremot på killar som vågar, gillar och kan sjunga. Oberoende av om det sitter en gitarr i händerna på honom eller inte...
Citera
2009-02-07, 00:00
Medlem
Tjejer gillar väll generellt konstnärliga, kreativa eller artistiska killar. Gitarr är bara så mainstream att alla dumma brudar dras till det.
Citera
2009-02-07, 15:51
Medlem
west113s avatar
Jag spelar dragspel och är grym men det är ingen tjejfångare direkt. Konstigt
Citera
2009-07-25, 09:22
Medlem
Har hört diverse versioner. Den absolut vanligaste är "det bara är så", vilket i m o kommer från tjejer som knappt förstår vad en gitarr är. (Nämnde någon gång för min dåvarande flickvän att jag inte kunde spela just då eftersom strängen gått av. En tjej som som sitter bakom oss viskar något till min flickvän, som börjar asgarva. Frågade vad som var så kul - "hon trodde du menade frenulum" ).

Själv tror jag att killen får en helt annan utstrålning när han spelar. Innan så är man som vem som helst, men när man börjar plinka så blir man helt plötsligt den där kreativa killen som alla tittar/lyssnar på. Vad jag förstått så verkar man ha 100 gånger mer självförtroende (som tjejer också tycker är sexigt som fan). Lite luddigt förklarat kanske. I vilket fall som helst blir det mycket lättare att få ragg om man spelar gitarr, om det nu är det man vill.

Har lite halvt funderat på att lära mig spela fiol och se vad som händer ifall man spelar The Devil Went Down to Georgia eller någon annan grym låt. Får återkomma med resultat om det blir något av det.
Citera
2009-07-25, 09:39
Medlem
theunits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Vi har alla hört det någon gång, någon tjej som säger "killar som spelar gitarr är sååå heta!" eller något liknande.
Jag spelar själv gitarr och har gjort det i en hel del år så jag har fått höra den repliken en hel del.
Men... vad fan är det som är så sexigt med det? Det är ett instrument.
Jag hade lika gärna kunnat spela banjo, men tydligen så är det ju något som gör tjejer helt blöta i byxan när en kille säger att han spelar gitarr.
Handlar det om drömmen (kom ihåg, tjejer älskar bekräftelse) om att ligga med en rockstjärna eller någon annan häftig kille?

Jag har frågat 2 tjejkompisar om det här fenomenet men svaren jag har fått har inte gjort mig mycket klokare, "det bara är så".

Men hallå. Det är exakt samma sak som att vi tjejer tycker ni killar är sexiga när ni kör bil.. Ringer någon klocka än?

Citera
2009-07-25, 09:54
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Vi har alla hört det någon gång, någon tjej som säger "killar som spelar gitarr är sååå heta!" eller något liknande.
Jag spelar själv gitarr och har gjort det i en hel del år så jag har fått höra den repliken en hel del.
Men... vad fan är det som är så sexigt med det? Det är ett instrument.
Jag hade lika gärna kunnat spela banjo, men tydligen så är det ju något som gör tjejer helt blöta i byxan när en kille säger att han spelar gitarr.
Handlar det om drömmen (kom ihåg, tjejer älskar bekräftelse) om att ligga med en rockstjärna eller någon annan häftig kille?

Jag har frågat 2 tjejkompisar om det här fenomenet men svaren jag har fått har inte gjort mig mycket klokare, "det bara är så".
Gitarren är en fallos-symbol
Citera
2009-07-25, 10:01
Bannlyst
tycker inte det finns nåt sexigt alls med en kille som kan spela...
Citera
2009-07-25, 11:40
Medlem
Perditions avatar
Usch och fy, gitarrpojkar är en styggelse. Vet inte hur många bra fester jag varit på som gått rakt ner i toaletten för den jäkla trubaduren lyckas gräva upp en gitarr och prompt ska stänga av all annan musik och döda alla konversationer genom att samla festen runt sig för att plonka skitlåtar ända in på småtimmarna, värre festdödare än "han med gitarren" existerar ju inte.
Citera
2009-07-25, 13:07
Medlem
Gagoffs avatar
Jag är kille men jag har inget emot att någon som kan spela bra tar fram en gitarr, bara det passar in och de inte, som vissa säger, stänger av all musik och gör det endast för att de vill ha brudarna. Det kan bli en mysig känsla i rummet helt enkelt.

Själv kan jag spela litegranna, men inte särskilt avancerat. Jag är lite reserverad av mig, och om jag var på en fest och såg en gitarr nånstans, så skulle jag kunna tänka mig att plocka upp den och sen sätta mig i ett hörn långt bort från alla andra, och spela väldigt tyst så det knappt hördes och då bara spela för mig själv för att jag tycker det är kul. Inte vill jag sitta i centrum med alla stirrandes på mig när man ändå inte kan alla typiska hits som "I'm yours" eller... ja, vad folk nu lyssnar på.
Förstår dock irritationen när det kommer s.k irriterande musiker till fester.

Jag var 3 månader i Dublin 2008 och en polare där hade en liten Oktoberfest hemma hos sig. In vandrar 2 killar nån gång under kvällen och sätter sig med varsin gitarr och spelar. Självklart har de 5-10 kvinns runt sig i hallen/trappan och de spelar "Wonderwall". Jag går förbi några minuter senare och de spelar... *trumvirvel* Wonderwall!
Tror de spelade samma låt genom hela kvällen mer eller mindre
Citera
2009-07-25, 13:20
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perdition
Usch och fy, gitarrpojkar är en styggelse. Vet inte hur många bra fester jag varit på som gått rakt ner i toaletten för den jäkla trubaduren lyckas gräva upp en gitarr och prompt ska stänga av all annan musik och döda alla konversationer genom att samla festen runt sig för att plonka skitlåtar ända in på småtimmarna, värre festdödare än "han med gitarren" existerar ju inte.
Är definitivt beredd att hålla med där. Jag har dock ingenting emot folk bara för att de spelar gitarr, men de som måste hävda sig på varenda jävla fest är bara tröttsamma. Ännu tröttsammare är folk som faktiskt uppmuntrar en till att hävda sig. Nu festar jag visserligen inte så ofta men aldrig i hela helvete att jag skulle plocka fram en gitarr och spela bara för att jag kan.
Citera
2009-07-25, 14:43
Medlem
Perditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Är definitivt beredd att hålla med där. Jag har dock ingenting emot folk bara för att de spelar gitarr, men de som måste hävda sig på varenda jävla fest är bara tröttsamma. Ännu tröttsammare är folk som faktiskt uppmuntrar en till att hävda sig. Nu festar jag visserligen inte så ofta men aldrig i hela helvete att jag skulle plocka fram en gitarr och spela bara för att jag kan.

Ja män som spelar gitarr är ingenting jag stör mig på, det är festtrubaduren jag får krupp av. Kom på nu att det nog finns få saker jag stör mig så mycket på som den väldigt elakartade avarten i det där släket som faktiskt tar med sig gitarren till en fest.
Citera
2009-07-25, 14:50
Medlem
joe_ss avatar
Nån mer som hört talas om fenomenet att bjuda in två snubbar som spelar gitarr och sjunger under trubadurliknande former när man har fest?

Dom två kommer alltså hem till dig, tar betalt, får en bira och sätter sig centralt i ditt hem. Plinkar och lirar lite till allas (?) beundran och handklappningar för att sedan pulla upp festens damer (framförallt värdinnan) i köket, trappen, på toan...you name it.

Smart affärsidé och min bekant som nämnde det som en bra idé är en jävla looser. Själv vägrade jag blankt att dyka upp ens för att piska vett i gitarrluderna. Jag blir fan förbannad nu bara jag tänker på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in