Jag är kille men jag har inget emot att någon som kan spela bra tar fram en gitarr, bara det passar in och de inte, som vissa säger, stänger av all musik och gör det endast för att de vill ha brudarna. Det kan bli en mysig känsla i rummet helt enkelt.
Själv kan jag spela litegranna, men inte särskilt avancerat. Jag är lite reserverad av mig, och om jag var på en fest och såg en gitarr nånstans, så skulle jag kunna tänka mig att plocka upp den och sen sätta mig i ett hörn långt bort från alla andra, och spela väldigt tyst så det knappt hördes och då bara spela för mig själv för att jag tycker det är kul. Inte vill jag sitta i centrum med alla stirrandes på mig när man ändå inte kan alla typiska hits som "I'm yours" eller... ja, vad folk nu lyssnar på.
Förstår dock irritationen när det kommer s.k irriterande musiker till fester.
Jag var 3 månader i Dublin 2008 och en polare där hade en liten Oktoberfest hemma hos sig. In vandrar 2 killar nån gång under kvällen och sätter sig med varsin gitarr och spelar. Självklart har de 5-10 kvinns runt sig i hallen/trappan och de spelar "Wonderwall". Jag går förbi några minuter senare och de spelar... *trumvirvel* Wonderwall!
Tror de spelade samma låt genom hela kvällen mer eller mindre