2009-02-05, 22:02
Medlem
Diablesss avatar
Hatar gitarrer. Hatar killar som tar fram en gitarr på fest i syfte att imponera/charma/osv. Dessutom sträcker sig deras kunskaper oftast till sliskballader eller nåt slitet Nirvana-intro. Glömmer aldrig festen där en kille halade fram en gitarr med ca 2 strängar och sjöng/ylade något om att han var humanist. Tänder verkligen tjejer på sånt här?
Citera
2009-02-05, 22:25
Medlem
keyboardcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diabless
Hatar gitarrer. Hatar killar som tar fram en gitarr på fest i syfte att imponera/charma/osv. Dessutom sträcker sig deras kunskaper oftast till sliskballader eller nåt slitet Nirvana-intro. Glömmer aldrig festen där en kille halade fram en gitarr med ca 2 strängar och sjöng/ylade något om att han var humanist. Tänder verkligen tjejer på sånt här?

kan vi inte hitta på något hemligt tecken, så man vet om någon är FB;are, sen om någon på en fest drar fram en gitarr, gör man tecknet, samlar ihop sig. sen spöar skiten ur slisk gitarr bögen, helst med gittaren helst till black metal
Citera
2009-02-05, 22:38
Medlem
Moegs avatar
Citat:

Grin grin grin.. om det resulterar i att killen får ligga så förstår jag honom till fullo. Hade jag varit bra, eller gångbar för den delen, på gitarr och jag misstänkte att det ökade mina chanser att få en tjej den kvällen hade jag spelat för glatta livet och dessutom skitit totalt i alla avundsjuka idioter som varken kunde spela eller fick ligga den kvällen!
Citera
2009-02-05, 22:40
Medlem
Jensofswedens avatar
Haha ja...tjejer älskar killar som spelar gitarr. Been there done that en miljon gånger
Citera
2009-02-05, 22:45
Medlem
Citat:

"Tänder tjejer verkigen på sånt här?" - Svar: Nej.
Citera
2009-02-05, 22:49
Medlem
HC47s avatar
Jag spelar gitarr men vägrar i princip göra det när det är folk i närheten. Vad är meningen med det?
Citera
2009-02-05, 22:54
Medlem
Fridaynights avatar
Hahahah! Känner igen mig extremt i detta fenomenet. Jag själv spelar gitarr och har spelat sedan runt 4 år tillbaka (både el och akustisk), allt från heavy metal till klassisk musik.

ALLTID när man är på någon fest så är det någon som sämre än halvtaskigt försöker sig på tears in heaven, stairway to heaven eller någon gesslelåt.

Jag skulle ALDRIG få för mig att plocka fram gitarren på en fest, såvida jag inte blev mordhotad eller något. Hatar att spela inför publik, någon flickvän har man spelat för på sin höjd och ev. föräldrar/släkt. Men inte några random strangers på en fest
Citera
2009-02-05, 23:00
Moderator
NewDeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Jag spelar gitarr men vägrar i princip göra det när det är folk i närheten. Vad är meningen med det?
Att få knulla tydligen

Jättekul med folk som skapar; målar, skriver, spelar musik etc - men om man gör det enbart för att visa upp hur duktig man är så tappar iaf jag intresset...
Citera
2009-02-05, 23:28
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Du är inte alls tvärtom...du är som alla vi killar som inte kan spela och som helt naturligt anser att killar som plinkar gitarr på privata fester borde få på käften i köket.
hahahaha..... ta mig fan är det inte helt rätt.... skulle nån jävel få för sig att dra fram en gitarr hos mig så är det fan köks-stryk på gång...... det är ett löfte
Citera
2009-02-06, 01:20
Medlem
The Meatballs avatar
När jag började spela gitarr så var jag helt övertygad om att det skulle vara en myt. Det kanske var spå på 70-talet, men absolut inte nu. Men så gick jag med i ett band, och efter vår första spelning...ja då herre jävlar. Kvinnsen blev plötsligt betydligt mer intresserade och på varje fest var det alltid någon som stack en gitarr i näven på mig och ville att jag skulle spela något.
Citera
2009-02-06, 01:27
Medlem
Hehe jao det har väl hänt mer än en gång att nån tjej ber än spela lite på en förfest och vipps så sitter man där i en ring på golvet med 4 tjejer runt en, med tindrade ögon!

Killar som spelar/sjunger/skapar finner kvinnor attraktivt.. Det förstår jag. Jag känner samma sak om kvinnor.
Gitarren är inte magiken i det hela
Citera
2009-02-06, 20:36
Medlem
Diablesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moeg
Grin grin grin.. om det resulterar i att killen får ligga så förstår jag honom till fullo. Hade jag varit bra, eller gångbar för den delen, på gitarr och jag misstänkte att det ökade mina chanser att få en tjej den kvällen hade jag spelat för glatta livet och dessutom skitit totalt i alla avundsjuka idioter som varken kunde spela eller fick ligga den kvällen!

Grin? Nej jag tänder inte på killar som halar fram gitarren (och därefter kuken?) på fester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in