2010-01-10, 18:19
Medlem
kaffeochmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disbelief
Stör mig som fan på kukansiktena som jämt ska spela på fest och imponera på tjejer!! sorry ville bara säga det.

Tjejer generellt sätt gillar ju musikkillar, killar som spelar gitarr och kan sjunga lite till det uppfattas väl som emotionella och djupa. Sånt som får en fjortis hjärta att smälta. Patetiskt.

Bara för att DU inte kan spela.
Citera
2010-01-10, 18:42
Medlem
mooseys avatar
Men let's face it, jag hade nog själv smält om en sexig rockbrud började plinka på gitarren
Citera
2010-01-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apspektakel
Rangordningen i ett band är ju (när det kommer till vad som är mest fittmagnet då) Sångare > Gitarrist > > > > basist / trummor.

Både trummisar och basister har en tendens att vara lite kufiga

Och får man fråga varför det är den ordningen ? De är ju inte direkt så Tommy Lee o Nikki Sixx fått ligga minst i Mötley Crue bara för dom spelar bas / trummor snarare är de dom som legat mest... or am i wrong ? :>
Citera
2010-01-11, 02:38
Medlem
Perditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s00ftarn
Och får man fråga varför det är den ordningen ? De är ju inte direkt så Tommy Lee o Nikki Sixx fått ligga minst i Mötley Crue bara för dom spelar bas / trummor snarare är de dom som legat mest... or am i wrong ? :>

Det beror väl lite på bandet. Basisten och trummisen märks ju generellt inte lika mycket som lead guitar/sångare. Sångaren får ju stå i konstant rampljus och leadguitar får riva av massa fräcka solon hela tiden som får det att skvalpa i underbyxorna på tjejerna. Jag tycker iofs att bra trumspelande är jävligt mäktigt, om inte annat låter ju trummisen så in i helvete mycket mer än alla andra om han känner för det. Med andra ord är det ett bra sätt att få käft på festtrubaduren (och förmodligen få värden vräkt på köpet) om man har tillgång till ett trumset.
Citera
2010-01-11, 02:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Det är något visst med just gitarrjävlen och kanske piano som tjejer gillar. Jag spelade trummor men det får man ingen fitta av.
jag spelar både piano och kan sjunga till mitt gitarrspel. nu gäller det på nästa fest !
Citera
2010-01-11, 03:09
Medlem
Dawlishs avatar
Finns en så enkel förklaring till detta. Att vara duktig på ett instrument, vare sig det är gitarr, trummor eller piano, tyder på hög intelligens. Det är svårt att lära sig att spela ett instrument bra. Människor som är intelligenta, gillar även kultur och är oftast förmögna. Förmögna människor har snygga saker och ett spännande liv.

Tro fan att tjejer gillar sånt.
Citera
2010-01-11, 12:54
Medlem
klyktattares avatar
Jag stör mig också på gitarrkillar. Men det går inte att lacka på dom får då blir man boven och är körd.

Jag brukar joina dom istället (kan inte spela själv) och skrålar med för allt vad tygen håller och hoppas att det inte låter för jävligt. Har scorat på det.

Hata inte, utnyttja situationen till er fördel i den mån det är möjligt.
Citera
2010-01-11, 13:01
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Finns en så enkel förklaring till detta. Att vara duktig på ett instrument, vare sig det är gitarr, trummor eller piano, tyder på hög intelligens. Det är svårt att lära sig att spela ett instrument bra. Människor som är intelligenta, gillar även kultur och är oftast förmögna. Förmögna människor har snygga saker och ett spännande liv.

Tro fan att tjejer gillar sånt.

You nailed it.

Intelligens, ambitioner, kreativitet. Den heliga treenigheten för kvinnor
Citera
2010-01-11, 13:07
Medlem
4522s avatar
Intelligens för att spela gitarr? You having a laugh? Det är väl samma princip som att lära sig cykla. Vi snackar snarare om lata bohemer som hellre sitter hemma på rummet och röker på än att bidra med något vettigt till samhället. Det är ingen nyhet att kvinnor gillar mystiska och missförstådda (enligt dom själva) typer som dom kan mamma runt med.
Citera
2010-01-11, 13:07
Medlem
Perditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Finns en så enkel förklaring till detta. Att vara duktig på ett instrument, vare sig det är gitarr, trummor eller piano, tyder på hög intelligens.

Jag känner många praktexemplar IRL som bevisar att det där inte stämmer för fem öre. Mycket övning krävs, men intelligens? Knappast. Två av de mest korkade idioterna jag känner är riktigt överjävliga på gitarr.
Citera
2010-01-11, 13:09
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Intelligens för att spela gitarr? You having a laugh? Det är väl samma princip som att lära sig cykla. Vi snackar snarare om lata bohemer som hellre sitter hemma på rummet och röker på än att bidra med något vettigt till samhället. Det är ingen nyhet att kvinnor gillar mystiska och missförstådda (enligt dom själva) typer som dom kan mamma runt med.

Snygga och vältränade, mystiska bohemer som är lite söndriga.

Haha, "you having a laugh"....börjar osökt att tänka på extras
Citera
2010-01-11, 14:25
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av disast3r
jag spelar både piano och kan sjunga till mitt gitarrspel. nu gäller det på nästa fest !

Får jag önska en låt? Jag vill höra Autopsys "Fuckdog".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in