2008-02-17, 18:20
Medlem
F*n vilken besvikelse, Tank såg ju nästan nerdrogad ut.
Citera
2008-02-17, 18:48
Medlem
Tiptons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grischka
Jag är ingen boxningsexpert, men fy fasen vad dåligt Kimbo Slice garderar. Möter han en riktig boxare så kommer bli nerslagen inom några sekunder.
Den här matchen bevisade bara ännu mer hur mycket brister Slice har som fighter.

Det här är nåt som ofta missuppfattas och måste redas ut...

Även om du vore en boxningsexpert så är du inte per automatik inte en mma-boxnings-expert. Tekniken i boxningen i mma skiljer sig väsentligt mot boxningens egna.

Det finns inget "rätt" sätt att hålla en guard i MMA, det är väldigt individuellt vad som funkar och passar en fighter. Många mma-utövarna har en låg och ibland nästa obefintlig guard. Du har inte två jättekuddar att gömma dig bakom likt boxningen och många gånger är det lättare och mer effektivt att undvika en träff helt isf att blockera slaget. Där till kommer att hålla sig på avstånd från TD's, sparkar och annat. Ofta vill du i mma också få in så mkt damage som möjligt istället för ett "poängslag" vilket gör att loopande-slag blir vanligare(vilket går snabbare och enklare när du inte har en strikt guard).

Ett ypperligt exempel på detta är Chuck Liddell. Visst, för vissa funkar det ypperligt med att använda sig av en "boxnings guard" eller även nån form av mma-guard(calming hair o.s.v) och nåt som är väldigt avgörande är motståndet. Om man är uppmärksam så finns det en hel del fighters som ändrar sin guard beroende på motståndet. Hur som helst, poängen jag försöker komma fram till är att man ofta inte kan gå efter hur guarden ser ut när man ska avgöra om en fighter är en bra eller dålig striker och det kan se väldigt olika ut beroende på stil.

Till topic. Det är rätt svårt att avgöra hur skillad Kimbo egentligen är, vi har sett honom mot "cans" och totalt 2min... Man kan säga varken lr, men visst han lär ju inte vara någon gud på marken dock så är det inte omöjligt att han lärt sig ett hyfsat sub-def. Visserligen så gör ju inte tränaren en duktig fighter men vi måste ändå ha i åtanke att han tränas av kanske världens bästa mma-tränare idag. Men skulle han kliva upp mot en i top-10 skulle han med stor sannorlikhet inte ha så mkt att hämta förutom en "lucky punch"-chans.

Enligt Bas lär han sig snabbt och med rutin och snabb utvecklingskurva så ser iaf inte jag nån omöjlighet att han kan bjuda de lite bättre på hårt motstånd, men jag vill ändå se lite mer av honom innan jag kan säga nåt mer.....
Senast redigerad av Tipton 2008-02-17 kl. 18:51.
Citera
2008-02-17, 19:18
Medlem
Grishnacs avatar
Vilket skit till match, det rätade ju inte ut ett enda frågetecken.
Tank, otränad och tio år äldre är ju inte rätt motstånd. Ge Kimbo till någon som verkligen kan slåss, ge honom Frank Mir eller någon så får vi se om han vet vad han gör.
Citera
2008-02-17, 20:36
Medlem
lägg in han mot wanderlei silva nästa gång istället, dom kommer stoppa matchen för att leta efter hans bortsparkade tänder på mattan.
Citera
2008-02-17, 20:47
Medlem
Alltså varför säger ni hela tiden att Kimbo borde slåss mot eliten? Det är ingen som säger att han har halva inne till en titel, han har haft 2 fighter hittils och gjort bra ifrån sig. Han har potential. Låt honom utvecklas istället för att vilja se honom krossas av folk med mycket mer erfarenhet i branchen.
Citera
2008-02-17, 20:48
Medlem
afnzs avatar
Alltså jag fattar inte jargongen?

Killen har ETT ÅRS mma-träning bakom sig, han har aldrig påstått sig vara topmaterial och det är väl ingen som tror heller?! Bas har nämnt nåt om 3-4 lättare matcher till innan han ska ge sig på tuffare motstånd och här sitter ni och dillar om att man borde matcha honom mot Mir och Silva? Goddag yxskaft..

Edit: Jag var visst inte ensam om att lägga märke till det..
Citera
2008-02-17, 20:54
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nampot
lägg in han mot wanderlei silva nästa gång istället, dom kommer stoppa matchen för att leta efter hans bortsparkade tänder på mattan.

Det kan väl vara bra att åt minstonde hålla sig i samma viktklass, eller ska han göra som ninja? fläska på sig och sen tappa alla jävla fighting och bli fullständigt isärplockad av kharitonov?

Fö är det inte så ofta man ser wand göra headkicks eller hur? så sparka ut några tänder tror jag inte det blir tal om.
Citera
2008-02-17, 21:07
Medlem
mmas avatar
News and Notes from “EliteXC: Street Certified”

Record Gate: EliteXC Live Events President Gary Shaw confirmed that Saturday’s sold-out event created a record live gate for the BankUnited Center. He wouldn’t go into specific dollar amounts, but Shaw did confirm that the 6,187 attendees created a gate of more than a half-a-million dollars.

Fighter of the Night: EliteXC’s traditional fight of the night trophy went to Slice. He narrowly beat out Yves Edwards, who defeated Edson Berto via first-round flying knee. The award is voted upon by EliteXC staffers.

Kimbo Returns: Shaw didn’t have an exact date for Slice’s return to the cage, but he said the heavyweight will likely next fight at an April or May EliteXC event.

Return to Florida: Shaw, a University of Miami graduate, said the organization will definitely return to Florida sometime in the near future. He mentioned Miami’s American Airlines Arena but also said he could see the organization staying on campus and returning to the BankUnited Center.

Kimbo vs. Shamrock: EliteXC broadcasters mentioned a possible Slice vs. Ken Shamrock fight. Was it pure speculation or a calculated plug? It’s hard to tell. Regardless, though, Shamrock — who recently signed a multi-fight deal with EliteXC — will first battle Robert Berry at a March 8 Cage Rage/EliteXC show in London.

Injured Silva: Silva confirmed after the fight that he had suffered a torn MCL two weeks before the fight. He felt that it hindered his performance at Saturday’s event.

All-Star Posse: Preliminary-card fighter Rafael Feijao had perhaps the most star-studded corner of any fighter at Saturday’s event. UFC middleweight champion Anderson Silva and interim heavyweight champ Antonio Nogueira Rodrigo were in his corner leading Feijao to victory. After the fight, both Silva and Nogueira spent nearly an hour walking through the stands to sign autographs and pose for photographs.

Still Undefeated: Slice (2-0), Brett Rogers (8-0), Yosmany Cabezas (5-0), Dave Herman (10-0), Lorenzo Borgameo (3-0) and Moyses Gabin (2-0) all kept their undefeated streaks alive.

Upcoming MMA Movie Release: Previews for the upcoming MMA-themed movie “Never Back Down” were played on the big screens throughout Saturday’s event. The movie, set to hit theaters March 14, is about a rebellious teen who’s lured into an underground fight club, where he finds a mentor in an MMA veteran. The movie’s star, Sean Faris, was in attendance at Saturday’s show, and MMAjunkie.com spent some time talking to him about the project and his fascination with MMA. We’ll have an interview with the Faris — who’s a true MMA fan — posted later this week. (The movie co-stars Djimon Hounsou, who was nominated for an Oscar for his role in “Blood Diamond.”)

Jag tycker det är konstigt att kimbo fick fight of the night när edwards gjorde det han gjorde.

Sen Ken mot kimbo? Ja jävlar! Ken by leglock eller nått.
Citera
2008-02-17, 21:12
Medlem
kudde1s avatar
Fan, blev nästan tårögd när den gamla guppjäveln åkte på stryk
Citera
2008-02-17, 21:37
Medlem
Du var inte den enda..

Ja jävlar vad härligt de var att se Tank bli förnedrad.
Förstår inte en del här som uppskattar människan, en mer dryg och oödmjuk människa kan man nog inte hitta..
Till saken hör att han inte var särskilt mycket bättre för 10år sedan, de är bara det att tekniken hunnit ifrån han.
Har för mig att hans MMAstats ligger på 8-14-0 och det är ju inget att skryta om..

Citat:
Ursprungligen postat av kudde1
Fan, blev nästan tårögd när den gamla guppjäveln åkte på stryk
Citera
2008-02-17, 22:19
Medlem
Grantzs avatar
Jag kan bara tänka på James Thompsons glaskäke, det är en kille som inte tål ett slag.
Kimbo kvällens fighter...
Jaja, det är ju pengarna som styr...
Citera
2008-02-17, 22:23
Medlem
tidenrinnerivags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Det finns en film på Youtube där Kimbo faktiskt får stryk av en vit lönnfet kille i en sorts gympasal. Just där så var båda lika aggro och ingen av dem verk ner sig. Filmen är säkert en kvart lång och mot slutet är båda så trötta att de mest rullar runt med varann på golvet.

// Roger P.
Den fighten skulle vara med slag och armbågar only. Ändå började Gannon knäa, greppa mm. Plus att Kimbo var helt otränad. Jag är inget fan av Kimbo men rätt ska vara rätt.

EDIT: http://www.dailymotion.com/relevance...nk-abbot_sport

Fungerande länk.
Senast redigerad av tidenrinnerivag 2008-02-17 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in