2007-09-14, 02:56
Medlem
Smaskenss avatar
Jag är ett av få fans av Tank Abbott bland någorlunda seriösa MMA-tittare. Gubben är en otrevlig jävel och har gått från hyfsad till ganska kass över de senaste 12 åren. Men jag har alltid gillat fighters som ÖVERpresterar, och det har Tank gjort, med tanke på sina förutsättningar och sitt engagemang, eller brist på detta. För mig är det självklart att gilla en arg streetfighter med starka biceps och en elak högerkrok som med endast styrka och aggressivitet lyckas ge tekniska och tränade fighters en fight och ett blått öga... (Don Frye, Oleg Taktarov, MAurice Smith och nu nyligen Gary Turner t.ex.)

Till matchen: Kimbo är engagerad och tränar med Rutten tydligen, och hans kondition är troligen ljusår över tanks. Han är yngre och förmodligen hungrigare, efter 120 sekunder är det hans match. Förmodligen vinner han ett domslut såvida inte Tank kan skaka om honom matchen igenom med slag och vara tillräckligt aggressiv på marken, men han lär nog tappa pusten efter nån minut.

Men allvarligt..... Tank är en slugger från gatan. Det är Kimbo också! Vad har Kimbo gjort? kört över några idioter i en bakgård? Tank har fightats mot topp- och mediumfighters i 12 år. För två år sen slog han "cabbage" medvetslös. Nyligen slog han en rutinerad K-1 fighter till mattan och mosade honom mot burväggen i 60 sekunder. Ok, sedan var han utmattad, visst ...... Men Gary Turner, K-1 fighter, medgav efter matchen att han inte blivit slagen så hårt under hela sin karriär.

Att Kimbo är för stark för Tank är snack. Tank har alltid varit fysiskt stark, ska ni ta det ifrån honom nu?

Att Kimbo slår för hårt är också snack. Tank har ingen järnkäke men han slår så mycket hårdare och han kommer vinna en slagväxling.

Många säger att Tank är för ensidig som striker och att Kimbo kommer ta ner honom på marken och subba honom. Tank är en brottare för tusan, ska ett drägg från gatan ta ner honom efter några månaders träning med ett team? Och tror folk verkligen att han ska veta så mycket mer om subs efter sin "karriär?" Tank har gjort det här länge och vet vad en armbar är. Han lär nog kunna försvara sig, speciellt med tanke på att Kimbo aldrig kommer kunna ta ner honom och mounta. Hamnar det på marken är det med tank överst.

Min förutsägelse är: Tank efter tjurrusning, TKO efter 1.07 i första ronden.
Citera
2007-09-14, 10:45
Medlem
Kimbo har ju kört mma med Bas Rutten och tror han kommer att ta ner fighten på backen tyvärr. Kimbo vinner på ground&pound eller nått simpelt lås. Kan ju hoppas att Kimbo vågar stå kvar och veva mot Tank. På frågan om vem som är starkast så är svaret Tank Abbot..finns ju en video när han bänkar 270kg eller nått.
Citera
2007-09-14, 13:21
Medlem
nefrols avatar
Kimbo G&P rond 1, 1:08
Citera
2007-09-14, 15:18
Medlem
Kilroy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nefrol
Kimbo G&P rond 1, 1:08

Jag tror Tank överlever så länge hans tank räcker, så säkert 1½-2 minuter tror jag iaf.
Citera
2007-09-14, 16:39
Medlem
Jernvantes avatar
Tank är egentligen inte alltför dålig på marken, visst hans kunskaper om lås och försvar emot dessa är verkligen bristfälliga, men han är en offensiv brottare (bakgrund i fristils-brottning) så Kimbo kommer få det svårt där.

Tank's stora problem kommer som andra nämnt att vara hans "tank" just, han är verkligen aggressiv och rörlig i början av sina matcher, men sen så tryter också orken rätt snabbt.
Citera
2007-09-14, 17:09
Medlem
Kimbo vinner på GnP första ronden.
Citera
2007-09-14, 18:15
Medlem
No_fears avatar
Kimbo borde nog vinna denna men jag hoppas Tank knockar han.
Citera
2007-09-14, 23:51
Medlem
Mr Gs avatar
När går denna mycket intressanta match av stapeln ?
Citera
2007-09-15, 00:40
Medlem
Med tanke på att Kimbo tränas av Bas Rutten, som lär se till att Kimbo jobbar på sin obefintliga kondition och groundfighting, så kommer han nog att vinna i slutändan. Kimbo är också yngre än Tank, dock är Tank otroligt stark (men fet och konditionslös).

Det vore dock klart roligare att se en riktig slugfest, med Tank som vinnare. Tidiga matcher med sluggers som Tank Abbott var riktig underhållning. Dagens brasilianska bögbrottning är inte ens värt att slå på tvn för.

Denna match går av stapeln 12 oktober (om det inte flyttas fram, igen).
Citera
2007-09-15, 01:10
Medlem
shanghais avatar
Tror faktiskt Tanks brottning är bättre än Kimbos.
Citera
2007-09-15, 02:36
Medlem
Äsch, Abbott kunde väl bara besegra folk när ingen kunde MMA? Kimo tar honom i första som alla andra..
Citera
2007-09-15, 04:06
Medlem
zizacons avatar
Jag gillar inte nån av dom. Obefintlig kondition i bägge fallen skulle man kunna påstå och när det väl händer, vilket det gör förr eller senare, oftast förr, så har jag sett både tank och kimbo lalla runt helt utmattade oförmögna att ens knyta skorna.

Vore intressant att se nån av dom mot en betydligt lättare men smidigare thaiboxartyp med stålkondition men fortfarande tunga slag och sparkar. Lite david mot goliat, där goliat har en mkt tydlig akilleshäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in