2007-09-25, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
Jag gjorde faktiskt en tråd om detta en gång, ligger väll i övriga droger tror jag, har inte besökt den på ett tag, men frågan i den var vad som egetligen krävs för att ett ämne skall klassas som gift, och där fick jag svar att det skall vara direkt skadligt och dödligt i små mängder för kroppen, vilket tex. psilocibyn (stavning?) inte är, inte ens i lite större mängder, alltså borde det ju inte klassas som gift?

Edit.

"Farliga ämnen är märkta med ett kryss, o är farliga vid t.ex inandning, hudkontakt o förtäring. De är oftast dödliga i doser över 1 g.

Giftiga ämnen är dödliga i doser om 200-1000 mg.

Mycket giftiga ämnen är dödliga i doser under 200 mg."
citat från tråden.

och här är tråden http://www.flashback.org/showthread...highlight=gift

EDIT igen.
http://img516.imageshack.us/my.php?i...esegiftvh2.png
länken i sista posten i den tråden ifall inte denna länk fungerar.
Från Nationalencyklopedins definition av gift, vilket säger att det skall vara dödligt för allt levande.
Så vad säger ni, är ibotensyra och muscimol giftigt?
Muskarin är gift så vitt jag vet, men ibotensyra och muscimol?

100-150mg ibotensyra eller något är ju en dödlig dos så ja jag antar väl att jag skulle kalla det gift :P
Citera
2007-09-25, 17:29
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
killen. Du skal INTE röka hatten...bara skalet men det vet du kanske redan?

Vårt första och enda expriment var skalet, eller skinnet från EN flugsvamp, alltså bara det röda och de vita prickarna, som vi rökte, gav ingen effekt, sedan skrev någon att man skall röka hatten, nu säger du att man ska röka endast skinnet bestämm er
Citera
2007-09-25, 17:31
Medlem
Citat:
Vårt första och enda expriment var skalet, eller skinnet från EN flugsvamp, alltså bara det röda och de vita prickarna, som vi rökte, gav ingen effekt, sedan skrev någon att man skall röka hatten, nu säger du att man ska röka endast skinnet bestämm er

rök hatten, det andra gav ju ändå ingen effekt
Citera
2007-09-25, 17:32
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philippp
100-150mg ibotensyra eller något är ju en dödlig dos så ja jag antar väl att jag skulle kalla det gift :P

Jaså, men vid torkning så omvandlas väl nästan alla ibotensyra till muscimol endå väll?

kan förövrigt tillägga att jag slängde svamp jävlarna igår :O
blev bara så jävla äcklad när jag såg en massa vita små larver krypa omkring runt de hackade småbitarna av svamparna. :O

Får se om jag någon gång lite senare kör ett nytt expriment, just nu är det mer toppisar jag är ute efter
Citera
2007-09-25, 17:35
Medlem
Citat:
Jaså, men vid torkning så omvandlas väl nästan alla ibotensyra till muscimol endå väll?

kan förövrigt tillägga att jag slängde svamp jävlarna igår :O
blev bara så jävla äcklad när jag såg en massa vita små larver krypa omkring runt de hackade småbitarna av svamparna. :O

Får se om jag någon gång lite senare kör ett nytt expriment, just nu är det mer toppisar jag är ute efter

hahaha, om du är sugen på lite rent muscimol någon gång så kan jag nog hjälpa dig :P
Citera
2007-09-25, 17:36
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philippp
Det är lättast om ni köper amanita muscaria extrakt eller rent muscimol mycket enklare att förtära och du vet hur mycket du får i dig då, samt inga risker för skador på något sätt.

Nu är ju meningen iallafall för mig att försöka få ett rus på vanliga svenskplockade flugsvampar, för att om det då funkar/blir ett ordetligt rus så finns det alltid ett gratis alternativ ute i skogen, i massor.

Komm på nu att jag ska försöka hitta lite fakta om hur man kan göra extrakt eller nått liknande på svampen, för att det skall bli lättare att använda och inte lika äckligt, om någon möjligtvis har någon länk så får ni gärna hjälpa mig Är det itne allt för svårt så lär jag nog köra på det om några dar.
Citera
2007-09-25, 17:39
Medlem
Monkeymanns avatar
Har aldrig fått idén av att äta vanlig röd flugsvamp. Så det är bara att gå ut och plocka ett par hattar, torka i en tidning i ett mörkt rum. Och sen äta dom eller?

Jag skulle vilja veta lite om hur lång torkningstiden och dosering ska ske i sådana fall?

Vart ju allt lite småsugen på att gå ut och plocka mej ett par flugsvampar
Citera
2007-09-26, 13:09
Medlem
gipzys avatar
Doseringen är väll 1-6 hattar, 1 hatt är lågdos. Torkningstiden har jag ingen aning om, beror väll på en hel del faktorer, men om du torkar i ugnen så blir det torrt mycket snabbare, off course
Hitills har jag endast tästat att torka det röda skinnet från en flugsvamp i ugnen och sedan meckat ner med tobak och rökt i bong tillsammans med två personer till, ingen effekt. Eller ja, om det gav någon liiten effekt vet jag inte riktigt för det råkade bli ett par öl samtidigt så det var väll antingen ölen eller en liiten svag effekt av svampen, eller båda
När jag tänker efter så kändes det mer än två öl iallafall, som annars inte känns som någonting nästan.
Citera
2007-09-26, 14:48
Medlem
2500s avatar
Ser redan rubriken i aftonbladet. Tonåringar äter FLUGSVAMP

Dom som funderar på att äta den bör använda sin logik och tänka "varför är det inte många som äter flugsvamp"? Ni är ju inte de första som vet om det här så läs på för guds skull innan ni provar.

Hoppas inte att någon bara läst här på tråden och tänker "coolt man kan knarka flugsvamp"
Citera
2007-09-26, 15:58
Medlem
Någon annan än jag som har problem att hitta svampen?

Gick runt igårkväll i säkert en timma och hittade int een enda, var ute o letade en del dagen innan också och då hittade jag inte heller något.
Så, har svamparna inte kommit än i stockholmstrakten? eller är det något skumt med "min" skog?!?

Vart bor ni som hittat flugsvamp?
Citera
2007-09-26, 17:37
Medlem
Tr0llfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2500
Hoppas inte att någon bara läst här på tråden och tänker "coolt man kan knarka flugsvamp"

Vill du vara vänlig och berätta varför det vore fel att tänka "Coolt, man kan knarka flugsvamp!", efter att ha läst denna tråd? Det är många som testat, samt bekräftat effekten av denna svamp, i denna tråd, så jag ser verkligen inte någon som helst orsak till att inte tänka liknande till det du gav exempel på.

För övrigt är "Jag kan föreställa mig rubriker på aftonbladet..." så jävla uttjatat, så det inte finns.

Jag var annars och plockade sex fina flugsvampar i måndags . Dem är torkade, och väntar bara på att bli uppätna. Om det passar blir det i helgen. Jag lär väl skriva en triprapport också.
Citera
2007-09-26, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande^^
Någon annan än jag som har problem att hitta svampen?

Gick runt igårkväll i säkert en timma och hittade int een enda, var ute o letade en del dagen innan också och då hittade jag inte heller något.
Så, har svamparna inte kommit än i stockholmstrakten? eller är det något skumt med "min" skog?!?

Vart bor ni som hittat flugsvamp?

jag tror att det är för tidigt i stockholm.
vad fan, ni ser ju liksom hur varmt det är nu på dagarna, det måste bli kallare nåra dar först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in