2008-05-29, 00:30
Medlem
N2O/THCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lazlokovacs
testade att röka skinnet på flugsvamp när jag var yngre, var lite likt cb fast ändå väldigt eget, svårt att förklara, testade även att blanda med cb, blev rätt väck på det... tyckte det var rätt trevligt, men slutade lika snabbt som jag började av någon anledning...

Fan vad grymt! Hur länge sitter effekterna i på ett ungefär? Hur mycket rökte du?
Citera
2008-05-29, 00:48
Medlem
Fattar fortfarande inte en sak

Vätskan som svamparna svettas ut är ju ibotensyra (det giftiga). Hur kan man dricka det för att trippa? Det är ju muskarinet man vill åt, men det får man ju först när vätskan torkat (?).
Citera
2008-05-29, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leon Bolier
Fattar fortfarande inte en sak

Vätskan som svamparna svettas ut är ju ibotensyra (det giftiga). Hur kan man dricka det för att trippa? Det är ju muskarinet man vill åt, men det får man ju först när vätskan torkat (?).

Ibotensyran omvandlas till muskarin i kroppen, därför blir du trippad. Det är tar dock mer på kroppen att inta ibotensyra än att inta muskarin..
Citera
2008-05-29, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande^^
Ibotensyran omvandlas till muskarin i kroppen, därför blir du trippad. Det är tar dock mer på kroppen att inta ibotensyra än att inta muskarin..

Läste om igen nu. Missuppfattade det hela lite grann. Tydligen så var det Svampen som sög i sig vätskan varefter killen åt svamparna.
Jag fick för mig att han drack vätskan direkt.

"I had taken the unripened parasol caps and placed them upside down on a gas grill set on low. As the mushroom heated up liquid condensed in the cup and was drunk. This produced a strong sense of euphoria in which I could not help but dance around and sing to myself (both very common reports by Siberians of A. muscaria intoxication). A very pleasurable experience from a total of about 2 tablespoons of the liquid. One later thought was to take these same mushrooms after collecting the condensed liquid and to press out the remaining juices, but instead I swallowed them in large pieces and retched horribly."
Citera
2008-05-29, 14:55
Bannlyst
Nån som vet en sida som skickar torkad flugsvamp till sverige? Antar att det inte finns nån svensk sida som säljer dessa. Testade med everyonedoesit men dom skickar fan inte av nån anledning dom här svamparna till sverige. Frågade varför och fick svaret att svenska tullen har sagt det.
Va i helvete dom är ju lagliga här.

Pm tack om ni inte vill skriva sidan i tråden.
Citera
2008-05-29, 21:36
Medlem
Bockstensmannens avatar
Fattar inte att folk fortfarande vill pröva på den här skiten. Flugsvamp är bland det mest vidriga och avskyvärda man kan vara dum nog att stoppa i sig. Jag får kväljningar bara jag tänker på dem
Citera
2008-06-05, 23:30
Medlem
Är sjävl jävligt sugen på att prova flugsvamp och toppisar. :P
Är det någon som vet vilken tid på året man kan hitta de första flugsvamaprna eller måste man vänta ända tills hösten kommer?

Skulle man kunna kombinera en blandning av toppisar och flugsvamp och få det ultimata ruset?
Citera
2008-06-05, 23:33
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedHack
Är sjävl jävligt sugen på att prova flugsvamp och toppisar. :P
Är det någon som vet vilken tid på året man kan hitta de första flugsvamaprna eller måste man vänta ända tills hösten kommer?

Skulle man kunna kombinera en blandning av toppisar och flugsvamp och få det ultimata ruset?
det är inget "ultimat" med flugsvamp...

De ploppar upp i September, kolla under björkar
Citera
2008-06-06, 16:59
Medlem
BeanBeamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
nej jag tog av en bit som "hand torkar"
Några updates? Jag är mycket intresserad!
Citera
2008-06-09, 23:53
Bannlyst
Har läst någonstans att ibotensyran förvandlas till muskimol vid 200F och därför måste man ha dem i ugnen. Är detta sant eller går det lika bra att torka dom på ett mörkt ställe i rumstemperatur?
Citera
2008-06-10, 08:35
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauron_
Har läst någonstans att ibotensyran förvandlas till muskimol vid 200F och därför måste man ha dem i ugnen. Är detta sant eller går det lika bra att torka dom på ett mörkt ställe i rumstemperatur?
Just 200F (93C) tror jag inte det behövs. brukar köra på 70c och det blir finfint. men man behöve3r köra det i ugnen för att slippa illamående och ev. njurproblem
Citera
2008-08-29, 22:04
Medlem
alldens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPåsfågel
Just 200F (93C) tror jag inte det behövs. brukar köra på 70c och det blir finfint. men man behöve3r köra det i ugnen för att slippa illamående och ev. njurproblem

Var har du fått den uppgiften då? Att det just ska vara den temperaturen...
Jag undrar vart källan din finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in