2007-09-13, 19:34
Medlem
gipzys avatar
Inga planer på att inta denna svamp, men lite funderingar har man då den är så pass lättillgänglig och finns överallt, nästan för många.
Dessa ska ju antagligen gå att trippa på, har läst på magiska molekyler, men när jag läser texten där dyker några frågor upp i mitt huvud.

1. Om man tillreder svampen som beskrivningen på magiska molekyler säger; http://wiki.magiskamolekyler.org/Amanita_muscaria
får man då bort det giftiga ämnen muskarin?

2. Någon som har tästat på röd flugsvamp, hurdan var effekten, står ingenting om det häller, mer än när man läste om det verksamma ämnen muscimol, men det lät ju inte speciellt kul;

"Antalet människorstudier gällande reakreationella doser är väldigt begränsat men en i området 5-15 milligram existerar och pekar på att kramper och spasmer i musklerna, auditoriska förändringar, minimala hallucinationer och allmän yrsel är de mest markanta effekterna. "

detta låter ju inte speciellt kul? Om enda effekterna är kramper och spasmer och minimala hallucinationer.

Och om nu tillredningen enligt länken får bort muskarinet, är det då helt ofarligt att inta svampen, eller är det fortfarande en liten risk för förgiftning, eller tillochmed döden? Och tycker ni att det är värt att testa? Kostar ju ingenting, lättillgängligt och så, och om det inte skadar kroppen heller, värt då kanske att ge det ett försök?

Men, den största frågan av alla, ger det verkligen någon effekt??! :S
Citera
2007-09-13, 19:46
Bannlyst
ja, jag har testat. Det var roligt för proportionerna blev förändrade. Mina fötter så jättesmå ut och det såg ut om det bara var en halv meter till marken
Citera
2007-09-13, 19:57
Medlem
Mjälls avatar
Låg dos ger livsglädje och eufori. Typ 3 hattar då.
Citera
2007-09-13, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Låg dos ger livsglädje och eufori. Typ 3 hattar då.
nej, en medium hatt
Citera
2007-09-13, 20:03
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
ja, jag har testat. Det var roligt för proportionerna blev förändrade. Mina fötter så jättesmå ut och det såg ut om det bara var en halv meter till marken

haha låter ju trevligt, börjar tänka på supermario av någon anledning då :S men när jag tänker efter mer nogrannt nu, så kommer jag på att det har ju ingenting med saken att göra :S ajdå, undra varför hjaha låter endå skitkul
Citera
2007-09-13, 20:03
Medlem
gipzys avatar
Ingen som kan svara på frågorna då angående muscimol och det där uschiga
Citera
2007-09-13, 20:21
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
Ingen som kan svara på frågorna då angående muscimol och det där uschiga
Så jag har förstått det så försvinner nästan allt om du torkar dom, inga mängder kvar som du behöver oroa dig över alltså, Arkoman intog väl flera stycken råa hattar och injecerade väl till och med flugsvamp.
Citera
2007-09-13, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon
Så jag har förstått det så försvinner nästan allt om du torkar dom, inga mängder kvar som du behöver oroa dig över alltså, Arkoman intog väl flera stycken råa hattar och injecerade väl till och med flugsvamp.
han tog dom vita prickarna
Citera
2007-09-13, 20:32
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veeoon

haha jo jag vet, men den snubben är väll odödlig ?
Citera
2007-09-13, 20:37
Medlem
frank_pes avatar
Läste ett par rapporter / recensioner hos ENT****** som säljer färdigtorkad och det verkar ju lite som man känner sig våghalsig typ som när vikingarna gick bärsärkargång. Och Pantherinan ska vara kraftigare och mer visuell, en som skriver att den är dubbelt så stark. Blev också lite sugen nu.
Citera
2007-09-13, 21:38
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
verkar ju lite som man känner sig våghalsig typ som när vikingarna gick bärsärkargång.

Det är alltså inte bara jag som har drömt att vikingarna gjorde flugsvampssoppa innan de stred?
Citera
2007-09-13, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Det är alltså inte bara jag som har drömt att vikingarna gjorde flugsvampssoppa innan de stred?
det är en myyyyyt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in