2007-09-21, 10:17
Medlem
GeneralPåsfågels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badfisk
Eller torka vätskan och snorta
eller pensla en jolle i vätskan. inget jag har provat än, men en intressant ide
Citera
2007-09-21, 11:34
Medlem
gipzys avatar
Har just nu två stora och två små hattar som jag rensat lite och hackat i små delar utspritt över ett A4 papper, har torkat över natten ganska mycket.
Planerar att när det blivit snustorrt att smula ner det och antagligen röka det tillsammans med en polare. Blir antagligen idag eller imorgon.
Återkommer med resultaten av exprimentet.
Citera
2007-09-21, 11:54
Medlem
gipzys avatar
"Brun flugsvamp innehåller samma gifter som röd flugsvamp och panterflugsvamp, dvs. bl.a. ämnena ibotensyra och muscimol. Dessa gifter påverkar nervsystemet och ger symptom som illamående, hjärtklappning och vida pupiller. Läs mer under sidan giftsvampar"

Klassas de verksamma ämnena i flugsvamp som gift?!
Trodde att ett ämne endast kan klassas som gift om det är direkt dödlig i även minimala doser eller åtminstonde skadar kroppen riktigt ordetligt?

Har även läst någonstans att toppslättsskivlingen skulle vara giftig, men symtomen är ju dom som man är ute efter

Men hur kan det komma sig att dom skriver giftigt när ämnena inte är klassade som gifter? Dom är ju inte direkt dödliga, och när det kommer till toppslättsskivlingen så är dom ju i princip helt ofarliga fysiskt, även i stora mängder?
Citera
2007-09-21, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gipzy
"Brun flugsvamp innehåller samma gifter som röd flugsvamp och panterflugsvamp, dvs. bl.a. ämnena ibotensyra och muscimol. Dessa gifter påverkar nervsystemet och ger symptom som illamående, hjärtklappning och vida pupiller. Läs mer under sidan giftsvampar"

Klassas de verksamma ämnena i flugsvamp som gift?!
Trodde att ett ämne endast kan klassas som gift om det är direkt dödlig i även minimala doser eller åtminstonde skadar kroppen riktigt ordetligt?

Har även läst någonstans att toppslättsskivlingen skulle vara giftig, men symtomen är ju dom som man är ute efter

Men hur kan det komma sig att dom skriver giftigt när ämnena inte är klassade som gifter? Dom är ju inte direkt dödliga, och när det kommer till toppslättsskivlingen så är dom ju i princip helt ofarliga fysiskt, även i stora mängder?

Alla droger innehåller ju gift, dem behöver inte vara dödliga för att klassas som gift - det räcker med att dem påverkar cellerna eller att man kan dö i olika koncentrationer, ps glöm inte att använda BONG när du röker det annars är det värdelöst enligt mina empiriska erfarenheter.
Citera
2007-09-21, 12:59
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philippp
Alla droger innehåller ju gift, dem behöver inte vara dödliga för att klassas som gift - det räcker med att dem påverkar cellerna eller att man kan dö i olika koncentrationer, ps glöm inte att använda BONG när du röker det annars är det värdelöst enligt mina empiriska erfarenheter.

Jag gjorde faktiskt en tråd om detta en gång, ligger väll i övriga droger tror jag, har inte besökt den på ett tag, men frågan i den var vad som egetligen krävs för att ett ämne skall klassas som gift, och där fick jag svar att det skall vara direkt skadligt och dödligt i små mängder för kroppen, vilket tex. psilocibyn (stavning?) inte är, inte ens i lite större mängder, alltså borde det ju inte klassas som gift?

Edit.

"Farliga ämnen är märkta med ett kryss, o är farliga vid t.ex inandning, hudkontakt o förtäring. De är oftast dödliga i doser över 1 g.

Giftiga ämnen är dödliga i doser om 200-1000 mg.

Mycket giftiga ämnen är dödliga i doser under 200 mg."
citat från tråden.

och här är tråden http://www.flashback.org/showthread...highlight=gift

EDIT igen.
http://img516.imageshack.us/my.php?i...esegiftvh2.png
länken i sista posten i den tråden ifall inte denna länk fungerar.
Från Nationalencyklopedins definition av gift, vilket säger att det skall vara dödligt för allt levande.
Så vad säger ni, är ibotensyra och muscimol giftigt?
Muskarin är gift så vitt jag vet, men ibotensyra och muscimol?
Citera
2007-09-23, 11:10
Medlem
gipzys avatar
Ingen som har nått att tillföra?
Citera
2007-09-23, 15:16
Bannlyst
Citat:
Ingen som har nått att tillföra?
Jag undrar bara lite stilla om du har tänkt att röka svampen snart, är otroligt nyfiken på effekterna!

Vikingarna överlevde, då överlever du!
Citera
2007-09-23, 19:05
Medlem
gipzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korpsvart
Jag undrar bara lite stilla om du har tänkt att röka svampen snart, är otroligt nyfiken på effekterna!

Vikingarna överlevde, då överlever du!

hhaha joo joo har dom på tork fortfarande har blivit att röka spice, dricka öl och käka toppisar i helgen så har vart upptagen hah
Citera
2007-09-24, 16:48
Medlem
Nån kan ge lite tips om var man hittar flugsvampen? Var precis ute i skogen i typ en timma och hitta inte en enda...

Kommer testa detta, om jag hittar några såklart :P och då kan ni räkna med en rapport!

passar på att fråga. Hur lång tar det att torka svamparna utan ugn? och kommer de lukta märkvärt mycket?
Citera
2007-09-24, 21:23
Bannlyst
Jag och en polare funderar på att pröva flugsvamp i helgen om vi får chansen, men då som vätskeform. Låter simplare och godare (gillar inte att äta svamp).
Någon som vet hur denna vätska smakar, hur bra den är att blanda med annan dryck (går alkoholhaltiga drycker bra?), går det att blanda med alkohol överhuvudtaget och kan någon beskriva känslan som man får efter?

EDIT; Någon som vet hur länge vätskan går att spara också? Om man tillreder lite för mycket så vill man gärna spara till nästa gång.
Citera
2007-09-24, 21:35
Bannlyst
Citat:
hhaha joo joo har dom på tork fortfarande har blivit att röka spice, dricka öl och käka toppisar i helgen så har vart upptagen hah
killen. Du skal INTE röka hatten...bara skalet men det vet du kanske redan?
Citera
2007-09-25, 16:54
Medlem
Det är lättast om ni köper amanita muscaria extrakt eller rent muscimol mycket enklare att förtära och du vet hur mycket du får i dig då, samt inga risker för skador på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in